30 August 2014, 11:42
Hallo allemaal,
mijn naam is Sander van Buiten en ik ben in het verleden vrij actief geweest op dit forum. Nadat (de voor ultieme 2-serie) mijn 264 anderhalf jaar geleden na het overlijden van mijn vader in de stalling 'verdween', werd het helemaal 'stil'.
Begin augustus kreeg ik te horen dat de stalling werd verkocht en de auto daar dus weg moest. Met een bevriende garagehouder (waar mijn andere 'liefde' in onderhoud is) de auto verplaatst naar zijn garage. Een eerste inspectie op de brug leverde de nodige roest aan de bodem op, ernstig vervuilde olie, een compleet leeg koelsysteem en nog wat kleinigheden op. Na het verversen van de olie en het vullen van het koelsysteem liep de auto gelijk weer vrij aardig. Flink warm laten draaien leverde op het eerste gezicht geen extra narigheid op.
En dan nu de grote vraag: wat moet/ga ik er mee doen? Ik heb de auto inmiddels al ruim tien jaar en wil m eigenlijk niet kwijt, maar zie ook wel op tegen een (rigoreuze) opknapbeurt/restauratie. Om de druk voor mezelf wat op te voeren, heb ik de afgelopen week voor een zacht prijsje een 'broertje' voor m gekocht....... Deze auto heb ik rijdend (maar daar is ook alles mee gezegd.......) opgehaald.
Alhoewel ik er geen 'prijsvraag' van ga maken, zijn al jullie ideeën/tips/ervaringen van harte welkom....
voor mij zijn de opties voorlopig:
1. Niet aan beginnen en beide auto's wegdoen
2. Allebei weer de stalling in
3. De 'jongere' auto strippen voor de specifieke onderdelen en de rest verkopen/naar de sloop
4. 'Mijn' auto opknappen (icm optie 3).
Bij optie 4 lijkt het mij het leukste om de auto met behoud van het originele uiterlijk en interieur waar mogelijk (passend) te moderniseren.
ik voeg wat foto's bij en zal jullie op de hoogte houden. En zoals gezegd: alle (wilde) ideeën zijn welkom.
mijn naam is Sander van Buiten en ik ben in het verleden vrij actief geweest op dit forum. Nadat (de voor ultieme 2-serie) mijn 264 anderhalf jaar geleden na het overlijden van mijn vader in de stalling 'verdween', werd het helemaal 'stil'.
Begin augustus kreeg ik te horen dat de stalling werd verkocht en de auto daar dus weg moest. Met een bevriende garagehouder (waar mijn andere 'liefde' in onderhoud is) de auto verplaatst naar zijn garage. Een eerste inspectie op de brug leverde de nodige roest aan de bodem op, ernstig vervuilde olie, een compleet leeg koelsysteem en nog wat kleinigheden op. Na het verversen van de olie en het vullen van het koelsysteem liep de auto gelijk weer vrij aardig. Flink warm laten draaien leverde op het eerste gezicht geen extra narigheid op.
En dan nu de grote vraag: wat moet/ga ik er mee doen? Ik heb de auto inmiddels al ruim tien jaar en wil m eigenlijk niet kwijt, maar zie ook wel op tegen een (rigoreuze) opknapbeurt/restauratie. Om de druk voor mezelf wat op te voeren, heb ik de afgelopen week voor een zacht prijsje een 'broertje' voor m gekocht....... Deze auto heb ik rijdend (maar daar is ook alles mee gezegd.......) opgehaald.
Alhoewel ik er geen 'prijsvraag' van ga maken, zijn al jullie ideeën/tips/ervaringen van harte welkom....
voor mij zijn de opties voorlopig:
1. Niet aan beginnen en beide auto's wegdoen
2. Allebei weer de stalling in
3. De 'jongere' auto strippen voor de specifieke onderdelen en de rest verkopen/naar de sloop
4. 'Mijn' auto opknappen (icm optie 3).
Bij optie 4 lijkt het mij het leukste om de auto met behoud van het originele uiterlijk en interieur waar mogelijk (passend) te moderniseren.
ik voeg wat foto's bij en zal jullie op de hoogte houden. En zoals gezegd: alle (wilde) ideeën zijn welkom.