Ook ik rijd nu mijn 2e 850 Estate als dagelijkse auto. Inderdaad zoals Kaassie zegt zijn de onderdelen niet zo vrijelijk beschikbaar (inmiddels heb ik wel m'n adresjes 8)), maar vooral zijn ze een stuk duurder.
Een 850 is een geweldige auto om in te rijden (vergeet niet dat de autobladen de 850 een betere rijdersauto vonden dan de BMW 5 serie), maar je merkt dat Ford toch al wat kostenbesparingen hier en daar heeft ingezet. Zo vind ik de gebruikte plastics duidelijk van mindere kwaliteit dan de 240. De motor is onfeilbaar (ik ken maar 2 exemplaren die een koppakking door hadden en een motor- of koprevisie is niet nodig onder de 450 a 500dkm).
Kijk inderdaad maar eens op
http://www.volvo850forum.nl, daar zitten de echte freaks 8) Een T-5 rijdt super en met 1000 euro aan tuningsspul zit je zo op 280pk. Een T-5R daarentegen is de toekomstige klassieker uit de 800 serie. Een 850R is een klasse hoger, al zakken ze redelijk in prijs nu. Maar er is niets mis met een NA'tje hoor. Ga wel voor een GLT (2.5 20V), die kosten hetzelfde als de GLE's, ze zijn echter wat luxer en sneller (170pk).
Een 700/900 vind ik hele mooie auto's maar ben ik niet het type voor.
Verder heb ik nog een 245 Turbo staan, maar de carrosserie wordt helaas met de dag slechter...
Gr 8)