Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
240 exit, welkom v70
Met zeer gemengde gevoelens onze Grote Rode Tractor vandaag ingeruild op een V70 2.5 bi-fuel 1999. Waarom? De combinatie dieselverbruik en houderschapsbelasting was nou niet echt optimaal, steeds meer kilometers en net niet genoeg ruimte op de achterbank voor 3 koters van 7, 6 en 4 jaar oud.
Na bijna 4 jaar en 80.000 kilometers is dit de meest fantastische auto voor ons geweest. Spanje, Polen, overal mee rondgetufd en geen grote problemen ondervonden. En er stuurt nou eenmaal niets fijner dan een volvo. We zullen de dame enorm gaan missen, zelfs de vacuumpompkabouter zijn getik waaraan de hond feilloos wist te verkondigen wanneer het vrouwtje weer thuiskwam. Het bedrag wat er nog voor geboden werd was zodanig dat we er geen seconde over na hoefden te denken. Ik hoop dat we van de v70 net zoveel plezier zullen beleven.

Iedereen bedankt voor de hulp en de lol op dit forum, bij diverse onderwerpen. ik blijf het hier graag volgen, want mijn hart gaat uit naar volvo's en hun eigenzinnige eigenaren.....

Binnenkort de schuur eens uitvegen, ik heb nog sneeuwmatten , velgen met discutabele all season banden en nog wat meer klein spul. Dat zet ik nog even te koop.

Groet,

een volvo for life rijder.
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.
Antwoord
Ow maar zo'n v70 rijd ook errug goed hoor. Succes ermee! Plaatje trouwens?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Is de achterbank van een V70 groter dan die van een 240 ?
Antwoord
foto´s volgen zodra ik het beest hier heb, zaterdag mag mijn vrouwtje hem ophalen...
En ja, de achterbank is behoorlijk breder. sowieso meer ruimte voor passagiers, die lever je dan weer in in de laadruimte. tsja, het blijft behelpen...
Antwoord
jos245 schreef:Is de achterbank van een V70 groter dan die van een 240 ?

Was mijn gedachte ook ;-) wij zaten vroeger met 3 adolescenten op een achterbank van een 240 sedan zonder problemen......vroeger he ;-)!
Maar zo'n V70 zal inderdaad een stuk strakker sturen dan een 240. Succes met je nieuwe aankoop!
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
En met 3 kinderzitjes / stoelverhogers kan het dus echt niet: die zitten zo strak tussen de kluisdeuren dat ze de riem niet meer vast of los kunnen maken...En ach ja, een v70 stuurt strakker maar daar hadden wij de 240 ook niet voor..... zeker in combinatie met de diesel onthaast je vanzelf. Alhoewel, deze motor schreeuwt om toeren maken en dat geluid zal ik zeker gaan missen. Al klinkt de 5 cilinder roffel ook wel geinig.
Antwoord
Veel plezier met je V70. Zelf heb ik een V70 uit 1998 en een 240 uit 1990. Beide een genot om mee te rijden.
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Antwoord
We zien je vanzelf weer terug met een 240 ooit. Na je eerste onderhoud ofzo.... Wink

Gefeliciteerd!
Antwoord
Stinky schreef:We zien je vanzelf weer terug met een 240 ooit. Na je eerste onderhoud ofzo.... Wink

Gefeliciteerd!

Haha.......zit een grote kern van waarheid in !!
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Ik kom uit een V70 (meerdere V70's zelfs) en rij nu juist in een 240. En ik moet zeggen dat ik daar geen seconde spijt van heb gehad. Rijden in een 240 is echt zoveel leuker! Wink
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)