Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
extra elektrische fan 145 ' 70
laatst onderweg naar assen op de a28 een uur in de file gerold.
Daarna weer gewoon door kunnen rijden zonder problemen.
De volgende dag toen het licht was toch even kijken hoe het was met de olie en de koelvloeistof.

Olie was donkerder geworden maar niet minder en de KV reservoir was leeg (alsik in de slang naar de radiator kneep zat er wel weer in)

Natuurlijk alles weer bij gevuld en verder gereden. Rest van de week niks meer gebeurd maar dit zette me toch aan het denken.
Het is de bedoeling om ook op vakanties te gaan met deze auto.

Nu zat ik te denken, is het misschien een optie om een extra electrische fan te plaatsen aan de voorkant van de radiateur.
Die kan dan extra lucht langs de radiateur blazen als je langzaam rijd.

Dit zou dan bij een 140 zijn.
Voor de radiateur is ruimte zat dus daar maak ik me geen zorgen om.
Wie weet er wat ik er voor nodig heb?

grt Dirk
Antwoord
een radiatorfan , een schakelaar en een paar meter installatiedraad...
Antwoord
ik zou zeggen een thermische schakelaar, vergeet je hem ook niet uit te zetten.. (of te laat aan..) relaxed rijden heeft ook zo z'n charme..

iig een relais toepassen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
ik wilde inderdaad een zelfstandige fan hebben.

dan hoef ik er neit aan te denken. Op marktplaats zag ik al een setje staan compleet met thermometer.

Ik ben absoluut neit thuis in electrische zaken. Ik weet alleen precies hoe ik het wel.
Dus zoals ik al zei zelfstandig. Hij mag ook als de auto uitstaat nog langer doorkoelen.

Die fan is zo geregeld lijkt me. Nog tips waar ik de thermometer kan vinden voor weinig?
Antwoord
Even opletten of de fan ook aan de gewenste kant van de radiator hoort, je hebt er die de lucht "duwen" voor aan de voorkant van de radiator en er die de lucht aanzuigen voor aan de achterkant van de radiator (verkeerde plaatsen werkt dan natuurlijk averechts). Je zou de fan dan wel andersom kunnen laten lopen maar dan is meestal de schoepvorm verkeerdom.
Antwoord
haha dat snap ik nog wel! ik zal van de week eens kijken op de sloop wat er ligt.

Daarna de bij behorende Electra eens er bij zoeken
Antwoord
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...ousPage=lr

zou dat wat zijn?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke temperatuur switch voor een elektrische fan? gydomatra 2 967 1 January 2023, 20:22
Laatste bericht: gydomatra
  elektrische Fan in de PRV?? volvoman0_0 5 3.272 18 August 2020, 21:15
Laatste bericht: volvoman0_0
  Elektrische koelfan Ziko 9 4.748 27 May 2012, 03:51
Laatste bericht: volvosvenska
  Wat is het verschil tussen een vacuüm- en elektrische lpg verdamper Jeroen V 14 17.302 18 December 2011, 18:02
Laatste bericht: aernout
  ontstekingstijdstip en extra voorontsteking ivm LPG MartjeB 7 6.560 15 October 2010, 10:00
Laatste bericht: Marc1970
  Elektrische Supercharger LuckyLoek 12 7.467 22 January 2010, 13:01
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)