Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
123 ontsteking
#11
Ik heb sinds een week een Pertronix ontsteking op mijn B20B en ik ben daar heel erg blij mee! Als je een spelingsvrije verdeler zoekt en daar een Pertronix of Hot-Spark op schroeft ben je al een heel eind op weg.
Antwoord
#12
Ik zal zo.n kitje ergens bestellen en in de 145 schroeven.
Als dat bevalt dan zoek ik een spelingsvrije verdeler voor de 144 en bestel ik nog zo,n kitje.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#13
Kan iemand me vertellen welke verdeler ik heb?
Dan kan ik de bijbehorende hotspark bestellen Smile
Zal er meteen een juiste bobine bij bestellen.
[ATTACH=CONFIG]3849[/ATTACH]


Bijlagen Afbeeldingen
   
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#14
Er staan Bosch nummertjes op de zijkant.

Viltje voor de smering vd rotoras/centrifuaalmechaniek ontbreekt, gebrek aan smering zal hem de das om hebben gedaan. Ziet er allemaal vetarm (= ongezond) uit.

Volgens mij zijn Velleman kitjes ook vrij onggevoelig voor versleten puntjes, nokken, assen e.d. en nog goedkoper. Slingert de as echt heen en weer?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
Slingeren is het niet te noemen maar er zit iets speling in.
Puntjes blijven nog wel open als ik de as beweeg.
Ik kan bij hotspark kiezen tussen de volgende modellen.

3BOS4U1 4-cilinder distributors with 1-piece points, [I]right hand pivot pin
Contact breaker point Bosch no. 1 237 013 044/051/063/065/066

3BOS4U2L 4-cilinder distributors with [I]1
-piece points, left hand pivot pin
Contact breaker point Bosch no. 1 237 013 052/059/061/062

3BOS4C2 4-cilinder distributors with 2-piece points, right hand pivot pin, without vacume advance unit
Contact breaker point Bosch no. 1.237.013.000 [not for 006/026/039]

3BOS4V2 4-cilinder distributors with 2-piece points, right hand pivot pin, with vacume advance unit
Contact breaker point Bosch no. 1.237.013.006/026/039 [not for 000]

3BOS4V2L 4-cilinder distributors with 2-piece points, left hand pivot pin
Contact breaker point Bosch no. ....
[/I][/I]
Ik denk dat ik alles wel pas krijg uiteindelijk maar liever meteen de juiste bestellen vind ik.
Zag dat Tinus ze ook leverde en die heeft er ook een bobine bij in het assortiment.
Ik zal nu eerst eens zoeken op Velleman.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#16
Velleman gaat het niet worden en petromax of zo ook niet.
Voor dat geld heb ik ook een 123 ontsteking.
Die hotspark is goed betaalbaar maar welke moet ik bestellen?
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#17
De Velleman kost 15 euro. Ik heb ervan begrepen dat het daarmee niet zoveel meer uitmaakt hoe ver de puntjes open gaan, alleen op het juiste moment, lijkt me ideaal voor een verdeler met een beetje speling. Leuke inbouwinstructie: http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html

Voor de Hotspark, mijn B20A heeft een Bosch 0 221 102 054 bobine en een Bosch verdeler JFUR4, 0 231 146 077, correct en bijpassend.

Dan kom je aan de 3bos4u2l. Lekker hotjepotje die Hotspark site.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#18
Ik heb de zelfde motor met de zelfde verdeler, zat een setje bestellen.
Meteen een 50000volt bobine erachter.
Dan ontsteekt het vast iets Smile
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#19
Ja je vingers zodra je de bougiekabels aanraakt. Ik las net dat vooral de bougie elektrode afstand bepalend is voor het benodigde voltage. 10000 V zou genoeg moeten zijn voor een koude benzinemotor, NGK gokt dat er 7000 V bij moet voor LPG.

Een standaard blauwe Bosch bobine maakt iets van 24000 V.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#20
Marc1970 schreef:De Velleman kost 15 euro. Ik heb ervan begrepen dat het daarmee niet zoveel meer uitmaakt hoe ver de puntjes open gaan, alleen op het juiste moment, lijkt me ideaal voor een verdeler met een beetje speling. Leuke inbouwinstructie: http://renault4.weebly.com/velleman-kit.html

Voor de Hotspark, mijn B20A heeft een Bosch 0 221 102 054 bobine en een Bosch verdeler JFUR4, 0 231 146 077, correct en bijpassend.

Dan kom je aan de 3bos4u2l. Lekker hotjepotje die Hotspark site.

Heb met de velleman wel eens zitten te stoeien op de amazon van 68. Maar daar zit maar een aansluiting op de bobine. Dus waar die andere draad laten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Montagevoet Ontsteking 164 B30E 244GL1978 3 2.162 9 May 2019, 09:13
Laatste bericht: wreccer
  Ontsteking B230A Spijky1980 7 4.551 28 March 2018, 12:42
Laatste bericht: asterix
  Gezocht Volvo 240 turbo vacuum canister van ontsteking Hyfly 1 2.368 22 August 2016, 11:53
Laatste bericht: polestar-volvo
  ontsteking 740 met hall sensor erwin292 2 2.450 29 May 2015, 17:20
Laatste bericht: Dopski
  As tandwiel aandrijving olie pomp en ontsteking Jerry 10 6.631 5 April 2015, 16:49
Laatste bericht: Jerry
  Gezocht: elektronische ontsteking (morgen Waalwijk) ZOAB 6 4.294 15 November 2014, 22:03
Laatste bericht: volvo245GLTturbo
  Bosch ontsteking Lukie5704 7 5.240 27 October 2014, 13:03
Laatste bericht: Lukie5704
  Ontsteking B230F 244Drift 3 3.001 7 August 2014, 01:18
Laatste bericht: asterix
  Ontsteking Volvo240polar 0 1.052 13 June 2014, 06:50
Laatste bericht: Volvo240polar
  Elektronische Ontsteking korre 14 7.152 17 May 2014, 22:19
Laatste bericht: skidje

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)