Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Ik ga zaterdag naar de ring toe. Er zijn daar een paar vrienden uit sweden met een 850. Nou heb ik net gehoord dat hun aandrijfas stuk is gelopen. Is er iemand die er eentje heeft liggen voor hun. Ik ga vrijdag rijden vanuit Haarlem naar duitsland dus wellicht kan ik er onderweg een voor hun meenemen.
Ik hoor het graag
Berichten: 205
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2010
Wat voor een is het? AT of MT? N/A of Turbo? Zijn allemaal verschillende...
plsvolvoprojects.blogspot.com
Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Bijna zeker een 850 T5 met handbak, zal even navragen
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
een nieuwe bestellen is geen optie?
moet toch te bestellen zijn op basis van het chassisnr. Dan zou je hem toch mee moeten kunnen nemen lijkt mij.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
PieterL schreef:Wat voor een is het? AT of MT? N/A of Turbo? Zijn allemaal verschillende...
Onzin ! Het enigste verschil is dat de 10 en 20 kleppers zonder turbo een holle as hebben en dat de turbo's en diesels massieve assen hebben. Handbak en automaat zijn allemaal dezelfde assen en passen gewoon op elkaar. heb er hier overigens in Nijmegen zat liggen, ook massieve assen.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Ze hebben net iets op de sloop gescoord.. ik laat nog weten :-)
Berichten: 205
Topics: 5
Lid sinds: Aug 2010
Dirk342 schreef:Onzin ! Het enigste verschil is dat de 10 en 20 kleppers zonder turbo een holle as hebben en dat de turbo's en diesels massieve assen hebben. Handbak en automaat zijn allemaal dezelfde assen en passen gewoon op elkaar. heb er hier overigens in Nijmegen zat liggen, ook massieve assen.
Toch vreemd dan dat de homokineetkoppeling van een gewone 20V het niet kon houden op onze XC met 'maar' 200pk...

AT scheelt dacht ik in lengte, maar daar ben ik het minst zeker van.
plsvolvoprojects.blogspot.com
Berichten: 168
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2006
Dit is ook geen standaard T5 meer dus wellicht moeten ze nog uitkijken die van hun komt nu van een NA 850
nog niet gehoord of het gelukt is te monteren maar lijkt goed te gaan
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Sep 2010
Dus ze zetten nu een as van een ongeblazen 850 op een turbo-blok ? Dan bestel maar vast een andere, goede, as want die kun je op voorraad houden. De nu gemonteerde as gaat gewoon breken of uit de homokineet slaan.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Berichten: 217
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2012
dat ding draai je toch niet per direct tot een wokkel dus tot na het weekend zal het best goed gaan.