Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modernere Volvo kopen, welke?
#31
Het is wel zo dat HPT's vaker lekke koppakkingen hebben dan LPT's. En sommige onderdelen zijn wat duurder (zoals de andere koppelingssets die de M90 Turbo's hebben ten opzichte van de standaard M90). Het is welliswaar tientjeswerk, maar toch. Smile Qua slijtage maakt het iets minder uit en qua verbruik scheelt het niets: het ligt gewoon aan je rechtervoet. Tongue
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#32
Koppakking schijnt al een zwak punt van de lpt te zijn. Bij plusminus drie ton kun je em een keer verwachten. Maar dat is tientjeswerk en niet heel moeilijk zelf te doen. Dat is in ieder geval sneller gedaan dan bij een 850 waar eea net wat minder bereikbaar is.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#33
Mooi om te horen! Die verschillen zijn inderdaad minimaal genoeg. Mijn referentiekader is een 244 met B23 op LPG. Zelfs mijn Amazon is sneller. Dus die rechtervoet is wel geduldig.

Een lekker breed zoekveld dus Smile
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#34
Waarom knap je die 240 niet gewoon op? Of zit er echt bergen werk aan te komen?
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
#35
Belangrijkste reden is dat er geen airco in zit. Hij zal nog wel een tijd mee gaan. Ik wil m'n tijd liever in m'n Amazon combi project stoppen.
Enige acute probleem is alleen grote hoeveelheden water achter de bijrijdersstoel nadat ze geprobeerd hebben via het dak in te breken.

Plan is nu dan ook om die sowieso tot en met aankomende winter te rijden.

Dit dan als goedkope airco? Wink
[Afbeelding: 7718130438_78b3099fe7.jpg]
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#36
Voor een paar honderd euro heb je denk ik wel airco in je 240. Beetje speuren op eBay US ofzo.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#37
De kogel is door de kerk. De belastingvrije 244GLE gaat eruit en er komt een 940 estate voor in de plaats.

Ik zoek een handgeschakelde 1998-er met LPG G3 en werkende airco. Alle andere opties en extra's zijn mooi meegenomen.
Dus als iemand nog tips heeft voor een goed exemplaar? Budget circa 2500 euro. Mijn oog is al op deze limited edition gevallen.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
#38
oudevolvo schreef:Mijn oog is al op deze limited edition gevallen.

Ik heb mijn auto bij hetzelfde bedrijf gekocht. Absolute aanrader.
Antwoord
#39
1998. Dat is haast een nieuwe auto :lol:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
#40
Prijs verlaagd vanwege ruimtegebrek, maar inruil is mogelijk. Zo zie je maar, ook met borderline kun je in de autohandel stappen.

Ziet er wel mooi uit verder.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke Volvo voor dagelijks gebruik Djeepiej 5 5.811 2 March 2014, 11:24
Laatste bericht: Lukie5704
  940 kopen bij particulier of dealer? Kjanes 12 19.083 20 July 2012, 20:07
Laatste bericht: Cojones
  Wat is een ideale Familie - Volvo ? Kjanes 22 27.580 19 April 2012, 09:01
Laatste bericht: Yellow240
  Volvo 245 GL diesel, is dit wat? Erikvolvolvo 2 7.414 26 March 2012, 16:32
Laatste bericht: Erikvolvolvo
  Welke van de 2 Gandalf 17 13.737 22 June 2011, 00:01
Laatste bericht: Degraaf
  Familie Volvo`s Vlood 51 31 36.798 1 April 2011, 23:52
Laatste bericht: Markenmiek
  Wie heeft er ervaring met Rieder Volvo uit Bussum? Kense 13 19.627 25 April 2010, 18:54
Laatste bericht: MichielMaas
  nieuwe Volvo v700r 21 22.709 7 March 2010, 18:26
Laatste bericht: oga244
  Waarom niet één forum voor alle types Volvo 140/160/240/260? MP 45 22.156 10 November 2006, 22:21
Laatste bericht: MP

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)