Voor mijn 142 heb ik gloednieuwe deurpanelen opgepikt in de juiste kleur.
Deze panelen hebben nogal eens last van waterschade door de afwatering in de deur. Ik heb weleens oplossingen gezien met stukken plastic tussen deurconstructie en deurpaneel, maar weet niet precies wat het meest effectief is.
Heeft iemand goede of minder goede ervaringen met bepaalde manieren van paneel-bescherming? Of is het in principe geen probleem om de deurpanelen direct tegen de deuren aan te klikken?
Topics: 289
Precies, en wel 2 lagen, de 1e met flappen de deur in zodat die als dakpan fungeert, de 2e laag gaat er in z'n geheel overheen, en dan nog zul je zien dat er vocht tussen het plastic zit. Verder kun je aan de binnenzijde nog iets van boeklon plakken zoals je vwroegaghahg je bosatlas beplakte, veel meer kun je niet doen.. Partytent aan je imperiaal is ook een optie...
Topics: 163
De "dakpannetjes" die er origineel inzitten werken best prima. Ze zijn alleen van een soort bakpapier gemaakt lijkt het wel. Ik heb ze vervangen door overhead sheats...
Vervolgens inderdaad het paneel zelf nog beschermen. Heb ik zelf nog niet gedaan, zat aan blanke tectiel te denken.
DopdeDouwer schreef:De "dakpannetjes" die er origineel inzitten werken best prima. Ze zijn alleen van een soort bakpapier gemaakt lijkt het wel. Ik heb ze vervangen door overhead sheats...
Vervolgens inderdaad het paneel zelf nog beschermen. Heb ik zelf nog niet gedaan, zat aan blanke tectiel te denken.
klopt, sluit alleen niet lekker af. Voordeel als je met een heel vel begint, alles wat je insnijdt gaat door de deur naar binnen, en vormen zo veel te grote "dakpannen" waardoor het beter z'n werk doet dan het ongeveer passende karton/papier.. als het er sowiezo nog in zit..
Topics: 3
Ik heb de gaten beplakt met stevige diepvries-boterhammenzakjes. Deze aan de bovenkant met duck-tape vastgeplakt en aan de onderkant los in de deur gehangen. De deurpanelen heb ik met blanke tectyl behandeld. En dit heb ik allemaal al zo'n 10 jaar geleden gedaan omdat ik toen de deurpanelen moest vervangen omdat de oude natte slappe dweilen waren geworden. Tot nu toe is nog steeds allemaal heel goed gebleven. De panelen zijn nog keihard.
Ik heb het ook eens een keer geprobeerd met het helemaal dichtplakken met plastic maar dan ontstond er juist veel condensvorming.
Groeten, Kees.
Bedankt voor de nuttige reacties, binnenkort maar eens tijd vinden voor deze klus!
Topics: 107
Met helemaal dichtplakken krijg je inderdaad een averechts effect. De (rij)wind moet er nog doorheen kunnen om condens op te lossen.
jos245 schreef:Met helemaal dichtplakken krijg je inderdaad een averechts effect. De (rij)wind moet er nog doorheen kunnen om condens op te lossen.
ook waar.. Snorkel..?