Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sportuitlaat
ik weet niet hoor maar als we een simpele versie maken alleen het achterste stuk. een beetje meer pijp en minder dempers dat is toch ook al blazen geblazen. maar ja het is maar hoe moeilijk/ mooi je t wil.
ik heb zelf al eens gedacht aan een dubbele pijp (links en rechts) die net voor de achterwielen aan de zijkant blaast zoals je bij een chevy van of mustang wel eens ziet. ?
Vitara
Antwoord
Die flenzen kun je eenvoudig zelf maken.

-neem een strip van ongeveer 20 mm dik
-teken het model over van een oude pakking
-boor een gat met de kernboor van 3''
-andere 2 gaten even boren
-overtollige materiaal met de schuurband weghalen

Na 2 uurtjes had ik 16 flensen klaar voor het uitlaatsysteem voor de kever.

Voor mensen die een cnc machine ter beschikking hebben, heb ik ook nog een freesprogramma in mastercam voor het maken van flensen.

Mocht het nog niet lukken dan kan ik altijd even helpen. Genoeg materiaal en machines bij ons op het werk(http://www.nawi.nl)
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
gaat dat ook zo makkelijk met rvs? ik vind dat echt zwaar om te bewerken...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Als je het juiste gerreeschap maar hebt....Tig apparaatje, freesmachine...enz.

Tig apparaat moet er zeker nog komen...beetje duur nog.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
Lukas Lagerweij schreef:Als je het juiste gerreeschap maar hebt....Tig apparaatje, freesmachine...enz.

Tig apparaat moet er zeker nog komen...beetje duur nog.

tig apparaat heb ik al 8)
draai en freesapparatuur heb ik op de Tu ook tot mn beschikking, moet alleen nog de cursus doen... komt wel een x

maar standaard delen moet je niet te veel namaken, meestal duurder dan kopen vrees ik..
Antwoord
RVS is ook goed te bewerken, gebruik alleen bij het boren voldoende koel olie, snij olie lukt ook wel.

Als rvs eenmaal warm is geweest wordt het ontzettend hard en is het bijna onmogelijk om het weer normaal te verspanen daarvoor zul je eerst weer moeten normaal gloeien of spanningsarm gloeien.
Antwoord
ja, ik gebruik meestal HSS-Cobalt boren ofzo, die komen er wel doorheen. kost alleen veel tijd en maakt soms enorme herrie...
Antwoord
met een goed geslepen boor kom je al een heel eind
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
maar..... waarom zou je al die moeite doen als er een kant en klare 3 inch RVS oplossing is voor nog geen E600? Boel geld, maar als je zelf gaat prutsen ben je ook eea kwijt en krijg je zonder prof. buigmachine nooit zo'n mooi resultaat.
Antwoord
Scheelt dat wij zo'n machine hebben op het werk.

Maar met goed gedroogd zand en een brander kom je ook al een heel eind
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)