Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1800s '67
Aloha gents, terug van lang weggeweest. Sinds deze week ben ik eigenaar van deze groene Volvo 1800 S uit 1967, mijn absolute droomauto, ik ben helemaal verliefd! De auto rijd prima, is redelijk onderhouden, maar er moet nog wel het ÃÃn en ander aan gebeuren om 'm echt netjes te maken. De lak is slecht, het interieur heeft een paar minpunten, de elektra is een beetje een zooitje, de deuren sluiten niet mooi, etc etc. Opzich niet heel gek allemaal voor een auto van 47 jaar oud.

Het lijkt verder wel een harde auto, ik heb nergens rottigheid kunnen ontdekken. De hele auto zit (onder, binnen, in de kofferbak in de kokerbalken en in de motorruimte) onder de dinitrol o.i.d., het is er lekker vettig iniedergeval. In het geval van de onderzijde kan dit natuurlijk 2 kanten op, je kunt het plaatwerk niet goed zien, dus als er slechte plekken zijn dan zit dat onder de tectyl. Maar het ziet er tot nog toe goed uit.

Verder is er in de laatste paar jaar een nieuwe Weber opgekomen, het blok en de overdrive gereviseerd, een compleet 4-2-1- RVS uitlaat gemonteerd, nieuwe voor en achterruit, nieuwe rembekrachtiger en nog wat andere kleinere dingetjes. Ik hoop ook nog wat meer qua historie boven water te krijgen, want ik weet niet erg veel van het verleden van deze auto. De auto schijnt ook een keer overgespoten te zijn in de VS, maar dat is niet erg best gebeurd. Misschien kent iemand van hier de auto? Mijn handen jeuken om de auto helemaal kaal te maken, maar er gaan stemmen op dat wij deze auto eerst nog 'als onze trouwauto moeten kunnen gebruiken'. Ik ga proberen het reilen en zeilen van de auto hier bij te houden.

[Afbeelding: sfue4z.jpg]

[Afbeelding: 2j0dzwk.jpg]

[Afbeelding: 2s610sw.jpg]

[Afbeelding: 2dhfgv8.jpg]

[Afbeelding: 2vxno1i.jpg]

[Afbeelding: 2eluqva.jpg]
Antwoord
Ziet er prachtig uit. Gefeliciteerd
Antwoord
Blijft een van mijn favoriete volvos, beel plezier er mee!

marco
Antwoord
Mooie auto zeg! Proficiat!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
Jaloers.. ik heb nog even gedacht een technisch versleten 1800(E) te zoeken maar de carrosserie kan erg lastig zijn, en met mijn kookkunsten.. een favoriet sinds mijn jeugd, langs de Delftse grachten stonden er nog al eens wat, tussen de andere Zweedse en Engelse klassiekers geparkeerd, en ooit met een gewezen zwager een E uit België gehaald, maïsgeel..

Auto stond ergens achterin, met z'n kont tegen het hek, koppeling vast, remmen vast, accu dood en net niet helemaal dicht geparkeerd.. Slepen geen optie, dus kapje open (dan zie je dus niets meer) , startkar ernaast en proberen maar, sloeg direct aan en reedt dus ook direct..! Al lopende de startkar los en met de klep open tussen alle veel te dicht op elkaar geparkeerde 'okazies' door richting hek.. gelukkig was de koppeling inmiddels los.. je maakt wat mee..

anywho.. veel plezier ermee (en vervang de mistlamp door een mooie rooie van Hella..:winkSmile..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik blijf het een mooi model vinden, de coupe uitvoering.
Past wel in het rijtje van auto-ontwerpen die alle tijden doorstaan, zoals ook de oude Porsche 911,Karmann Ghia en Jaguar XJ6.
Antwoord
jos245 schreef:Ik blijf het een mooi model vinden, de coupe uitvoering.
Past wel in het rijtje van auto-ontwerpen die alle tijden doorstaan, zoals ook de oude Porsche 911,Karmann Ghia en Jaguar XJ6.
..Aston. E-Type..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Een ander lampje heb ik al liggen, zelfde als de rode links. Die grote ronde smoelt niet echt nee.

Het is wel echt een leuke auto ja. Niet groot en heerlijk ongecompliceerd (behalve het plaatwerk dan), echt een volvo dus. Achteruit rijden is wel even wennen, je ziet niet erg veel door die kleine spiegeltjes.
Antwoord
Gaaf ding!
Wist niet dat er van die mooie details in het interieur zaten (achterbank). Tof

Veel plezier met het in orde maken.
Antwoord
Schiet er door je gedachten om de nieuw opgebouwde B230FK hierin te lepelen?
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)