Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
koolborstels
Hallo allemaal.

Mijn vrouw stond vanmiddag in veendam aan de kant van de weg met een afgeslagen motor.

Geen leven meer in te krijgen.

Het laadstroomlampje heeft niet gewaarschuwd maar toch was de accu leeg.

Naar huis gesleept en spanningsregelaar er uit gehaald. 1 koolborstel is dof aan het oppervlak dus die heeft de collector niet meer geraakt. Toen ik even wat aan die borsteltjes zat te frutten kwamen ze er wat verder uit.

Hoe ver moeten die koolstaafjes uit hun huis steken? (bij mij 4 mm)

Waarom is dat laadstroomlampje niet gaan branden?

De borsteldraadjes lijken geklemd te zitten ipv gesoldeerd. Heb ik een type waarbij je de hele spanningsregelaar moet vervangen?

Alvast bedankt
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
De vragen over de koolborsteltjes kan ik niet beantwoorden.
Het laadstroom lampje brandt alleen niet als de dynamo stuk is en dus helemaal geen stroom meer geeft.

Groet, Frits
Antwoord
4mm is echt wel versleten hoor, misschien is je laadstroomlampje in je dashboard wel kaduuk?
OLAR '93<br />D8 <br />mmmm, lekker, koffie
Antwoord
Laadstroomlampje brandt wel als hij alleen op contact staat. doet het dus wel.

Heb een spanningsregelaar klaar liggen bij Brezan. morgen ophalen.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
heb ook kapotte dynamo gehad (helemaal moeten vervangen niet alleen de koolborstels). Er brandde toen ook geen lampje bij mij. Dus wees op je hoede :?
(ik had een paar maanden eerder de koolborstels vervangen dus daarmee rek je het kennelijk wel nog even)
79-er 242 GT B23e
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervangen koolborstels Bosch dynamo guido2 5 3.089 22 December 2020, 21:46
Laatste bericht: guido2

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)