Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Binnenscherm voor volledig verrot - wat nu?
Hallo allemaal,

Ik ben hier niet zo actief, voornamelijk omdat de mijn 144 alle aandacht en vrije tijd opeist. Twee weken geleden liep de APK van mijn auto af. Bij de keuring bleken de remmerij, keerringen van de steekas, de banden, en uitlaat niet in orde. Toen ik die had vervangen (900 euro armer) bleken er tevens een paar gaten in het binnenscherm rechts voor te zitten. Omdat ik weleens wat heb gelast, leek dit me wel op te lossen, maar zojuist heb ik eens goed gekeken en de boel bleek zo rot als een mispel. Zie de foto hieronder.

[Afbeelding: IMAG0025.jpg]

Ik wilde het eigenlijk opgeven en die roestbak de deur uit doen. Maar misschien is dat niet nodig; ik zag vervanging-binnenschermen op de website van scandcar. Ik zie alleen niet voor me hoe die schermen in mijn auto passen. Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de schermen? Wat zou het me kosten om dit op te (laten) lossen?
Antwoord
Welke binnenschermen heb je gezien bij scandcar, de enige die ik op de site ken zijn de bovenste stukjes waar je voorscherm op je binnenscherm vastgeschroeft zit.
Deze delen zijn met een beetje mazzel wel te bestellen dus even mailen met foto.

Mvg,
Antwoord
er is nog een groot verschil tussen verrot en verrot, wat ik hier zie vindt z'n oorsprong bij de accubak.. is niet makkelijk maar wel te herstellen, krijgen ze op den duur allemaal daar.. heb je ook al naar de naad achter de motorkapscharnieren gekeken? en de naad die achter de spatlap vanaf de paravan naar de dorpel loopt..?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:er is nog een groot verschil tussen verrot en verrot, wat ik hier zie vindt z'n oorsprong bij de accubak.. is niet makkelijk maar wel te herstellen, krijgen ze op den duur allemaal daar.. heb je ook al naar de naad achter de motorkapscharnieren gekeken? en de naad die achter de spatlap vanaf de paravan naar de dorpel loopt..?

Het is niet aan de kant van de accubak, maar juist de andere kant. achter de motorkapscharnier ziet het er ook niet best uit.

Wat is een paravon?
Antwoord
Ik zag het op mn laptop niet zo best, matig beeldscherm, maar volgens mij kijken we hier van het rechter voorwiel naar het binnenscherm. Die is aardig weggerot waardoor je zo in de balk kijkt, die je normaal alleen vanonder de motorkap ziet.
Als ik het scherm volg naar het schutbord zie ik daar ook rottigheid; daar krijg je niet zomaar een nieuw scherm aan vast gebakken.

Ik ken de rest van de auto niet, maar ik zou voordat je gaat beginnen heel erg kritisch kijken naar de rest van de auto. Dorpels, kriksteunen, kofferbak etc etc.
Eigenlijk zou ik op zoek gaan naar een ander casco. schoef daar je 900 euro op. of breng die terug naar de winkel.
Antwoord
Een heel binnenscherm vervangen is een forse klus.
Dan kun je m.i. beter de rotte stukjes eruit slijpen/zagen en stukjes plaat erin lassen.
Antwoord
Precies. Dat zit precies onder die schuin omhoog krullende verstevigingsbalk op 2/3 van het binnenscherm (je ziet de bruine loodmenie binnenkant van die balk), dus lastig lassen omdat je van onderaf zal moeten werken. Maar nog steeds goed te doen, zeker als je er al 900 euro in hebt zitten.

Hang de motor op aan een houten balk over de voorschermen, maak motorsteunen en evt. de stuurarmen los, drop de vooras (4 dikke bouten) 10 cm en mep/las er een stuk plaat onder, mag gerust in 5 stukjes als je de bocht niet omkomt, met grote bobbels of wat dan ook, geeft niet je ziet er na afloop niks meer van. Vooras weer vastbouten, ik heb niks gemerkt van veranderende uitlijning of wat dan ook.

Bij de motorkapscharnier is ook zo'n klassiek drama, maar een makkie vergeleken bij het binnenscherm-probleem als je het voorscherm eraf hebt. Prettige werkhoogte ook.

Inspirerende foto:
[Afbeelding: 144chassiskl.jpg]
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Precies. Dat zit precies onder die schuin omhoog krullende verstevigingsbalk op 2/3 van het binnenscherm (je ziet de bruine loodmenie binnenkant van die balk), dus lastig lassen omdat je van onderaf zal moeten werken. Maar nog steeds goed te doen, zeker als je er al 900 euro in hebt zitten.

Hang de motor op aan een houten balk over de voorschermen, maak motorsteunen en evt. de stuurarmen los, drop de vooras (4 dikke bouten) 10 cm en mep/las er een stuk plaat onder, mag gerust in 5 stukjes als je de bocht niet omkomt, met grote bobbels of wat dan ook, geeft niet je ziet er na afloop niks meer van. Vooras weer vastbouten, ik heb niks gemerkt van veranderende uitlijning of wat dan ook.

Bij de motorkapscharnier is ook zo'n klassiek drama, maar een makkie vergeleken bij het binnenscherm-probleem als je het voorscherm eraf hebt. Prettige werkhoogte ook.

Inspirerende foto:
[Afbeelding: 144chassiskl.jpg]

Inderdaad inspirerend Confusedmile:

Dan ga ik het maar gewoon proberen. O nee, niet proberen, maar doen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  LPG trekhaak voor dikke of dunne bumpers: verschillen? BartJu 0 407 26 March 2024, 23:39
Laatste bericht: BartJu
  middenarmsteun van achter naar voor? Gerben 2 1.681 3 December 2021, 14:01
Laatste bericht: 245GLE1981
  Welke bouten voor montage trekhaak DanielR 2 1.628 22 November 2021, 22:36
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Deuren 245 1976 vervangen voor nieuwe type 1978> JackRosario 4 3.183 8 May 2021, 09:57
Laatste bericht: Volvia240
  Blokjesgrille voor 1993'er? jos evers 21 16.307 5 March 2020, 15:35
Laatste bericht: Rob
  Glazen dakraam voor 240 station Barracuda_82 0 2.658 9 May 2016, 08:31
Laatste bericht: Barracuda_82
  Zoek console voor armsteun brun-c 4 4.556 13 March 2016, 22:14
Laatste bericht: henqui
  How to voor bumper er netjes afhalen 240 Polar KennOne 2 3.275 1 December 2015, 17:37
Laatste bericht: KennOne
  Voor wat kan je dit gebruiken? Glenn123 3 4.307 5 May 2015, 17:34
Laatste bericht: Stinky
  interieur universeel voor 244 uit 1976 en 1988? skidje 1 4.321 15 November 2014, 01:30
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)