Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
lpi op redblock
#1
Goedenavond,

Ik kan voor weinig een compleet lpi setje overnemen.
Dit wou ik gaan aansturen icm megasquirt, dat is allemaal wel te realiseren. Alleen na wat verder te hebben gekeken, kom ik uit dat de grootste lpi injectoren van vialle slechts geschikt zijn voor 50pk per cilinder. Heeft iemand hier uberhaupt lpi op een redblock? kon met de zoekfunctie niks vinden. En als iemand het heeft, hoeveel vermogen heb je? En welke injectoren gebruik je?

Mvg,

Knuif
Antwoord
#2
Misschien een gek idee: twee injectoren per cilinder gebruiken? Overigens is lpi een vrij hendig systeempje. Ga je de piggyback van vialle wel gebruiken of direct vanaf megasquirt? Het idee wat jij nu wil gaan doen speelt bij mij ook al een tijdje namelijk. Icm een turboblok is dit wel DE manier om lpg te rijden.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#3
2 injectoren per cilinder zou kunnen. Heb er zelf ook al over nagedacht. Maar ik denk dat als je 2injectoren per cilinder gebruikt je de piggyback module van vialle meteen in de ton kunt gooien. Nu maakt dit opzich niet zo heel veel uit. Want de benzine injectoren draaien toch al op megasquirt. Ik wil dit ook gaan draaien icm met mijn turboblok. Op het saabforum installeren ze een 5e injector. Kan alleen niet vinden hoe ze deze aansturen. Misschien iemand een idee?
Antwoord
#4
De signalen van de piggyback zou je weer kunnen opwaarderen met een thyristor om aan het vereiste vermogen voor twee injectoren te halen.
Vijfde injector? Vanaf een bepaald toerental continu laten inspuiten net na de gasklep wellicht? De mapping in megasquirt kun je dan hier weer op aanpassen maar dan kun je weer net zo goed gelijk alles vanaf megasquirt pakken.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#5
Dat pak ik liever alles met megasquirt. Ipv de piggyback signalen opwaarderen met een thyristor. Maar kun je met megasquirt 5injectoren aansturen? Dan pak ik liever 2 injectoren per cilinder. Of zou het wat zijn om een lpi/benzine ontbrandring te creëren? Dat je zowel de benzine als de lpi injector aanstuurt? Want de lpi is mooi koud als je het injecteerd. Dus je kunt wat meer lpi/benzine in de cilinder krijgen. Heb je weinig thermische belasting.
Antwoord
#6
Hoe het werkt weet ik niet, maar ik zie vaker zo'n extra lpg injector (ook op 850's etc).

Als de 4 injectoren sequentieel aanstuurt en je plaatst die extra injector op een centrale plek zet, dan zou je zeggen dat je die ene injector steeds een signaal geven zodat je eigenlijk op elke cilinder 2 injecties hebt?
Zo zal het wel ongeveer werken, hoe dat in praktijk wordt uitgevoerd geen idee..
Antwoord
#7
Megasquirt heeft zoiezo genoeg extra uitgangen om extra zaken mee aan te sturen. Als de megasquirt extra code pakt (of gelijk een goede ms-2 of ms-3), dan kun je die injector weer aansturen met een pwm signaaltje lijkt me. De vraag is of er al code voor beschikbaar is en zo ja waar je die kunt vinden. Of je moet handig zijn met programmeren.
Buiten dat zitten er wat extra pwm uitgangen op die je wellicht kunt gebruiken, maar die zou ik 1, 2, 3 niet weten hoe te gebruiken.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#8
De vialle injectoren komen bij siemens vandaan en er zijn ook zwaardere verkrijgbaar.
Ik weet van het bestaan af van bruine 65 pk injectoren.
Bij hoog vermogen loop je ook tegen de beperkte opbrengst van de pomp aan.
Dat is dan weer op te lossen met twee tanken en twee pompen denk ik dan.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
#9
ik zou de vialle computer wel blijven gebruiken. die regelt ook de aansturing van de multivalve en van alles meer. je kunt gewoon 4 injectoren bij elke cilinder zetten en een 5de achter de gasklep of een 5de en een 6de achter de gasklep en deze gewoon alle 5 of 6 tegelijk aansturen. met je ms kan je de vialle computer voorzien van de goeie input signalen.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)