Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
raamrubbers
Mijn raamrubbers (144), die op de deur liggen aan de buitenkant, aan de onderzijde van de ruiten, zitten tamelijk los. Ze zitten met wat kit vast, die nauwelijks meer kleeft.
Horen ze zo bevestigd te worden? Ik zag dat er ook een klein gootje in de deur zat, maar daar kreeg ik het rubber niet in geschoven.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Ze horen inderdaad klem te zitten in dat gootje. Bij bepaalde modellen wordt het gootje gevormd door een stripje aan een zijde, die kan los. Op die manier kan je het rubber er makkelijker in klemmen. Met 't raam helemaal omlaag gaat het iets minder lastig.
Antwoord
Dopski schreef:Ze horen inderdaad klem te zitten in dat gootje. Bij bepaalde modellen wordt het gootje gevormd door een stripje aan een zijde, die kan los. Op die manier kan je het rubber er makkelijker in klemmen. Met 't raam helemaal omlaag gaat het iets minder lastig.
ik heb de ruiten in de deur laten zakken om het nieuwe rubber te monteren, is een redelijke 'worsteling' maar als het eenmaal zit..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
De achterruiten kunnen helaas niet ver genoeg naar beneden om er goed bij te kunnen.
Er zit een soort vilt op de rubbers aan de binnenkant. Ook op het stuk dat dan in het gootje zou moeten.
Ik begon daarom te twijfelen.
Maar hoe krijg je dat stripje los Dopski?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
henqui schreef:De achterruiten kunnen helaas niet ver genoeg naar beneden om er goed bij te kunnen.
Er zit een soort vilt op de rubbers aan de binnenkant. Ook op het stuk dat dan in het gootje zou moeten.
Ik begon daarom te twijfelen.
Maar hoe krijg je dat stripje los Dopski?
ik bedoelde eigenlijk, de ruit losgehaakt zodat ie onderin de deur 'valt .. en anders ff er uit..
Antwoord
Dus als ik het goed begrijp zit het zo, zoals op de tekening hieronder.
[ATTACH=CONFIG]2273[/ATTACH]
Ga er binnenkort ook aan maar bij mij waren ze allemaal alleen vastgeplakt
en zat de het viltige van boven tot onder tegen het raam.
Ik denk trouwens ook dat dat groene rubber (op tekening) voor flinke krassen kan zorgen.

p.s. overigens laatst de rubbers schoongemaakt en met Owatrol "polytrol" behandelt
en ze voelen weer helemaal goed. echt een aanrader zou ik zeggen.

groet, klaes

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord
Inderdaad zorgde het "groene rubber" (volgens mij is het hard plastic) ervoor dat het vilt van het rubber afgeschraapt wordt...
Ik zat eraan te denken de rubbers op de deurrand te kitten, kan er ook geen vocht onder komen.
Antwoord
Ik ga zo eens kijken hoe die bewusten rubbers bij me oude deuren zitten,....
Zelf denk ik ze ook gewoon te kitten/lijmen op de manier zodat het vilt de ramen
enigsinds droog houden.

je hoort vanmiddag van me
Antwoord
klaes schreef:Dus als ik het goed begrijp zit het zo, zoals op de tekening hieronder.
[ATTACH=CONFIG]2273[/ATTACH]

groet, klaes
groen is een profiel, lijkt wat op wat rond de portieropening zit. Zwart zit daar origineel op verlijmd met een goedje wat duidelijk alleen beschikbaar is voor de fabrikanten. Het geheel druk je onder om oranje. Dat is origineel zo zonder extra verlijming wat alleen maar slecht voor de lak kan zijn. Behandelen van een oud rubber is leuk voor dat deel, maar niet handig voor verlijming, en echt duur zijn nieuwe niet welke je vervolgens ook weer op de juiste(over-) lengte kunt knippen.

Overigens zit een nieuwe erg goed vast, iig voldoende om binnenkomende projectielen als bv VW busjes te weerstaan..!
Antwoord
Bij mijn oudere deuren ziet het er zo uit.
Met een verlijming op het rubber en het blik.[ATTACH=CONFIG]2275[/ATTACH]
Het polytrol spul heb ik ook alleen gebruikt voor het rubber rondom de deur.

Bijlagen Afbeeldingen

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)