Berichten: 4
Topics: 4
Lid sinds: Nov 2013
Gezocht: nette aluminium voor- en/of achterbumper voor het oude model 240/260 als op onderstaande foto.
Het rubber mag slecht zijn. Het aluminium moet recht zijn en met uitsluitend oppervlakkige corrosie. Met name rond de bevestiging van de bumpersteun op het aluminium kan het aluminium behoorlijk corroderen.
Berichten: 718
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2010
Dat is mijn auto, een foto plaatsen zonder mijn toestemming kost u 5 euro per dag (grapje)
Suc6 met zoeken naar de bumpers
Berichten: 202
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2009
ik heb er nog een 6 stuks liggen in goede tot zeer goede staat.
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Kan je ze ook opschuren of is het als er zwarte putjes in zitten einde oefening?
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Met schuurpapier lijkt me te heftig. Met een stukje staalwol (fijn, geen pannenspons) gaat het echter heel goed en gaan ze mooi glimmen.
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
de 260 en 240 gle rond 79-80 hadden volgens mij gepolijste bumpers.
Optie van Dopski zal ook werken. Daarna wel goed in de blanke lak zetten.
Suc6
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
ik zie nu dat ik een tweelingbroer heb. 265gl en 265_gl.
Ik heb een 77er dus dan kan ik alleen met schuren af denk ik.
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik heb nog nooit van gepolijste bumpers gehoord. Maar zou kunnen. Ik heb een '78'er en die spikkeltjes gaan er zo af (met je nagel of met een staalwolletje).
Met
belgom kan je ze nog mooier laten blinken als je zou willen. Wat is het voordeel van blanke lak, de aluminium bumpers zijn van zichzelf al verduurzaamd?
Schuren met schuurpapier zou ik niet doen, krijg je lelijke krassen van.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
de oude 140 bumpers waren gepolijst, vanaf de dikke bumpers 'geborsteld', maar altijd geanodiseerd, en als dat laagje eenmaal weg is.. vooral tussen de rubbers en het plaatwerk, je doet er weinig aan, typisch een voorbeeld van te lang met een auto doen.. :wink:
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Heb je dan geen flesje anodiseer wat je erop kan doen?