Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Is de Stig ook meegeweest..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Leuke update DopSmile
Antwoord
Wederom een update van de 242. Ergens in medio november zou de uiterste apk datum zijn. Dus halverwege september was het maar weer eens tijd om de auto naar de keuring te brengen. Dit keer eens de Kwikfit geprobeerd.
Viel me alles tegen, prijs was maar €19,-, het was geen probleem dat ik meekeek, aardige keurmeester, heel uitgebreid de tijd genomen, goeie koffie. Nadeel hij vond wel 3 afkeurpunten;
- knipperlicht LA niet mooi oranje meer,
- lekje in vlampijp thv verstevingsreepje (las vanuit fabriek)
- fuseekogelhoesje lek
Kortom, makkies.

De achterlichten heb ik niet kunnen vinden op de beurs dus zelf een oplossing moeten bedenken. Glaasje opnieuw oranje gemaakt met speciale transparante lak:
before (bestuurderskant dus).
[Afbeelding: th_achterkant014kopie_zps2f1bbf43.jpg] [Afbeelding: th_19092014595_zps664fa46e-1.jpg]

Na 2 laagjes.
[Afbeelding: th_19092014597_zpsa935c92e.jpg]

Uiteindelijk een laag of 4,5 opgedaan.
[Afbeelding: th_19092014598_zps66ba3394.jpg] [Afbeelding: th_19092014599_zps6e59a626.jpg]

Staat ook gelijk weer fris.

Uitlaatpijp is was jammer, er zit standaard een reepje tussen de 2 vlampijpen. Op een van de 2 lasjes ontsnapte wat uitlaatgas. Ik kon geen mooi 4-2-1 pijp vinden en voor lassen nog geen tijd gehad. Dus voorlopig gewoon even opgelost met gungum.
Fuseekogelhoesje vervangen, wat met een hele fijne poulietrekker ook zo gepiept was. Herkeuren was helaas niet gratis trouwens, maar alle 3 de puntjes waren goed.

In de tussentijd ook het dak en parafaan in een eerste nieuwe laklaag gezet. Alle liggende delen waren nogal verkrijt, rose of gewoon kaal. Het resultaat kan beter; ik wilde het lakwerk zo strak mogelijk, dus ik had aardig verdund. Nadeel is dat het hierdoor nog niet dekkend is en dus nog wel minstens een keer moet.

En dan op de VKB helaas niet kunnen slagen voor een vlampijp of achterlichten, maar wel voor wat grappige upgrades;
Voor:_______________- na:___________________
[Afbeelding: th_GTspul1_zps5431547f.jpg] [Afbeelding: th_GTspul4_zps291a9e86.jpg]
Voor:_______________- na: __________________
[Afbeelding: th_GTspul5_ann_zpsebd69770.jpg] [Afbeelding: th_GTspul7_ann_zpsd1e326c7.jpg]

Het GT interieur, wat er al in zat toen ik de auto kocht, is met het nieuwe stuur nu zo goed als compleet. Een GTdash gaat niet omdat ik het moderne dashboard heb (met elektronische kmteller). Dus toch een GT touch gegeven met de rode bies.
Samen met de stabi's, GT spoiler, Tritons of MultiX'en, vond ik de GTX badge wel een leuke "titel" voor wat er nu allemaal op en aan de auto hangt. Bovendien zitten er nogal veen X'en in mijn nummerbord :redface:.
Misschien in de toekomst dan toch maar eens kijken naar GTX "striping". En wat motorische oppeppers zodat het geen bagde-tuning blijft (16V blokken hadden sommige toch? Cool).
Antwoord
Geprobeerd wat leuke nachtfoto's te maken. Op een gegeven moment de auto gaan bijlichten met het felle lampje van de telefoon. Kon je grappige dingen mee doen.
[Afbeelding: th_DSC07790_zps1dd2801f.jpg]

[Afbeelding: DSC07795_zps253f2256.jpg]

Burnout zelf is niet zo lastig, maar goed op de foto krijgen we. Ziet er ook wat vreemd uit met die streep juist voor het wiel.
[Afbeelding: DSC07804_zpsc61e7d88.jpg]

[Afbeelding: DSC07800_zpsed4a473a.jpg]

[Afbeelding: DSC07801_zpsf34275da.jpg]
Antwoord
Vaders vroeg of ik even naar zijn baand wilde kijken want LA liep steeds leeg (langs velg rand waarschijnlijk).

[Afbeelding: 20141122_1125021_zpscfeb05ff.jpg]
Steeds naar de pomp rijden vind ik irritant, en lucht kost tegenwoordig bijna overal 50ct dus zo ff opgelost;

[Afbeelding: 20141124_2111261_zps66049d6e.jpg]

:rologen:
Antwoord
haha staat nog best goed ook mischien binnenkort naar zijn veren kijken?Tongue
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Ja haha... dat zei ik ook al. Had m al gewaarschuwd:
"De wielen staan er wel mooi onder, maar aan de voorkant ziet het er een beetje suf uit vanwege de ruimte tussen wiel en spatbord".
- "Ok, dan moet ik dus ook van die verlagingsveren hebben zoals jullie".
"Juist."
Antwoord
Hahaha Hij leert het wel Cool
Antwoord
Omdat de 740 vanaf december binnen moet slapen en ik het vrij snel zat werd om door de regen te fietsen heb ik een winterwaggeltje gekocht.
De keuze is gevallen op de lichtste, goedkoopste, en zuinigste auto binnen een staal van 10km. Aangezien ik behoorlijk merkvast ben :confused: heb ik mijn classic peugeotracefiets vervangen voor dit racemonster;
[Afbeelding: 20141207_1635211_zps2135c8ec.jpg]
En wat je allemaal krijgt voor die prijs;
pro's: 75PK op 815kg, sportstoeltjes, dikke voorbumper met mistlampen, achterspoiler, alu velgjes, verbruik van 1:16.
cons: klapraampjes en antenne op het dak laten water door tijdens regen. Dus een klamme, beslagen, muffe zooi binnen. Dus rij nu in een kale cirquit-uitvoering Cool, achterbanken en bekleding zijn binnen aan het drogen. De lekkage was al snel verholpen door nieuwe raamrubbers en nieuw antennetje.

Maar helaas... auto's hebben ook gevoel, vooral volvo's zijn jaloers. Toen ik ooit mijn 144 te koop zette ging hij spontaan toeteren (niet meer uit te zetten).
De 242 besloot de dag nadat ik de 106 had gekocht dat alle kleine autotjes van de weg af moesten, te beginnen met een klein Ka'tje.
[Afbeelding: 20141208_2201571_zps224951d7.jpg]

Gelukkig viel de schade mee en ben ik op het forum erg goed geholpen om aan andere onderdelen te komen.

Aan het begin van de kerstvakantie een bult onderdelen van de ex van Volvosvenska opgehaald bij Astrix. Hij wilde graag voorgebangde kromme spul terug, dus snel even alles eraf geschroefd en mee in de aanhanger. Mooi dat alleen twee front plaatjes en de motorkap krom waren :tongue:.
[Afbeelding: 20141220_125031_zps5e66af21.jpg]

Het "nieuwe" spul was goed smerig. Dus heeft een douchebeurtje genoten.
[Afbeelding: 20141221_182717_zps22b35d43.jpg]

Alle nieuwe spullen en spul wat ik nog had liggen schoon gemaakt en wachtend op montage. Ik heb nu elke "neus" behalve de vierkante, ik denk dat ik in eerste instantie voor de rechthoekige ga. Past ook mooi bij de brede achterlichten.
[Afbeelding: 20141229_165052_zpsa1332dd3.jpg]

Kapje helemaal schoon en waterproof geschuurd, klaar voor de eerste laag. De auto had altijd al een deukje in het voorscherm (bovenop), en een hoop zwarte vlekken zag er eigenlijk echt niet meer uit. Dus die heb ik ook gelijk meegepakt:
[Afbeelding: 20141229_122353_zpse8ef102c.jpg] [Afbeelding: IMG-20141229-WA0007_zpsb20cade6.jpeg][/URL]

Alles is nu aan het drogen, hoop binnenkort de volgende laagjes aan te brengen, ziet er in ieder geval al veelbelovend uit.
Antwoord
Lekker bezig. Probleem al weer opgelost zo te zien. Waar spuit je het plaatwerk mee, zo in je (woon)kamer?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)