Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Harde bonk bij sturen
Hallo,

sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van een 244 GLE.
Nu heb ik gelijk een vraag..
Wanneer ik flink naar links of naar rechts stuur, dan hoor ik een fikse bonk. Er zit wat speling op het stuur en wanneer de bonk geweest is, gaat hij moeilijk vanaf de middenstand naar de andere kant.
Heeft er iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt voor de reactie.

Groetenn,
Boterbloem
Antwoord
vesleten stuurhuis? of stuurpomp? ik had dat eerst ook speling op het stuur. (geen bonk of moeilijk uit middenstand komen..) na het stuurhuis vervangen te hebben alles perfect. Ik zou daar eens kijken naar de oorzaak. voorwielen van de grond en iemand van link naar rechts laten sturen zodat je kan luisteren waar het geluid vnadaan komt
Antwoord
als je gaat luisteren bij uitgeveerde wielen heb je een andere situatie zonder belasting.. beter om het op een brug te doen zodat ie er met z'n gewicht op staat.. en dan lekker wringen totdat het opduikt..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dank jullie wel.

Mocht het bijvoorbeeld het stuuhuis zijn, is dat dan een grote kostenpost (wanneer ik deze tweedehands aanschaf?)
Antwoord
Precies de klacht die ik tot voor kort ook heb gehad. Bij mij bleek het mijn stuurhuis te zijn, en ik heb een hele goede tweedehands op de kop kunnen tikken voor 5 tientjes.
Tip: check nog wel eerst even je spoorstangen op speling (achter de stoefhoezen) en de twee kruiskoppelingen in de stuurstang naar je stuur, die kunnen ook goed gammel zijn.
Antwoord
Citaat:Mocht het bijvoorbeeld het stuuhuis zijn, is dat dan een grote kostenpost (wanneer ik deze tweedehands aanschaf?)

Ik heb laatst mijn stuurhuis vervangen voor een bekrachtigd exemplaar.
Nu heb ik dus een onbekrachtigd stuurhuis over.
Spelingvrij en in heel goede staat, komt onder een auto vandaan die nog maar 106.000km gedraaid heeft, dus zgan zeg maar.
Vervangen is zo gepiept, appeltje eitje, lastigste is de stuurkogels.(zitten vaak nogal vast aan de spoorstang)
Uitlijnen na de tijd noodzakelijk.
Laat maar weten of je hem wilt.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)