Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
20 September 2014, 11:12
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2014, 11:34 door Dopski.)
Op mijn huidige vlampijp zit een haarscheurtje net op een lasnaad van zon verstevigingsstripje.
Die kan ik natuurlijk voor de APK dicht gungummen of lassen, maar misschien ook gelijk een mooie gelegenheid om een spaghettispruitstuk te scoren.
Wie heeft er nog eentje liggen of weet waar ze voor een leuk prijsje te verkrijgen zijn?
![[Afbeelding: pJT73-E2n.jpg]](http://www.jt-tuning.se/shop/assets/prod_images/pJT73-E2n.jpg)
JT Superflow
![[Afbeelding: SIM073E-500x500.jpg]](http://www.europeantuningshop.nl/image/cache/data/volvodelen/SIM073E-500x500.jpg)
Simons
![[Afbeelding: gren240740.jpg]](http://www.kgtrimning.com/gren240740.jpg)
KG Trimming
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
20 September 2014, 12:13
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2014, 12:15 door Jambon.)
Mischien Tradera in de gaten houden..? En liefts een 421 ivm koppel onderin..
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
20 September 2014, 13:15
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 September 2014, 13:55 door Dopski.)
Ja das wel een goeie "avgasrör"/ "grenrör", alleen die verzendkösten vanuit SE zijn niet mals.
Zal op de beurs ook mn ogen openhouden

.
Goedkoopste tot nu toe
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Iemand nog mooie aanbiedingen gezien?
Of zelf iets in de aanbieding?
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Neem aan voor de 242. Ik vraag me af of je werkelijk n verschil bemerk met redelijk ongetunede B230F.en ook met 531 kop (eventueel verhoogde compressie) lijkt met het het belangrijkste om gemakkelijk vd uitlaatgassen af te komen en volgens de geleerde heb je de eerste beperking in je inlaat kanaal.....
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat denk ik ook.
Begreep van de limburgse gebroeders dat het bij hun stock 740 wel een leuke upgrade was.
Aangezien de standaard pijp van de 242 toch stucque is, wellicht leuk om te proberen.
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Van Fabian begreep ik dat een dikkere uitlaat belangrijker was dan een nieuw spruitstuk aan de uitlaatzijde.
De grootste restrictie voor vermogen zit dan nog in het inlaatspruitstuk. Een uitlaatspruitstuk helpt dan niets zolang de inlaat niet is aangepakt.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..