Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ontroesten zonder lassen
neem dan een spuit waarvan de "zuiger" gÃÃn rubberen dop heeft, anders ie het zo over. Wordt week vanwege het aardoliegebaseerde goedje.. Ik gebruik wel eens een oliespuitje, en als je het verwarmt wordt ie tijdelijk nog lekker dun ook..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Uche uche, ff dit topic oppoetsen.

Weet iemand zo of je een epoxy primer (Ferpox) over RX5 kunt smeren? En zo ja, moet je het dan nog schuren? Ik heb links en rechtsachter op de wielkasten van mijn 1800 wat vliegroest zitten. Het is even een tijdelijke oplossing.
Antwoord
ff bellen met Rustbuster.. (http://WWW...)
Antwoord
Kan niet! Ik heb een potje RX10 besteld.
Antwoord
De kop "ontroesten zonder lassen" zou ik vertalen in: Je hakt de roest weg, er vallen gaten, je wil het mooi maken, maar je wil/kan niet lassen...
Voor een langere termijn is er maar ÃÃn remedie.
Losse roest verwijderen, zorg er wel voor dat er gÃÃn blank staal is !
Alle (vaste!) roest insoppen met Owatrol-MENIE; mooi menie-bruin kleurtje.
Let op, dit is niet te vergelijken met Owatrol.
De Owatrol menie goed laten uitharden.
Je bent vrij in je keuze voor de afwerking. Doe voor de zekerheid een klein testje.
Wanneer er werkelijk gaten zijn, gebruik dan epoxy in combi met geweven glasmat.
In de scheepsbouw heb ik veel gewerkt met epoxy. Het was noodzaak een zo min mogelijk agressieve epoxy te kiezen, vanwege ademhaling, stank, huid irritatie etc.
Mijn keuze was de epoxy van Wilsor, importeur zit in Biddinghuizen. Deze epoxy ruik je niet en je krijgt geen enkele vervelende reactie met je huid of ademhalingswegen.

De Owatrol stopt de roest, maar is een niet erg weerbare afwerklaag. Mijn ervaring is dat de Owatrolmenie een brug vormt tussen 1 en 2 componenten systemen. Normaliter kan een 2-K niet op een 1-K systeem, maar door gebruik te maken van de Owatrolmenie kan dat wel.
Antwoord
Allemaal erg interresant,...aangezien iedereen wel last heeft van roest in grote of kleine stadia aan zijn Volvo bolide.
Maar heb echter niks over Gewone pure gekookte lijnolie gelezen een goedkoop product wat ik gewoon door me verf heen
meng om vervolgens de binnenkanten van deuren, schermen mee te spuiten,....
(buitenkanten kun je ook doen let er wel op als je met 2k lak verder gaat de gekookte lijnolie goed laat uitharden)
Of de felsranden waar je gewoon niet bij komt om de roest enigsinds te stoppen door
met ietwat verwarmde gekookte lijnolie om het nog vloeibaarder
te maken, vol te gieten
Het duurt welliswaar wel lang voorzover het uitgehard is om vervolgens verder te gaan met je project maar het werkt
goed en is relatief goedkoop.
JB-weld is overigens ook een uitstekend product om vanalles me te fabrieken http://www.jbweld.com/

Groet, Klaes
Antwoord
Er is weer een nieuwe update (2013) in de Duitse duurtest in antieroest middelen:
http://www.oldtimer-markt.de/sites/defau...teil_3.pdf

Ik zal even kijken of de testen uit 2009 en 2010 ook nog te vinden zijn. De linkjes die in dit topic stonden werken niet meer Sad
Antwoord
Fluidfilm is naar plaats 5 gezakt zie ik.

Als ik me goed herinner stond Fluidfilm voorheen op de 2e plaats na MikeSanders vet.
Antwoord
De plaatst in de test staat in het kleine fototje onderaan steeds. Mike S was altijd al 2e en Fluid film vorige keer ook 5e (de keer daarvoor op 7).
Zelf ben ik er erg van gecharmeerd. Werkt wel makkelijk, de jerrycan heb ik er tegenwoordig altijd bij als ik aan het klussen ben. "nu ik er toch ben ff een kwast erlangs". binnen de kortste keren zit het overal.
Er is ook nog een nederlandse test, van USA oldtimers oid dacht ik... daarin was mike sanders vrij hoog/eerste als ik t me goed herinner. Hoe FluidFilm toen scoorde weet ik niet meer.
Antwoord
idem, ik heb het resultaat na 4 jaar kunnen aanschouwen toen ik de zaag in de auto zette..

[Afbeelding: DSC_0006_zpsdaff0347.jpg]

[Afbeelding: DSC_0004_zps9c45422b.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Iemand ervaring met laser voor ontroesten? Madman 0 1.101 2 March 2024, 11:23
Laatste bericht: Madman
  lassen en klussen Peter Timmer 52 57.818 12 August 2010, 11:33
Laatste bericht: Lasklus Nederland

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)