Topics: 3
Hoi .
ik heb een 240 en daar zijn de Achterschokdempers ( nivomat) vervangen door gewone dempers met verzwaarde veren , nu staat de auto aan de achter kant lager , heb nu opvul bussen gekocht , maar weet iemand hoe ik deze moet monteren .
groet
Topics: 176
12 March 2015, 09:41
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 March 2015, 20:39 door Rob.)
Waarom zijn de nivomats vervangen?
Heb je ze nog? (duuuuhhuuurr!)
Laatst ook bussen gedraaid uit plastic en er onder gezet en later ook weer verwijderd. (stuiterde heel erg)
Heb nog wel ergens een fotosessie, zal ik wel eens online zetten, maar daar heb je niks aan nu.
Anyway, ik had een brug, ik weet niet of jij die tot je beschikking hebt.
Zet op de brug.
Assteun onder de trekhaak (als je die hebt)
Brug laten zakken tot achterwielen vrij zijn.
Optioneel:
- (achter) banden verwijderen (hoeft niet, maar werkt makkelijker met het plaatsen van de veerspanners)
- Met veerspanners veer indrukken
Moer loshalen waarmee de shock op de draagarm vastzit.
Veer verwijderen.
Met veerspanner(s) de veer indrukken.
Veer terugplaatsen
Blok onder veer en (met langere bout) weer vastzetten.
Zoiets, en succes!
En, idd, shock kan ook gewoon los, zoals Marc al beschrijft hieronder, scheelt weer gepiel met veerspanners e.d..
Makkelijker dan ik beschreef...
Topics: 84
Zijn het geen verlagingsveren? Met standaard 'hoge' veren komt de auto toch zeker recht te staan.
Die blokken kan je hoedanook makkelijk plaatsen, met of zonder veerspanner of brug, je haalt de schokbreker bovenaan los, en de veerschotel onderaan, krikt 1 kant zo hoog als-ie gaat gewoon bij de kriksteun, de achteras blijft dan staan en de veer komt vrij, dan wurm je het blok eronder en bout alles weer vast, op naar de andere kant.
Assteunen, blokken, stoeptegels etc zijn onmisbaar bij dit soort klussen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 176
En, kijk eens aan.
Op de site van de leverancier staat zowaar een handleiding
KKKKlllikkkk
Idioot trouwens dat 2 stukjes plastic 40 eurie kosten.....