Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichtingsprobleem
Ik heb sinds kort een Volvo 240 station uit 1993 en hier heb ik een klein probleempje mee. Als de lichtschakelaar op uit staat en contact staat aan werkt alle verlichting. Op de middelste stand werken alleen de stadslichten (zoals het hoort) maar op de derde stand werken ook alleen de stadslichten en niet de dimlichten. Een enkele keer doen ze het wel maar vaak niet. De lichtschakelaar is al vervangen en daar zit het dus niet in. Het is een 2.0 polar.

Iemand een idee. De auto moet binnenkort voor de APK en dit is natuurlijk een afkeurpunt.
Antwoord
Probeer eens de massapunten van de koplampen, maar ook de houder van de lampen zelf.
Antwoord
Lijkt me het hoofdrelais vd verlichting, hangt boven je rempedaal achter de schop/dreunplaat, klein alu blokje. De massadraad wordt daar zo heet dat het stekkerblok van het relais smelt en door de vervorming wordt dan de stekker van het relais gedrukt. Ik heb de stekker uit de gebakken resten van het stekkerblok gehaald, die hangt nu los.

Zoals in dit verhaal: http://www.turbobricks.org/forums/showth...?p=4093464
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dat relais zit bij de latere modellen op de metalen rand achter de middenconsole geklikt. Een beetje een rotplek omdat je de console los moet halen en er dan met moeite bij kunt.
Antwoord
Bedankt voor de reacties. Ik ga er aankomend weekend mee aan de gang. Inmiddels ben ik er overigens wel achter dat als ik het grootlicht aan en weer uitzet de verlichting wel aangaat en aanblijft.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)