Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bougies
Ben benieuwd, mijn blok staat momenteel in de schuur met nog de Iridium exemplaren van NGK welke nog niet op zijn, wellicht weer een leuke upgrade tzt..!

deze dus...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:Ben benieuwd, mijn blok staat momenteel in de schuur met nog de Iridium exemplaren van NGK welke nog niet op zijn, wellicht weer een leuke upgrade tzt..!

deze dus...

Grappig,

Ik heb juist bijzonder slechte ervaringen met een hoog compressie blok en deze bougies. Mijn 1800 begon er slecht van te starten en vanaf stationair gasgeven werd in 1x hikken.
NGK's teruggeplaatst en het probleem was verholpen. Vervolgens geprobeerd in de Amazon Combi, idem dito.

Je krijgt geen drie vonken, de vonk kiest alleen de weg met minste weerstand. Voor mij dus geen dure bougies meer.

Ik zal ze zoeken of ik ze nog heb liggen, of dat ik ze al weggekieperd heb. Anders mag een ander ze zo hebben.
Groeten, Boele
Antwoord
Een koudere bougie wil zeggen dat de bougie zijn warmte beter af kan staan aan de omgeving en dus niet verbrand.
Blijft de motor te koud dan word zo,n bougie dus vies omdat hij niet meer schoon brand.
Op lpg kan er dus een koudere bougie in omdat lpg een heel klein beetje heter verbrand.
Gewoon je bougies bekijken en als ze mooi schoon blijven en niet verbranden dan zijn ze goed.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
ik vraag me af of een dergelijke bougie het onstekingstijdstip beïnvloed. Alles is immers berekent op het originele, vaak met puntjes bediende systeem. Als een deregelijke vooruitgang de verbranding 'eerder' start zou het kunnen beteken dat een zuiver afgestelde, of 'purpouse built' motorblok er negatief op kan reageren. Het is immers oud en nieuw gecombineerd..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik heb jarenlang de Denso irridium bougies gebruikt in de B200F. Dat beviel prima. Trok soepeler op trok krachtiger en duidelijk zuiniger benzine verbruik.
Antwoord
over halo bougies zijn er al veel discusie's geweest op vershillende autoforum's op het voor en tegen zijn . ik kan beamen dat de halo bougies een duidelijke verbetering zijn.
Mijn vriendin rijdt met een renault megane 1.4 motor BJ 1996. Vanaf de auto nieuw was schokte de motor altijd op lage toeren. In de garage hebben ze nooit het brobleem kunnen oplossen.
6 jaar terug heb ik er 4 halo bougies in gestoken en het probleem was volledig weg, nu zitten de bougies er al 120000 km in zonder problemen en het verbruik in stadsverkeer is gedaald met 1.5 liter.
In mijn 144 met b18b motor met een weber 32/36 carburator op, zitten er nu al 30000 km halo bougies in ter volle tevredenheid. Mijn verbruik is gedaald met 2 liter, vroeger had ik een verbruik van 11 liter op 100 km, nu nog 9 liter, de choke moet ik juist nog gebruiken bij koude start en dan mag ik de choke direct terug duwen.Met mijn vroegere bosch bougies moest ik toch een 3 tal km rijden eer ik de choke volledig mocht terug duwen. Voor mij alleen nog de halo bougies.
Antwoord
johan laveyne schreef:over halo bougies zijn er al veel discusie's geweest op vershillende autoforum's op het voor en tegen zijn . ik kan beamen dat de halo bougies een duidelijke verbetering zijn.
Mijn vriendin rijdt met een renault megane 1.4 motor BJ 1996. Vanaf de auto nieuw was schokte de motor altijd op lage toeren. In de garage hebben ze nooit het brobleem kunnen oplossen.
6 jaar terug heb ik er 4 halo bougies in gestoken en het probleem was volledig weg, nu zitten de bougies er al 120000 km in zonder problemen en het verbruik in stadsverkeer is gedaald met 1.5 liter.
In mijn 144 met b18b motor met een weber 32/36 carburator op, zitten er nu al 30000 km halo bougies in ter volle tevredenheid. Mijn verbruik is gedaald met 2 liter, vroeger had ik een verbruik van 11 liter op 100 km, nu nog 9 liter, de choke moet ik juist nog gebruiken bij koude start en dan mag ik de choke direct terug duwen.Met mijn vroegere bosch bougies moest ik toch een 3 tal km rijden eer ik de choke volledig mocht terug duwen. Voor mij alleen nog de halo bougies.

Volledig mee eens , die HALO-bougies zijn super . Meer power , gemakkelijker starten , betere verbranding (en hierdoor wordt de motor op termijn schoon gebrand dus minder vervuiling) , lager verbruik en ze gaan vÃÃl langer mee . Ik zet nooit nog andere.
Ik heb ze steken in mijn 144GT (69), 1800 ('65), C70 (2001) en 144('68). Voor de 144 GL (70) in restauratie liggen ze al klaar.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: