Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
Het systeem bij de MGB lijkt wel eenvoudiger met een kabel.
Maarten
Mijn auto's: MGB roadster 1966, Alfa Romeo Giulia Super 1300 1971, Volvo 245 Estate 1979

ModelCarWorkshop
Dutch Rally Events
Rally-Cursus
Antwoord
SFRC schreef:Het systeem bij de MGB lijkt wel eenvoudiger met een kabel.
goed plan, ga ik ook even kijken.. makkelijk zo'n voorbeeldauto.. :redface:
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
..gisteren de CO-meter in z'n kont gestoken, stond veel te rijk.. hij blijkt toch nog fatsoenlijk te kunnen draaien.. Vandaag een beetje wezen toeren..

[Afbeelding: DSC_1053_zpskjkavj3p.jpg]

[Afbeelding: DSC_1052_zps87hbfzhh.jpg]

[Afbeelding: DSC_1054_zpsjo7uliss.jpg]

..ging wel goed, alhoewel het inhouden toch wat bleef.. totdat ik van het pontje af moest (het is nl geen paarkeervak..)..

[Afbeelding: DSC_1065_zpshzfdemkp.jpg]

...hoop geblaas en gesis.. op minder dan 4 poten lopen.. met pijn en moeite de wal op.. Aan de kant om te zien wat er nú weer stuk / los / gebroken / zoek is..

..starten en onder de kap kijken lukte niet want lopen (stationair..) ho maar, dus uiteindelijk met gepaste snelheid door gereden naar Elshout (VOD) en daar waren we er meteen achter, vacuumslang RBK ingescheurd. En dan is een magazijn met spulletjes wel handig..! En toen liep ie nog beroerd, want hij is gisteren immers met waarschijnlijk al wat valsche lucht afgesteld..

Anywho.. net weer langs gereden (en naar binnen ook..) en wederom de CO-stengel in de bips.. stukken beter, en trekt nu ook beter.. Alleen jammer dat de rubber stop / scharnierpunt van de gasstang weer achter het schutbord verdwenen is.. een nieuwe is 13 euri, en da's zondegeld als ik er toch een later mechanisme in zet.. dus even zien of het tijdelijk nog is te herstellen.. Nu nog een pedaal scoren van een 100-200..

w.v...
Antwoord
Dat rubberen dopje was bij mij ook vergaan en de nieuwe was ook met een week kwijt... Ik heb er toen voor tijdelijk een plastic busje in gefrutseld, zit er 3 jaar later nog steeds. Rolleyes
(Plastic busje redelijk lang, zodat hij er niet achterlangs kan vallen)
Antwoord
frox schreef:Dat rubberen dopje was bij mij ook vergaan en de nieuwe was ook met een week kwijt... Ik heb er toen voor tijdelijk een plastic busje in gefrutseld, zit er 3 jaar later nog steeds. Rolleyes
(Plastic busje redelijk lang, zodat hij er niet achterlangs kan vallen)
..of de mijne vergaan is weet ik eigenlijk niet, ik vermoed dat de stang um naar binnen duwt, wat zoveel betekent als dat de motor mogelijk teveel achterover leunt..
Antwoord
Mooi dat hij weer wat verbeterd is. Is hij al ingelopen nu of duurt dat een tijdje?
En ongelooflijk hoe groen dat gras is, en niet eens bij de buren...
Antwoord
Dopski schreef:Mooi dat hij weer wat verbeterd is. Is hij al ingelopen nu of duurt dat een tijdje?
En ongelooflijk hoe groen dat gras is, en niet eens bij de buren...
andere kant van de Waal hè.. Ik heb het niet bijgehouden, maar iets van 700 km nu, vanmorgen de slaolie eruit en het filter gewisseld.. ens zien of ik de OD-schakelaar kan vervangen zonder te zagen in de tunnel, auspuff zit ook in de weg.. Heb um nu ook op 12 graden BDP staan nu..
Antwoord
...fröbel fröbel.. idd, het stopje blijkt vergaan, het blijkt ook dat de versie die in de latere uitvoering met beugel ook goed in het schutbord past. Dus dat werkt weer.. En nog even verder geëxperimenteerd met de gasstang die de pedaalas verbind met de bedieningas buiten, beetje langer gedraaid, die ruimte zit er blijkbaar, nu komt de boel al een stuk verder. Het choke gebeuren blijft kl*te, het stroeft ergens aan de binnenkant, morgen maar weer eens onder het dashboard duiken..

[Afbeelding: DSC_1071_zpsy0pdqtnz.jpg]

[Afbeelding: DSC_1073_zpsegsy96d1.jpg]

[Afbeelding: DSC_1075_zpsyl45lg80.jpg]
Antwoord
...fröbel fröbel.. blijkbaar klemde het beugeltje niet voldoende (meer) zodat de kabelmantel van 1 choke-kabel eerder ging schuiven dan zich laten bedienen.. en dat verklaarde ook het stroeve bedienen van het geheel.. Het beugeltje heeft wel een randje om zich in de mantel vast te bijten, maar zodra de beugel zelf op de plaats van montage gaat klemmen, valt dat dus weg op de mantel, beetje gelijk aan een versleten, opgerekte accuklem..

Handig sleutelen met zo'n stuurunit die er niet thuis hoort..

dus iets afgeslepen zodat er meer ruimte ontstaat om z'n werk te doen.. Het loopt allemaal wel soepeler nu, maar ga toch over op de "73- versie..

[Afbeelding: DSC_0584_zpsp1lm3cgl.jpg]

[Afbeelding: DSC_0587_zpszs0hhtc6.jpg]

[Afbeelding: DSC_0588_zpsvkzskthc.jpg]

[Afbeelding: DSC_0592_zpsovi45lkl.jpg]

..dan maar ens zien hoe de koude start eruit ziet.. niet echt van harte aanslaan, wel met behulp van een heel klein beetje gas opening.., iets meer lucht erbij.. ergo, de te bedienen halve maantjes op de carbs nemen de lucht klep niet voldoende mee, dus daarvan heb ik de stelschroeven wat verstelt zodat het de volgende keer wel gebeurd..

[Afbeelding: DSC_0594_zpst5bxsovx.jpg]

..en zo zit het vervangende rubber met busje op z'n, niet originele, plek..

[Afbeelding: DSC_0586_zpskwot9cl9.jpg]
Antwoord
..lebörf lebörf.. soms moet je even terug om iets simpels op te lossen.. Van de M46 bak heb ik uiteraard ook de schakelaars op het deksel getest om later niet te hoeven worstelen in de auto als ert 1tje het niet meer doet.. en uiteraard, als de boel eenmaal zit houd er 1tje mee op.. althans, zo leek het.. Maar goed, kom er eerst maar ens bij..

[Afbeelding: DSC_1070_zpsk96rrkvi.jpg]

[Afbeelding: DSC_1071_zps9lv2ogva.jpg]

[Afbeelding: DSC_1072_zpsgbjzsayc.jpg]

[Afbeelding: DSC_1073_zpsvhymjfg7.jpg]

[Afbeelding: DSC_1074_zpskjppdaky.jpg]

[Afbeelding: DSC_1075_zpsa55ckfam.jpg]

..ok, er uit moets ie iig toch, andere erin gedraaid, en toen kwam ik er met doormeten achter dat ook deze ook niet bepaald van de meewerkende is.. beetje rommelen aan de pook (de speling eigenlijk..) geeft aan dat de schakelaar niet continu ver genoeg ingedrukt blijft, en hij moet best wel ver worden ingedrukt door de schakelstang in de bak.. Dit zou kunnen duiden op 'uitgelopen' bussen waarin de betreffende schakelstang schuift.. Maar daar heb ik nu niets aan, die bak komt er pas weer uit als het moet.. Dus heb ik van het schakelaarhuis wat afgeslepen, mm of zo.. zodoende komt de stift van de schakelaar net ff verder de bak in, en is het teveel aan ruimte opgelost.. Vervolgens levert rommelen aan de pook geen ontkoppeling meer op, dus missie geslaagd, alleen nog een stukje blik op de tunnel maken of een plaatje bitumen er op.. wel handig zo'n inspectie luikje..

..fröbel fröbel..

de juiste temp zender voor het koelwater gemonteerd, de ralleymeter had het nogal warm.. daar is een verloopje voor nodig, en blijkt dat het gat lager in de kop kleiner is dan de oudere koppen.. dus het verloop maar afgezaagd..

[Afbeelding: DSC_1077_zps5oxipubq.jpg]

[Afbeelding: DSC_1078_zpsszxcysio.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.510 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)