24 April 2006, 10:04
Pierre van Aert schreef:Deze 242 GT : LZ 96 TJ reed wel te hard op de A 16 om 16.00 uur
Niet erg verstandig: te hard rijden op de A16
|
Snelheidspraatjes...
|
|
24 April 2006, 10:04
Pierre van Aert schreef:Deze 242 GT : LZ 96 TJ reed wel te hard op de A 16 om 16.00 uur Niet erg verstandig: te hard rijden op de A16
24 April 2006, 10:35
teller wijkt altijd 10 % af en dan nog een correctie van de meeting eraf, kun je richting 150 op de teller... toch?! :lol:
79-er 242 GT B23e
24 April 2006, 11:19
jos schreef:Niet erg verstandig: te hard rijden op de A16 Doe het al bijna 6 maanden dagelijks. Geen enkel probleem hoor. Ik vind dat er weinig controles zijn op de A16. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
24 April 2006, 17:31
Ken de A 16 beter dan mijn broekzak, weet precies waar ze kunnen staan
en vooraf altijd radio Q music checken (100.7) Ken ook de VROS-auto's die de A 16 controleren uit mijn hoofd, dus kans op een boete is vrijwel nihil.
24 April 2006, 18:09
Misschien kennen ze jou ook al uit hun hoofd...
24 April 2006, 19:55
Natuurlijk kennen ze mij, maar dan alleen van de koffie-bar van de Esso-pomp aan de Graaf Engelbertlaan in Breda, hun vaste tankstation omdat hun vestiging net om de hoek zit en "mijn" pompstation omdat daar de LPG het goedkoopst is (met tijgerpunten).
Ondanks mijn 120.000 km. per jaar staat het saldo voor snelheidsbekeuringen sinds 5 jaar op nul. De bestuurders van de KLPD auto's zijn de slechtste nog niet, wij zitten beide beroepsmatig op de weg en als je geen gekke dingen doet, je sociaal gedraagt en alletwee de handjes aan het stuur hebt, kan je wat hun betreft rustig een tandje bij zetten.
25 April 2006, 09:39
GT Jan-Willem schreef:teller wijkt altijd 10 % af :lol: Daar moet je bij een 240 erg mee oppassen. Zo heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat de mijne ECHTE km's aangeeft'.
25 April 2006, 09:43
Pierre van Aert schreef:Ken de A 16 beter dan mijn broekzak, weet precies waar ze kunnen staan Dat zal binnenkort wel anders zijn als ze met dat systeem beginnen waarbij ze gebruik maken van de hectometerpaaltjes. :x Hectorââ¬Â¦ heet het allernieuwste snelheidscontrolesysteem die, ÃÂÃÂnvoudig te te plaatsen is op de achterzijde van de bekende hectometerbordjes. Hector heeft zijn naam schijnbaar te danken aan de combinatie van het groene bordje en het gevreesde bewakingssysteem langs het ijzeren gordijn, ten tijde van de koude oorlog. Wrang genoeg om dit weer in een vrije wereld terug te zien ten behoeve van snelheidscontroles en meer want.. ââ¬ÅHectorââ¬Â is niet zomaar een systeem. De werking is te vergelijken met de tijdnoteringen die bij sporters worden ge- bruikt bv. op de ijsbaan, de gemeten snelheid is tot op 5/ooo sec. te meten wat een te verwaarlozen afwijking geeft van 0,0066 km/uur. De gebruikelijke af- wijkingsberekening is hiermee tot nul terug gebracht. Het systeem is ook niet meer op tijd traceerbaar want hij meet haaks op de weg, uw detectie apparatuur zal hier pas 5 meter voor het bordje op reageren. Het bijzondere van Hector is, dat het onderling en landelijk kan communiceren met het netwerk van computers van de KLPD en zal na de proefperiode van Maart 2006 direct overgaan tot een landelijke dekking met in totaal 1406 Hectorââ¬â¢s. Het systeem is zÃÂÃÂr goedkoop , gemakkelijk te plaatsen en geeft een besparing allÃÂÃÂn al van 190 controleambtenaren, bovendien behoeft het toezicht geen spe- caal personeel meer. Verwerking van de gegevens wordt automatisch verzonden naar CJIB te Leeuwarden. Het maakt deel uit van het regeringsbeleid, deze controles te laten uitvoeren door lager personeel, om daarmee de KLPD meer tijd en ruimte te geven voor intensie- vere mobiele controles op de wegen. Totaal kunnen er door de besparingen ruim 900.000 manuren extra ingezet worden op de weg zelf. Met deze extra mankracht en het nieuwe landelijke totaal-systeem zal dit ruimschoots gaan voldoen aan het beoogde doel van Justititie en Verkeer en Waterstaat het aantal boetes voor 2006 op 15 miljoen te brengen ( een verhoging van 4 miljoen t.o.v. 2005) Op dit moment is het systeem in een controlefase op alle wegen met de befaamde groene ( hector) bordjes en in combinatie met de grote borden; ââ¬Åsnelheidscontroleââ¬Â. Pas dus op voor deze hond met ingang van de volgende maand want hij bijt al bij 3 km. te hard en ligt gemiddeld om de 22 kilometer op de loer.
25 April 2006, 11:07
Citaat:Zo heb ik bijvoorbeeld gemerkt dat de mijne ECHTE km's aangeeft'. Dat heb jij weer...
25 April 2006, 11:24
oplossing; bijrijdersstoel omgedraaid in de auto monteren. En daar je ega op zetten die de vangrail in de gaten houdt. Gillen betekent noodstop maken!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|