Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
marktwaarde belastingvrije 245
Over krap een jaar wordt mijn 245 definitief volledig belastingvrij..Joepie.
Ik ben met mijn Volvo begonnen als rijdende opknapper, maar inmiddels is er eigenlijk alleen nog maar sprake van normaal onderhoud en dát vind ik niet zo'n uitdaging.
Dus ik overweeg volgend jaar over te stappen op iets anders.
Hoe kom ik er achter wat een realistische marktwaarde is en wat is de beste manier ook die waarde te krijgen ?
Antwoord
't is vragen naar de bekende weg, zet 'm alvast te koop en kijk wie er op komt.

Ik heb ook 2 auto's te koop, misschien een te hoge vraagprijs, maar er is altijd ruimte voor onderhandelen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Heb je een taxatiewaarde? Is uiteraard nooit gelijk aan de verkoopwaarde maar het heeft wel een indicatie/richting. En verder vergelijken met autoscout/mp/etc. maar da's logisch.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Hmm, te koop zetten is nog teveel voor het echie, potentieel nu afscheid nemen voelt niet goed.
oja, taxatie, da's een goed plan !
Iemand bekend met een realistische taxateur in of nabij Utrecht ? Ook handig voor de verzekering.
Antwoord
jero schreef:Hmm, te koop zetten is nog teveel voor het echie, potentieel nu afscheid nemen voelt niet goed.
oja, taxatie, da's een goed plan !
Iemand bekend met een realistische taxateur in of nabij Utrecht ? Ook handig voor de verzekering.
Je kan bij je verzekeraar een lijst opvragen (of op de site kijken) met taxateurs waar zij de rapporten van accepteren.
Voorbeeldje

Mocht je er een vinden die niet op de lijst staat, eerst checken of ze die taxateur erkennen, anders heb je een (voor de verzekering) waardeloos rapport.
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
Een taxatiewaarde is de 'ik wil morgen precies dezelfde' waarde, wat je krijgt op MP e.d. wordt gewoon bepaald door vraag en aanbod. Ik heb het idee dat alle oldtimers in waarde gehalveerd zijn gezien de grillige aard van de wetgeving, en omdat ze toch wel heel Spartaans zijn in vergelijking met een Skoda van de zaak, hele volksstammen hebben het geprobeerd begin deze eeuw en ondervonden dat het geen feest is om al die deuren iedere keer met de sleutel open en dicht te doen, weg met dat ding.
Ik zie ze ook bijna niet meer rijden, behalve echte liefhebbers van perfecte karren (duizenden euro's) en die-hard hobbybobs als ik in LPG opknappers (500 euro) geeft niemand er meer om. Er staan ineens bijna geen 240's meer op MP van voor 1980, dit is ongeveer het eerste referentiepunt: http://link.marktplaats.nl/m913671618

Moeilijk een prijs op een willekeurige 245 te plakken dus. Begin hoog, dan krijgen mensen eerder het idee dat het de moeite waard is. Aan de andere kant, iets wat geld waard is krijgt toch wel een goeie prijs, zoals deze Masi: http://link.marktplaats.nl/m917909923
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
voor een goedkope taxatie:
wordt lid van de volvo klassiekers vereniging (http://volvokv.nl/). dan kun je je volvo op een aantal punten in NL officieel (dus ook verzekeringswaardig) laten taxeren voor 20,- bij een volvoliefhebber.
en je krijgt elke maand (ongeveer) een leuk volvoblad in de bus, naast toegang tot webshop e.d.
aanrader!

mijn 245 uit '76 heb ik nu allrisk verzekerd sinds mn vorige gejat is, vandaar dat ik een taxatie nodig had.
LPG, dus nu behoorlijk duur in de vaste lasten (120,- wegenbelasting p/m) maar ik rijd het er makkelijk uit met mn krap 20.000 km per jaar.
ik heb het idee dat veel LPG rijders wel heel snel de lpg tank eruit hebben gesloopt door de nieuwe regeling, want ik zou op benzine een stuk duurder uit zijn.
en ik kan gewoon t hele jaar rijden!

de taxatiewaarde was ongeveer 2x zo hoog als hetgeen ik betaald heb via MP. (en t was zeker geen koopje)
ik hoop ook dat de waarde flink zal stijgen volgend jaar. hoewel ik absoluut geen intentie heb om m te verkopen, ik hoop m nog lang het belastingvrij tijdperk in te rijden Smile
Gr, Henry

*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***

Antwoord
Ook ik raad je aan om is aan te kloppen bij de VKV vereniging. Daar hebben zij officiele gekwalificeerde taxateurs die de auto op elk puntje waarderen, zelfs als je een werkend mistachterlicht erop hebt zitten of bijvoorbeeld een brandblusser in de auto. Het gaat met een punten systeem en een mistachterlicht kan zo maar honderd euro extra opleveren. Een goed voorbeeld is de ex 145 van mijn schoonvader, die kreeg na een grondige las en spuitbeurt zonder optie's een waardering van 5200 euro, daarbij 3200 euro aan optie's bij. Je moet maar zo denken, bij een brand ben je alles wat erin en op de auto zit gewoon kwijt en dan ben je blij dat het allemaal getaxeerd is en op papier staat.

Vergeet niet elke drie jaar je taxatie te herhalen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)