Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
post hier je grootste sleutelblunder.
Van het forum "post hier je grootste sleutelblunder":

zie het tweede bericht:

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/24701/35

Is het iets om hier ook zo'n rubriek te beginnen :?: :lol:

Ik zal gelijk mijn grootste blunder ooit bekend maken:

toen ik nog maar weinig autokennis had, maar al wel wat sleutelde, kwam er een vriend van me langs met een Renault 5 uit 1979. Hij vroeg of ik ook motorolie kon verversen en natuurlijk kon ik dat 8)
Ik kroop voor onder de auto, zag een aftapplug en draaide die los.Olie eruit laten lopen en in het opvangbakje zag ik dat de olie nog mooi licht van kleur was.
Ik vond dat wel een beetje vreemd, maar dacht er niet verder bij na en draaide de plug er weer in, vuldop boven los gedraaid,juiste hoeveelheid motorolie erin gekieperd en toen peilen.......oliepeil VER boven maximum :?
Een andere vriend die erbij stond te kijken merkte snugger op of ik toch wel de olie van het MOTORBLOK had afgetapt?
Nee dus...die voorste aftapplug bleek van de versnellingsbak te zijn (bij oude Renaultjes zat de versnellingsbak VOOR de motor).
Eind van het liedje was dat ze de auto op sleeptouw hebben genomen naar de garage :oops: :oops: :oops:
Antwoord
Hey Jos,
wis niet dat je ook op dat forumpje zat.... (heb ie ook een sticker op de plaat ?)

Eigen blunder: toen ik (in een ver verleden) de amazon nog had en dacht dat ik technisch was eens een keer de rotor van de verdeler vergeten terug te zetten.... En maar niet starten dat kreng :oops: :oops: :oops:

En ik maar schelden op de verkoper :oops: :oops: (wat overigens later wel terecht bleek te zijn :evil: :evil: )

Daarna niet meer aan sleutelen begonnen, komt misschien nog wel een keertje Big Grin
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Antwoord
Over olievervangen gesproken...de eerste keer dat ik dat zelf deed had ik de olie netjes opgevangen in een afwasteil...milieubewust als ik was zorgde ik ervoor dat ik geen druppel knoeide. Met een trechter zou ik het in de lege jerrycan terugschenken en af laten voeren met de chemocar...totdat ik per ongeluk de teil omver schopte :oops: :oops: :oops:
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Jojoman schreef:Hey Jos,
wis niet dat je ook op dat forumpje zat.... (heb ie ook een sticker op de plaat ?

Nou, het is nieuw voor mij; ik kwam die site zojuist toevallig bij het surfen tegen.
Ik zit al die berichten te lezen en pis af en toe bijna in mijn broek van het lachen :lol:
Antwoord
henqui schreef:Over olievervangen gesproken...de eerste keer dat ik dat zelf deed had ik de olie netjes opgevangen in een afwasteil...milieubewust als ik was zorgde ik ervoor dat ik geen druppel knoeide. Met een trechter zou ik het in de lege jerrycan terugschenken en af laten voeren met de chemocar...totdat ik per ongeluk de teil omver schopte :oops: :oops: :oops:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Antwoord
Mijn grootste blunder is toch wel afgelopen keer geweest dat de GLT niet wou starten en ik er niet bij nagedacht had dat de benzine wel eens op kon zijn ipv LPG :oops: :oops:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Op een druilerige zondagmorgen ging ik met een oude Peugeot 404 naar een oldtimerbeurs (Vehikel in Utrecht, denk ik). Eerst nog even tanken en meteen maar even het oliepeil controleren. Daar mocht iets bij, dus met mijn slaperige kop gooide ik er een half litertje olie in. Een halve minuut nadat ik weer weg was gereden, werd ik blijkbaar toch nog wakker: ik realiseerde me dat ik de olie in de radiateur had gegooid... ik heb een aardig tijdje moeten spoelen om dat er weer uit te krijgen. Toch nog in Utrecht geraakt, uiteindelijk...
Antwoord
Of een remklauw vast draaien terwijl er een klant staat te kijken nÃÂt voor sluitingstijd (ook nog uit gelopen) en dan de bout kapot draaien.. :oops:
Mega lullig. Ik voelde me zo schijtense stom.. Blij dat ik van dat klanten werk af ben zeg.

leuk topic trouwens! Big Grin
Antwoord
+ & - van de benzinetank v/d Giulia verwisseld, meter gaf vol aan en was leeg......, maar voordat je daar achter bent^&%(^% :evil: Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
van horen zeggen, wel erg leuk

Iemand had uit pure liefde voor zijn goggomobiel-achtige, een garagetje gebouwd. Keurig 10 cm hoger, en 10 cm aan weerskanten van de auto. Een prachtig minigarage-tje. Helaas was de beste man vergeten dat hij het dak moest openklappen om uit te kunnen stappen en dat het ding geen achteruit had, maar dat je dan moest duwen.
Zijn onvoorwaardelijke liefde resulteerde, na het inrijden in de nieuwe garage, in een overnachting in het ding om te wachten op de buurman de volgende ochtend. :lol:
79-er 242 GT B23e
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vloeken in de kerk, post je auto die GEEN Volvo is. SanderGLT 96 96.746 3 August 2020, 20:59
Laatste bericht: Arjan.
  Gaat iemand hier naar toe? A_A 1 3.892 24 June 2014, 08:55
Laatste bericht: A_A
  Ik ben nieuw hier dus ik stel mezelf even voor CaptainIglo 2 3.724 19 July 2013, 10:08
Laatste bericht: frox
  Uitstapje naar s'werelds grootste autoshow jos245 2 3.106 18 September 2011, 11:00
Laatste bericht: Jambon
  Iemand zocht hier toch een 240 Koets ? pwassink 1 2.437 30 November 2008, 17:01
Laatste bericht: Jelmar
  Wegens groot succes ook hier het ONZIN topic Postma 245 GL 450 171.576 22 March 2008, 14:37
Laatste bericht: Postma 245 GL
  Wat klopt hier niet? LJ 21 12.933 29 October 2006, 10:00
Laatste bericht: MP
  wat ben ik hier nou weer aan het doen a.huis 60 37.230 29 August 2006, 21:22
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)