Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1800s '67
Laurens Zondag schreef:ontsteking zou ik beginnen met een nieuwe kabels en verdelerkap. deze heb je als het goed is als je hotspark of electrise onsteking inbouwt toch weer nodig en dan misschien toch even prijs opgave vragen hotspark schijnt al een hele verbetering te zijn

Vriend van mij heeft een vonkvermenigvuldiger op zijn P1800E gezet. Had eerst Multispark maar dir eigenbrouwsel werkt nog beter....... Bij interesse maar ff pm voor contact gegevens...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
blijft keus, maar Hot Spark of soortgelijke werk al prima, en je hebt een B20B, klepspeling 0.50.. Wat wel de moeite waard is, en als je met deze carb blijft rijden, deze een keertje laten checken op de juiste sproeierbezetting, als die correct is levert het zomaar icm met een leuke ontsteking en iets meer 'ademruimte' nog wel wat trekkracht extra op.. Kijk ook onder de bodemplaat van de ontsteking of de centrifugaalgewichtjes nog en beetje redelijk zijn.. Helaas is de ontsteking voor een B20B behoorlijk zeldzaam en niet met die van een A uit te wisselen.. dwz, werkt dus niet correct genoeg..

Plaats voor het goede een nieuwe kurkpakking onder je kleppendeksel, en daar waar de schroefjes zitten zal het deksel wel enigzins zijn ingedeukt, als je dit wat uitdeukt sluit ie beter op de hele linie. Eigenlijk horen er 'halve maantjes' onder de schroefjes te zitten bij het blikken deksel om dit te voorkomen, betere verdeling van de krachten, die zijn meestal zoek..

Stuurhuis is oliegevuld, ws lekt de pakking en anders de keerring..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
skidje schreef:Vriend van mij heeft een vonkvermenigvuldiger op zijn P1800E gezet. Had eerst Multispark maar dir eigenbrouwsel werkt nog beter....... Bij interesse maar ff pm voor contact gegevens...

Bedankt voor het aanbod hoor, maar ik wil graag toch eerst iets 'kant en klaars' proberen als 123 ignition of hot spark. Als dit wat is wil ik nog wel eens verder proberen.

Jambon schreef:blijft keus, maar Hot Spark of soortgelijke werk al prima, en je hebt een B20B, klepspeling 0.50.. Wat wel de moeite waard is, en als je met deze carb blijft rijden, deze een keertje laten checken op de juiste sproeierbezetting, als die correct is levert het zomaar icm met een leuke ontsteking en iets meer 'ademruimte' nog wel wat trekkracht extra op.. Kijk ook onder de bodemplaat van de ontsteking of de centrifugaalgewichtjes nog en beetje redelijk zijn.. Helaas is de ontsteking voor een B20B behoorlijk zeldzaam en niet met die van een A uit te wisselen.. dwz, werkt dus niet correct genoeg..

Plaats voor het goede een nieuwe kurkpakking onder je kleppendeksel, en daar waar de schroefjes zitten zal het deksel wel enigzins zijn ingedeukt, als je dit wat uitdeukt sluit ie beter op de hele linie. Eigenlijk horen er 'halve maantjes' onder de schroefjes te zitten bij het blikken deksel om dit te voorkomen, betere verdeling van de krachten, die zijn meestal zoek..

Stuurhuis is oliegevuld, ws lekt de pakking en anders de keerring..

De verdeler zelf heb ik nog even uit elkaar geschroefd en ziet er, behalve dat het er gewoon oud uit ziet, wel gewoon prima uit. De centrifugaal gewichtjes bewegen ook nog mooi. Ik denk dat ik de hot spark ga proberen, al is het al door het flinke prijsverschil Wink.

Het kleppendeksel pakking zag er nog wel goed uit, ik heb 'm nu goed vast gezet dus we zullen wel zien wat er lekt.
Antwoord
Hey, zie dit topic nu pas!

Leuke wagen joh! B21ET erin? ;-) Had je die niet ergens bewaard?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Jambon schreef:blijft keus, maar Hot Spark of soortgelijke werk al prima
Dat hangt natuurlijk sterk af van de staat van de verdeler zelf. Als daar al veel speling in zit en/of de curve niet meer klopt, gaat een Hot Spark setje dat niet oplossen en een 123 wel.
Zie ook mijn pagina Installatie 123-ontsteking
In het filmpje aldaar zie je het verschil in stabiliteit van de timing van contactpunten, pertronix (vergelijkbaar met Hot Spark) en de 123.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
oudevolvo schreef:Dat hangt natuurlijk sterk af van de staat van de verdeler zelf. Als daar al veel speling in zit en/of de curve niet meer klopt, gaat een Hot Spark setje dat niet oplossen en een 123 wel.
Zie ook mijn pagina Installatie 123-ontsteking
In het filmpje aldaar zie je het verschil in stabiliteit van de timing van contactpunten, pertronix (vergelijkbaar met Hot Spark) en de 123.
yep, iig heeft het nut indien de speling voelbaar is, niet meer dan dat.. Overigens vernam ik onlangs dat 123 snel slijt op de as.. (?!)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
henqui schreef:Hey, zie dit topic nu pas!

Leuke wagen joh! B21ET erin? ;-) Had je die niet ergens bewaard?

Er gaat geen ander blok in hoor, als ik hard wil rijden doe ik dat wel op de motor Wink.
Antwoord
Ondertussen de olie en oliefilter ververst, nieuw brandstoffilter, nieuwe verdelerkap + bogiekabels en nieuwe bogies. Ook heb ik de complete auto gepoetst.
Ik heb trouwens de Hot spark besteld, aangezien de verdeler technisch nog gewoon goed is en geen speling op de as heeft, qua kosten maakt dit natuurlijk ook nogal wat uit. Verder ga ik volgende week het stuurhuis loshalen om te kijken naar de lekkage. Ik heb al nieuwe keerringen liggen en als het goed is krijg ik volgende week ook de vernieuwde stuurhuisbus van Boele, die kunnen we dan ook meteen meepakken.

Als laatste nog een wat minder frisse ontdekking gedaan vanachter de plastic covers achter de achterwielen, er zit hier namelijk wat beginnende vliegroest door ophoping van vuil, ik geloof dat ik er nog net op tijd bij ben (op de foto's lijkt het erger dan het daadwerkelijk is). Nu is de planning om de auto ergens in 2014 sowieso helemaal aan te pakken , maar voorlopig wil ik deze plekken dus goed behandelen zodat het niet erger wordt. Ik heb al gelezen dat bijvoorbeeld Fertan en RX5 middelen zijn om plaatwerk mee te behandelen. Fluid film is alleen voor bodemplaten? En hoe te werk gaan, kaal schuren, goedje er op, laten drogen en laten spuiten? Ik zag het topic hier op de site al over het 'ontroesten zonder lassen', maar ik vroeg me af hoe dit ongeveer in zijn werk gaat.

[Afbeelding: fnzkmb.jpg]

[Afbeelding: jfc3o8.jpg]

[Afbeelding: 2khox1.jpg]
Antwoord
Citaat: Ik heb al gelezen dat bijvoorbeeld Fertan en RX5 middelen zijn om plaatwerk mee te behandelen.

Ik heb nog nooit met Fretan gewerkt; anderen zweren er bij, maar deze meneer heeft werkelijk alles getest wat er maar te krijgen is en daar komt Fertan als allerslechtste uit de bus.
Naar aanleiding van deze test ben ik overgestapt op Brantho Korrux; bevalt zeer goed.

Check
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Mijn 1800ES heb ik met RX7, RX5 en RX10 aangepakt. De RX5 laat zich echter alleen overschilderen met RX10 (aldus de gebruiksinstructie). Hierdoor is het eigenlijk alleen geschikt voor bodemdelen en andere delen die je niet gaat overspuiten.
Als tijdelijke oplossing kun je er prima RX5 op doen. Dat bindt met de roest en vormt ÃÃn glasachtig geheel. Direct na aanbrengen wel goed blijven aanvullen zodat het goed in alle roest gezogen kan worden. Zo te zien is het echter alleen oppervlakkig. Dan goed schoonkrabben en dan is het met 1x RX5 denk ik al wel verzadigd. Daarna de afdekrubbers en weer op en af en toe schoonmaken.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)