Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
paintjob met VERFROLLER ?
... wie heeft er wel eens een hele auto met de verfroller "gekleurd" ?

... welke verf en hoe ... ?

... any tips ... ?
Antwoord
Ja ik. Met Wijzonol Industrielak, opbrengen met een flinke kwast en vlot uitrollen met een schuimrollertje. Kan gewoon buiten op een rustige warmachtige dag. Ruim afplakken. Kleine hoekjes en randjes rond de ramen etc met een kwastje. 1 pot = voor de hele auto (Volvo 144 is dat) 1 laag.
Blijft wel wat bobbelig maar alleen als je er met je neus bovenop staat.

Hoogglans btw, het moet wel een beetje glimmen. En die wordt ook het hardst.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik ga het binnenkort doen, met Trimetal verf (zijdeglans) (Steloxine decor satin). Een vriend van mij heeft dit ook gedaan, was goed bevallen. In 1x grondlak, kleur en aflakken. 1 maal met de kwast/roller en klaar! Het is natuurlijk geen spuitwerk, maar voor mij is het vol(vo)doende!
Antwoord
goed te doen ik heb het een jaar gelden met een fietsta gedaan.
Let wel op dat je goed schuurt. Heb ik niet zo goed gedaan en de verf word nu lelijk en laat los.
hier het resultaat toenhet net gedaan was. Ziet er redelijk strak uit

[Afbeelding: 563740_314654195266889_1397315806_n.jpg]
Antwoord
Wanneer je de verf van tevoren opwarmt trekt het in het droogproces gladder dan verf op zeg kamertemperatuur
Antwoord
Ipv een schuimrollertje kan je het beste die rolletjes gebruiken met van die korte rode haren (is een naam voor maar ben ik ff kwijt). Daarmee heb je minder last van sinasappelhuidje.
Als tip wordt vaak meegegeven dat je het beste kan verdunnen met wasbenzine (als je verf daar geschikt voor is) ipv terpetine, dan vloeit het wat beter en droogt het niet te hard.

Wil het binnenkort ook gaan proberen.
Als je de laklaag strak en dik genoeg aan brengt kan je het in mijn ogen daarna op je gemakje polijsten en poetsen dan is het super strak.
Antwoord
Deze man heeft ook wel een mooi resultaat bereikt met verf uit blik en een rollertje: Rickwrench
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Ipv een schuimrollertje kan je het beste die rolletjes gebruiken met van die korte rode haren (is een naam voor maar ben ik ff kwijt). Daarmee heb je minder last van sinasappelhuidje.
Als tip wordt vaak meegegeven dat je het beste kan verdunnen met wasbenzine (als je verf daar geschikt voor is) ipv terpetine, dan vloeit het wat beter en droogt het niet te hard.

Wil het binnenkort ook gaan proberen.
Als je de laklaag strak en dik genoeg aan brengt kan je het in mijn ogen daarna op je gemakje polijsten en poetsen dan is het super strak.

Inderdaad, zo'n viltrollertje werkt aanzienlijk beter. Smile M'n Amazon kocht ik als matzwart, maar de helft was niet gedaan leek wel. Tongue Dus dat heb ik mooi overnieuw gedaan met dezelfde verf die er al op zat: wijzonol industrielak.

Alternatieven voor industrielak is botenlak (ook wel bekend als jachtlak). Alle overige verfsoorten zou ik niet snel pakken, deze 2 soorten zijn echt veruit het sterkste en meest geschikt voor auto's.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Wijzonol Industrielak mengen met lijnolie en het vloeit echt als een dolle. Wil je echt resultaat dan werken met de beste kwaliteit lakroller (niet de schuim roller) en dan 2 keer lakken. Als finishing touch polijsten (wel goed uit laten harden). Is niet te onderscheiden van spuiten. Ik heb zelf een klein deel van de binnenkant van mijn 245 met ordinaire flexa verf voor buiten gedaan en met een schuim roller en dat ging ook heel goed. Wel de tijd ervoor genomen, en even polijsten daarna en je bent van het sinas appel huidje verlost.
Antwoord
Ik heb ooit mijn C-Kadettje overgerold en dat beviel goed. Gebruik in elk geval goede autolak, zorg voor een strakke ondergrond en daarna moet je de boel flink polijsten.

Voor inspiratie:
http://www.rickwrench.com/index79master....paint.html
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: