Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gespot
Vanmorgen bij het golfbad Oss een donkergroene 264GLE
[Afbeelding: 20140305_104434-1.jpg]
[Afbeelding: 20140305_104425.jpg]
Antwoord
skidje schreef:Gisteren op fiets langs rotonde in Boxtel mooie witte 145 gezien. Was ivm gladheid op de rotonde in slip geraakt. Linksvoor 20-30 cm korter geworden. Daklijn ook veranderd. Hopelijk niet total loss.
Was onderweg naar rally in Oirschot.
Dat is de mijne. Heel onverwachte gladheid inderdaad. Forse frontschade, maar dat wordt hersteld. Het dak is gelukkig niet vervormd.
Antwoord
laptoprob schreef:Dat is de mijne. Heel onverwachte gladheid inderdaad. Forse frontschade, maar dat wordt hersteld. Het dak is gelukkig niet vervormd.
lukt dat al een beetje..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Twee weken geleden op zondagmiddag reed ik opeens in een spontane "Volvo-rally" tussen Schoorl en Groet. Deze foto is nog in Groet. Ik had mijn camera op de bijrijderstoel liggen dus ... De Kattenrug was donkerblauw, de Bertone zilvergrijs.
Het werd nog gekker toen deze colonne een 100-serie als tegenligger kreeg. Ik ben even kwijt of het een 140 of een 160 was; halverwege de colonne sloeg deze rechtsaf..
Ik heb nog om me heen gekeken of ik ergens bordjes zag met VKB maar dat was toch echt niet zo.
[Afbeelding: rally.jpg]
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
Jambon schreef:lukt dat al een beetje..?
De herstellers zijn hun kunsten aan het vertonen, wordt weer helemaal goed! ;-) Nog wel een flink stuk binnenscherm gescoord, de originele is wel erg gekreukeld...

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat voor blok dat er in zit? die luchtfilter zit op zo'n rare plek.
Zon fan heb ik nog wel liggen, wel een met 4 bladen
Antwoord
B20F denk ik?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
laptoprob schreef:De herstellers zijn hun kunsten aan het vertonen, wordt weer helemaal goed! ;-) Nog wel een flink stuk binnenscherm gescoord, de originele is wel erg gekreukeld...
mooi (bijna..) hoe is dat stuk paravaan van die blauwe slopert..?
Antwoord
Vooral het front, de hoeken, waren er eigenlijk niet meer. Paravaan was wel OK geloof ik, maar niet echt naar gekeken. Hij is lichtgroen, staat nu in Dornspijk. Wat er nog aan raamsponning was, was ernstig verroest. Wielmoeren zaten met kopervet vast en alles wat ik los moest krijgen ging braaf los. De auto is dus niet Ãcht verwaarloosd, hoewel dakbedekking uitstekend werkt als roestversneller.
Het blok in mijn 145 is alles behalve origineel. Het onderblok is een standaard B20A, met daarop een B20E kop. Het E luchtfilter heb ik niet toegepast, omdat ik het niet had, omdat de flex slang naar dat filter niet te krijgen is en omdat het ruimte vreet. Dit KN filter werkt goed, zeker ook met LPG.
Ik ben inmiddels aardig compleet met onderdelen. Ik zal vast nog wel wat kleins missen, maar dat komt wel. Een versere visco-fan heb ik nog liggen. Het scherm wordt hersteld. Front, motorkap, gril en bumper worden vervangen. En de verstralers ook. Van die twee fantastische Lucas lampen (prachtige lichtbundel) heb ik er nu nog ÃÃn... :-(

meer over dit herstel: http://www.volvokv.nl/forum/viewtopic.ph...ae3f1ccd1b
Antwoord
244 platneus, roodbruin, linker baan, ongeveer 16.45, A59 r A16..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Photo Gespot: Welk type velg? gerbenvdlindeu 9 9.895 13 November 2018, 00:22
Laatste bericht: UraniumFever
  bijzondere auto's op de weg gespot, maar geen Volvo's PP! 13 11.349 20 February 2008, 16:10
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)