BartWillem schreef:Dus eigenlijk zitten we nu met tig man een radio te zoeken voor iemand die toch alles afkeurt "omdat het niet van dat jaar is" (maar het stiekem wel gewoon zo kan zijn aangezien de accessoireboeken per land ook nog eens anders konden zijn)?
Nou zeg, het is toch niet nodig zo adrem te reageren?
Ik heb door middel van folders, die u zo kunt bekijken, laten zien dat de radio’s tussen 1976 en 1979 wezenlijk anders zijn, niet onbelangrijk is daarbij op te merken dat de auto’s tussen die bouwjaren ook wezenlijke verschillen hebben, logisch.
De accessoire boeken per land konden inderdaad verschillend zijn, maar om toch even reëel te blijven: ik vermoed niet dat de radio’s die in Duitsland geleverd zijn werkelijk anders zouden zijn dan die van de Nederlandse folder. Overigens, als we het zo gaan bekijken lijkt mij de kans groter dat er bij een verschil van 3 jaar andere modellen radio’s geleverd worden, dan dat er in Duitsland fundamenteel andere radio’s geleverd worden dan in Nederland bij nota bene hetzelfde bouwjaar.
Enfin, om even concreet in te gaan op uw opmerking. Inderdaad, ik zoek alleen een van de radio’s die op het plaatje in mijn beginpost staat. De radio’s die u aanwees zijn naar mijn mening inderdaad niet geleverd in 1976, hiervoor heb ik mijns insziens redelijk accurate indicaties gevonden welke u op de vorige pagina kunt zien. Ik keur deze radio’s niet af, ik wil ze alleen niet kopen, dat lijkt mij tevens mijn goed recht. Net zoals vele andere oldtimerbezitters heb ik inderdaad een drang naar originaliteit, en daar hoort een verkeerd model radio simpelweg niet bij.
Dat gezegd hebbende wil ik ook niet megalomaan overkomen, dus als u enige werkelijke (anders dan een "vermoeden") indicatie hebt van mijn ongelijk, zal ik uiteraard mijn mening bijstellen.