Topics: 125
In mijn 245 van 1976 heb ik een vrÃselijk irritante r-r-r--r-r-r-r--r-r--r---r---r--r--rrrammel hoorbaar..
Dacht dat het van m'n defecte kmteller was, gedemonteerd, is het niet.
Is het m'n rembekrachtiger ? Werkplaatshandboek bekeken.. Het ziet er niet naar uit dat er een rammelend onderdeel in zit.
De bouten zitten vast tegen het schutbord.
Het zit in die omgeving, ook duidelijk hoorbaar vanuit motorruimte.
MAAR WÃT KAN HET NOU ZIJN ????
Heeft iemand een idee ?
Topics: 7
Tja, dat is vanuit de computer moeilijk te zeggen natuurlijk.
Topics: 16
30 July 2013, 22:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 July 2013, 22:57 door frox.)
Het zou wel je rembekrachtiger kunnen zijn hoor. Er zit een terugslagklepje in wat vervelend kan tikken.
Die bevind zich in het witte tuutje (waar de rubberen slang aan vast zit die naar je inlaatspruitstuk loopt)
Succes!
Topics: 84
Alleen stationair? Dat doen de gewichtjes van de centrifugaalvervroeging in de stroomverdeler, bij bepaalde rpm in mijn 144's ook wel eens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Ik ga morgen klepje in witte tuutje checken !
Als het de centrifugaal gewichtjes zijn.... hoe los je zoiets op ?
Topics: 84
Ik laat ze lekker reutelen, of geef een beetje gas dat ze weer stoppen met resoneren. Maar er is vast ook een officiele oplossing, in de vorm van smering (van de 4 nokjes met een vette vinger (er is zelfs Bosch verdelernokkenvet) en onder de rotor een viltje doordrenken met motorolie), en het vervangen van de fiber ringetjes die de gewichtjes horizontaal op hun asjes houden, zie hier:
http://www.sw-em.com/Volvo%20Ignition%20...cratch.htm
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
het geluid komt niet van de ontsteking vandaan.
Binnen klinkt het alsof het uit het dashboard komt.
Met hoofd onder dash, op zoektocht, het meest luid bij rembekrachtiger.
Idemdito rond rembekrachtiger onder motorkap.
Bouten zitten vast.
Het geluid lijkt op een losse ring op een bout, of zoiets als een relais wat klappert, zoiets...
Beetje gas bij, geluid weg
Topics: 289
dat zou het terugslagklepje kunnen zijn, stationair reageert ie dan simpelweg op het vacuum van de motor (op en af..)
Topics: 17
Resonantie van de viscokoppeling van de radiateurfan? Die klapperen ook alleen bij lage toerentellen, check even of er speling op zit
Topics: 289
grote schroevendraaier tegen je oor..( en een onderdeel onder de kap.. anders staat het zo raar..)