Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Laurens Zondag schreef:In de usa hadden ze toch gewoon de b21 al toen de 240 daar geïntroduceerd werd
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Er zijn ook B20's geleverd met K-Jetronic (zoals bij de laatste 140's). De B20 met carburateur is officieel nooit geleverd in Amerika wegens emissie-eisen.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
BartWillem schreef:Er zijn ook B20's geleverd met K-Jetronic (zoals bij de laatste 140's). De B20 met carburateur is officieel nooit geleverd in Amerika wegens emissie-eisen.
en de Ama's in S-jas dan..?
Berichten: 1.380
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2008
Jambon schreef:en de Ama's in S-jas dan..?
Ik had het over de 240's met B20's.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
BartWillem schreef:Ik had het over de 240's met B20's. 
Ah..
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
vandaag de kop alvast afgeleverd bij het revisiebedrijf. Ondanks dat er zetels inzitten zijn er toch minstens 3 kleppen behoorlijk 'gezakt'.. Ik heb er ooit zetels en grotere kleppen in laten zetten, dat zijn dan de 44mm van de B/D/E/F blokken.
Met die gedachte heb ik zojuist de maat ens genomen van de kleppen in de A-kop welke van de huidige auto afkomt. Omdat ik eerder al hetzelfde 'slangetjes-beugeltje' op het rechter binnenscherm, voor de overloopjes van dubbele SU's dacht te herkennen zoals ook Felix dit nog heeft. Ondanks dat er 1 Stromberg op zat.
Gemeten, en ook in deze oorspronkelijke 'A' kop zit 44 mm. Ik twijfel er nu aan dat dit een A-blok is, hij liep ook een stuk beter met de 2 SU's, en zelfs al met de enkele Stromberg.. De verassingen zijn de wereld nog niet uit..
In het lijstje van Dobbert kwam de code van de auto niet voor, dwz, niet de D exemplaren, ik verwacht dat het een D is geweest bij aflevering..
Anywho.. de kleppen gaan er uit, waar nodig nw kleppen, of die uit de huidige kop (snap ik het zelf nog..?) Scheelt iig knaken als ze nog goed zijn, bovendien liggen ze nog mooi hoog in de ongelode kop..
Hoe krijg ik die dingen eruit zonder originele tool..?
En dan bestel ik van die bronzen hutsefluts legering geleiders bij Ben Flierman..
Heb trouwens gevraagd of ik foto's mag maken voor een stukje in het clubblad, altijd leuk om mee te kijken bij een revisie.
Het onderblok moet ik trouwens ook nog afleveren, kunnen ze hem afpersen om de staat van de veren te checken.
Berichten: 9.856
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De grotere kleppen zijn volgens mij iets van de latere bouwjaren, niet iets van een bepaalde versie. Ik heb meer grote kleppen koppen dan kleine voorbij zien komen, op willekeurige motorblokken. Te herkennen aan de grotere verbindings-eilandjes aan de in/uitlaatkant.
Wat is de motorcode?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Marc1970 schreef:De grotere kleppen zijn volgens mij iets van de latere bouwjaren, niet iets van een bepaalde versie. Ik heb meer grote kleppen koppen dan kleine voorbij zien komen, op willekeurige motorblokken. Te herkennen aan de grotere verbindings-eilandjes aan de in/uitlaatkant.
Wat is de motorcode?
zal morgen ff kijken Marc.
Berichten: 6.712
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Jambon schreef:Anywho.. de kleppen gaan er uit, waar nodig nw kleppen, of die uit de huidige kop (snap ik het zelf nog..?) Scheelt iig knaken als ze nog goed zijn, bovendien liggen ze nog mooi hoog in de ongelode kop..
Hoe krijg ik die dingen eruit zonder originele tool..?
Ik heb het 2x op de beunhazen manier gedaan en dat ging eigenlijk heel erg makkelijk. Als alles nog in de auto zit is een extra paar handjes wel handig.
Linkje naar de how-to
Gaat over klepsteelrubbers vervangen, maar als je de kleppen wil verwijderen is het alleen nodig om de spietjes te verwijderen.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ik heb ooit eens een lijmtang geofferd. Stukje pijp open zagen/slijpen. Deze op de lijmtang gelijmd. Prima klepveertang.
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Dopski schreef:Ik heb het 2x op de beunhazen manier gedaan en dat ging eigenlijk heel erg makkelijk. Als alles nog in de auto zit is een extra paar handjes wel handig.
Linkje naar de how-to
Gaat over klepsteelrubbers vervangen, maar als je de kleppen wil verwijderen is het alleen nodig om de spietjes te verwijderen.
ja precies, de kop ligt ook los, de bedoeling is iig om die kleppen bij de andere kop te gebruiken indien mogelijk / nodig..