Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
244 GL '80 om te delen
Sinds januari heb ik deze 244 GL '80 op LPG. De APK over 4 weken gaat niet lukken, er moet wel aan gelast worden. En dan ook nog regulier onderhoud zoals de kleppen die gesteld moeten worden. Ik heb er te weinig verstand van en te weinig geld voor. Wie heeft tijd en kennis om de auto APK- klaar te maken? In ruil daarvoor mag je de auto gebruiken (niet een paar dagen maar weken of maanden). Iets voor een student autotechniek? Ik betaal de materialen uiteraard. Wel in de buurt van Arnhem.

[Afbeelding: IMG_1480.JPG]

[Afbeelding: IMG_1481.JPG]

[Afbeelding: IMG_1482.JPG]

[Afbeelding: IMG_1483.JPG]

[Afbeelding: IMG_1484.JPG]

[Afbeelding: IMG_1485.JPG]

[URL="http://www.n00p.nl/IMG_1487.MOV"]http://www.n00p.nl/IMG_1487.MOV

[/URL]
244 GL 1980 (met splinternieuwe APK tot november 2014!)
Antwoord
Ik had het even verkeerd gelezen, ik had wel interesse gehad in de spatborden en motorkap...

arbeid ruilen voor het gebruiken van een auto is misschien niet zo interessant, alhoewel het is wel een ideale vakantie auto...
Antwoord
Heb je de auto al laten voorkeuren bij een onafhankelijk APK station? Wielranden zien er nog niet echt uit als afkeur op het eerste gezicht.
Als je weinig geld hebt zou ik hem zo goedkoop mogelijk door de keuring proberen te krijgen. Heb je 2 jaar de tijd om wat te sparen en mooier en beter te maken en kan je ondertussen goedkoop rondtuffen, belastingvrij op LPG.
Kleppen stellen zijn toch niet de kosten...?
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
volvosvenska schreef:Heb je de auto al laten voorkeuren bij een onafhankelijk APK station? Wielranden zien er nog niet echt uit als afkeur op het eerste gezicht.
Als je weinig geld hebt zou ik hem zo goedkoop mogelijk door de keuring proberen te krijgen. Heb je 2 jaar de tijd om wat te sparen en mooier en beter te maken en kan je ondertussen goedkoop rondtuffen, belastingvrij op LPG.
Kleppen stellen zijn toch niet de kosten...?

Ja, al een voorkeuring gedaan bij Kees Pluim in Arnhem. Op zich geeft hij altijd prima advies, alleen moest er al te veel gebeuren, dacht hij. Auto rijdt verder overigens helemaal geweldig. Of misschien had Kees een off-day?
Antwoord
Goh, hij is toch wel snel achteruit gegaan.

Maar dit is volgens mij ook geen reden tot afkeur, kleppen stellen ook niet.

Wat moet er nog meer aan gebeuren?

Volgens mij had de apk-er inderdaad een 'off-day'.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
henqui schreef:Goh, hij is toch wel snel achteruit gegaan.

Maar dit is volgens mij ook geen reden tot afkeur, kleppen stellen ook niet.

Wat moet er nog meer aan gebeuren?

Volgens mij had de apk-er inderdaad een 'off-day'.

Hey Henqui, ouwe baas van m'n lieve Zweedse.

Ik zet haar zeker niet zomaar aan de weg hoor. Als iemand hier in de buurt er heil in ziet en me wilt helpen voor een zachte prijs... Zou ik wel blij van worden. Kleine rijimpressie voeg ik toe... zo lekker:
Antwoord
Ik weet het, hij reed als de beste! Zijn beide wielranden zo erg aangetast?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
henqui schreef:Ik weet het, hij reed als de beste! Zijn beide wielranden zo erg aangetast?

De foto's zijn van de slechtste plekken. Rechts is veruit het slecjtste.
Antwoord
Zo'n gaatje onderin de dorpel is in 2 uurtjes dicht, als het al een probleem is voor de APK. Roest in deuren is pas actueel als je je hoofd erdoor kan steken. Werkelijk, ik zou het niet eens gaten noemen. Haal je 244 gauw weg bij die damestheekransgarage.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dank voor de opstekers. Ga maar alvast een plekje zoeken om te overwinteren voor het geval ik geen hulp in de buurt kan vinden. En dan volgend jaar eventueel een nieuwe poging.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)