Topics: 7
Het is wel zo dat HPT's vaker lekke koppakkingen hebben dan LPT's. En sommige onderdelen zijn wat duurder (zoals de andere koppelingssets die de M90 Turbo's hebben ten opzichte van de standaard M90). Het is welliswaar tientjeswerk, maar toch.
Qua slijtage maakt het iets minder uit en qua verbruik scheelt het niets: het ligt gewoon aan je rechtervoet.
Topics: 52
Koppakking schijnt al een zwak punt van de lpt te zijn. Bij plusminus drie ton kun je em een keer verwachten. Maar dat is tientjeswerk en niet heel moeilijk zelf te doen. Dat is in ieder geval sneller gedaan dan bij een 850 waar eea net wat minder bereikbaar is.
Topics: 69
Mooi om te horen! Die verschillen zijn inderdaad minimaal genoeg. Mijn referentiekader is een 244 met B23 op LPG. Zelfs mijn Amazon is sneller. Dus die rechtervoet is wel geduldig.
Een lekker breed zoekveld dus
Topics: 7
Waarom knap je die 240 niet gewoon op? Of zit er echt bergen werk aan te komen?
5 August 2012, 22:35
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 August 2012, 22:37 door oudevolvo.)
Belangrijkste reden is dat er geen airco in zit. Hij zal nog wel een tijd mee gaan. Ik wil m'n tijd liever in m'n Amazon combi project stoppen.
Enige acute probleem is alleen grote hoeveelheden water achter de bijrijdersstoel nadat ze geprobeerd hebben via het dak in te breken.
Plan is nu dan ook om die sowieso tot en met aankomende winter te rijden.
Dit dan als goedkope airco?
Topics: 60
Voor een paar honderd euro heb je denk ik wel airco in je 240. Beetje speuren op eBay US ofzo.
De kogel is door de kerk. De belastingvrije 244GLE gaat eruit en er komt een 940 estate voor in de plaats.
Ik zoek een handgeschakelde 1998-er met LPG G3 en werkende airco. Alle andere opties en extra's zijn mooi meegenomen.
Dus als iemand nog tips heeft voor een goed exemplaar? Budget circa 2500 euro. Mijn oog is al op deze
limited edition gevallen.
Topics: 75
oudevolvo schreef:Mijn oog is al op deze limited edition gevallen.
Ik heb mijn auto bij hetzelfde bedrijf gekocht. Absolute aanrader.
Topics: 60
1998. Dat is haast een nieuwe auto :lol:
Topics: 12
Prijs verlaagd vanwege ruimtegebrek, maar inruil is mogelijk. Zo zie je maar, ook met borderline kun je in de autohandel stappen.
Ziet er wel mooi uit verder.