16 December 2014, 16:07
Ik heb sinds een week een Pertronix ontsteking op mijn B20B en ik ben daar heel erg blij mee! Als je een spelingsvrije verdeler zoekt en daar een Pertronix of Hot-Spark op schroeft ben je al een heel eind op weg.
123 ontsteking
|
16 December 2014, 16:07
Ik heb sinds een week een Pertronix ontsteking op mijn B20B en ik ben daar heel erg blij mee! Als je een spelingsvrije verdeler zoekt en daar een Pertronix of Hot-Spark op schroeft ben je al een heel eind op weg.
16 December 2014, 16:30
Ik zal zo.n kitje ergens bestellen en in de 145 schroeven.
Als dat bevalt dan zoek ik een spelingsvrije verdeler voor de 144 en bestel ik nog zo,n kitje.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
16 December 2014, 17:08
Kan iemand me vertellen welke verdeler ik heb?
Dan kan ik de bijbehorende hotspark bestellen ![]() Zal er meteen een juiste bobine bij bestellen. [ATTACH=CONFIG]3849[/ATTACH]
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
16 December 2014, 17:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2014, 17:17 door Marc1970.)
Er staan Bosch nummertjes op de zijkant.
Viltje voor de smering vd rotoras/centrifuaalmechaniek ontbreekt, gebrek aan smering zal hem de das om hebben gedaan. Ziet er allemaal vetarm (= ongezond) uit. Volgens mij zijn Velleman kitjes ook vrij onggevoelig voor versleten puntjes, nokken, assen e.d. en nog goedkoper. Slingert de as echt heen en weer?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
16 December 2014, 17:32
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2014, 17:35 door Jerry.)
Slingeren is het niet te noemen maar er zit iets speling in.
Puntjes blijven nog wel open als ik de as beweeg. Ik kan bij hotspark kiezen tussen de volgende modellen. 3BOS4U1 4-cilinder distributors with 1-piece points, [I]right hand pivot pin Contact breaker point Bosch no. 1 237 013 044/051/063/065/066 3BOS4U2L 4-cilinder distributors with [I]1-piece points, left hand pivot pin Contact breaker point Bosch no. 1 237 013 052/059/061/062 3BOS4C2 4-cilinder distributors with 2-piece points, right hand pivot pin, without vacume advance unit Contact breaker point Bosch no. 1.237.013.000 [not for 006/026/039] 3BOS4V2 4-cilinder distributors with 2-piece points, right hand pivot pin, with vacume advance unit Contact breaker point Bosch no. 1.237.013.006/026/039 [not for 000] 3BOS4V2L 4-cilinder distributors with 2-piece points, left hand pivot pin Contact breaker point Bosch no. .... [/I][/I] Ik denk dat ik alles wel pas krijg uiteindelijk maar liever meteen de juiste bestellen vind ik. Zag dat Tinus ze ook leverde en die heeft er ook een bobine bij in het assortiment. Ik zal nu eerst eens zoeken op Velleman.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
16 December 2014, 18:06
Velleman gaat het niet worden en petromax of zo ook niet.
Voor dat geld heb ik ook een 123 ontsteking. Die hotspark is goed betaalbaar maar welke moet ik bestellen?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
16 December 2014, 22:22
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 December 2014, 22:29 door Marc1970.)
De Velleman kost 15 euro. Ik heb ervan begrepen dat het daarmee niet zoveel meer uitmaakt hoe ver de puntjes open gaan, alleen op het juiste moment, lijkt me ideaal voor een verdeler met een beetje speling. Leuke inbouwinstructie: http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html
Voor de Hotspark, mijn B20A heeft een Bosch 0 221 102 054 bobine en een Bosch verdeler JFUR4, 0 231 146 077, correct en bijpassend. Dan kom je aan de 3bos4u2l. Lekker hotjepotje die Hotspark site.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
16 December 2014, 22:39
Ik heb de zelfde motor met de zelfde verdeler, zat een setje bestellen.
Meteen een 50000volt bobine erachter. Dan ontsteekt het vast iets ![]()
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
16 December 2014, 23:11
Ja je vingers zodra je de bougiekabels aanraakt. Ik las net dat vooral de bougie elektrode afstand bepalend is voor het benodigde voltage. 10000 V zou genoeg moeten zijn voor een koude benzinemotor, NGK gokt dat er 7000 V bij moet voor LPG.
Een standaard blauwe Bosch bobine maakt iets van 24000 V.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
16 December 2014, 23:31
Marc1970 schreef:De Velleman kost 15 euro. Ik heb ervan begrepen dat het daarmee niet zoveel meer uitmaakt hoe ver de puntjes open gaan, alleen op het juiste moment, lijkt me ideaal voor een verdeler met een beetje speling. Leuke inbouwinstructie: http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html Heb met de velleman wel eens zitten te stoeien op de amazon van 68. Maar daar zit maar een aansluiting op de bobine. Dus waar die andere draad laten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A 244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L 944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht) P1800ES 1972 Blauw Volvo toch .. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|