Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
Laurens Zondag schreef:In de usa hadden ze toch gewoon de b21 al toen de 240 daar geïntroduceerd werd

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Er zijn ook B20's geleverd met K-Jetronic (zoals bij de laatste 140's). De B20 met carburateur is officieel nooit geleverd in Amerika wegens emissie-eisen.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
BartWillem schreef:Er zijn ook B20's geleverd met K-Jetronic (zoals bij de laatste 140's). De B20 met carburateur is officieel nooit geleverd in Amerika wegens emissie-eisen.
en de Ama's in S-jas dan..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:en de Ama's in S-jas dan..?

Ik had het over de 240's met B20's. Wink
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
BartWillem schreef:Ik had het over de 240's met B20's. Wink
Ah..
Antwoord
vandaag de kop alvast afgeleverd bij het revisiebedrijf. Ondanks dat er zetels inzitten zijn er toch minstens 3 kleppen behoorlijk 'gezakt'.. Ik heb er ooit zetels en grotere kleppen in laten zetten, dat zijn dan de 44mm van de B/D/E/F blokken.

Met die gedachte heb ik zojuist de maat ens genomen van de kleppen in de A-kop welke van de huidige auto afkomt. Omdat ik eerder al hetzelfde 'slangetjes-beugeltje' op het rechter binnenscherm, voor de overloopjes van dubbele SU's dacht te herkennen zoals ook Felix dit nog heeft. Ondanks dat er 1 Stromberg op zat.

Gemeten, en ook in deze oorspronkelijke 'A' kop zit 44 mm. Ik twijfel er nu aan dat dit een A-blok is, hij liep ook een stuk beter met de 2 SU's, en zelfs al met de enkele Stromberg.. De verassingen zijn de wereld nog niet uit..

In het lijstje van Dobbert kwam de code van de auto niet voor, dwz, niet de D exemplaren, ik verwacht dat het een D is geweest bij aflevering..

Anywho.. de kleppen gaan er uit, waar nodig nw kleppen, of die uit de huidige kop (snap ik het zelf nog..?) Scheelt iig knaken als ze nog goed zijn, bovendien liggen ze nog mooi hoog in de ongelode kop..

Hoe krijg ik die dingen eruit zonder originele tool..?

En dan bestel ik van die bronzen hutsefluts legering geleiders bij Ben Flierman..

Heb trouwens gevraagd of ik foto's mag maken voor een stukje in het clubblad, altijd leuk om mee te kijken bij een revisie.

Het onderblok moet ik trouwens ook nog afleveren, kunnen ze hem afpersen om de staat van de veren te checken.
Antwoord
De grotere kleppen zijn volgens mij iets van de latere bouwjaren, niet iets van een bepaalde versie. Ik heb meer grote kleppen koppen dan kleine voorbij zien komen, op willekeurige motorblokken. Te herkennen aan de grotere verbindings-eilandjes aan de in/uitlaatkant.

Wat is de motorcode?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:De grotere kleppen zijn volgens mij iets van de latere bouwjaren, niet iets van een bepaalde versie. Ik heb meer grote kleppen koppen dan kleine voorbij zien komen, op willekeurige motorblokken. Te herkennen aan de grotere verbindings-eilandjes aan de in/uitlaatkant.

Wat is de motorcode?
zal morgen ff kijken Marc.
Antwoord
Jambon schreef:Anywho.. de kleppen gaan er uit, waar nodig nw kleppen, of die uit de huidige kop (snap ik het zelf nog..?) Scheelt iig knaken als ze nog goed zijn, bovendien liggen ze nog mooi hoog in de ongelode kop..

Hoe krijg ik die dingen eruit zonder originele tool..?
Ik heb het 2x op de beunhazen manier gedaan en dat ging eigenlijk heel erg makkelijk. Als alles nog in de auto zit is een extra paar handjes wel handig.
Linkje naar de how-to
Gaat over klepsteelrubbers vervangen, maar als je de kleppen wil verwijderen is het alleen nodig om de spietjes te verwijderen.
Antwoord
Ik heb ooit eens een lijmtang geofferd. Stukje pijp open zagen/slijpen. Deze op de lijmtang gelijmd. Prima klepveertang.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Dopski schreef:Ik heb het 2x op de beunhazen manier gedaan en dat ging eigenlijk heel erg makkelijk. Als alles nog in de auto zit is een extra paar handjes wel handig.
Linkje naar de how-to
Gaat over klepsteelrubbers vervangen, maar als je de kleppen wil verwijderen is het alleen nodig om de spietjes te verwijderen.
ja precies, de kop ligt ook los, de bedoeling is iig om die kleppen bij de andere kop te gebruiken indien mogelijk / nodig..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 10.951 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)