Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verkleefde pakking losmaken
Ik ben bezig met het schoonmaken en opnieuw opbouwen van een (reserve) carburateur Zenith-Stromberg 175CD2.
Helaas is de pakking die tussen carb en spruitstuk zit volledig verhard en vastgekleefd. Het ligt al dagen te weken in diesel, heb het er met een steekmes en mes proberen afwerken, maar dat schiet weinig op.

Weet iemand hoe je anders nog zo'n pakking kunt losmaken? Zijn er oplosmiddelen?
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Bestaat wel, heb het zelf nooit gebruikt.

[Afbeelding: motip-pakking-verwijderaar.jpg]

Gebruik bij de vastzittende klusjes heel voorzichtig een stanley-mes, nooit geen probleem gehad.
Antwoord
Als ik niks anders helpt dan kun je ook met een vlak blokje hout met schuurpapier de pakking wegschuren. Met grof papier beginnen en met fijn afwerken.
Antwoord
Stanleymes had ook niet veel vat op de pakking.
Ik ga het gewoon proberen met schuurpapier, dat heb ik hier toch met hopen liggen :-)
Bedankt.

Was trouwens een verrassende (goeie) koop op de VKB, die carb. Voorspelde aan de buitenkant weinig goeds, maar toen ik 'm openmaakte bleek o.a. de vlotterkamer brandschoon en stak het vol met nieuwe (vernieuwde) onderdeeltjes (sproeier, vlotter,..). Nice!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Ik doe zoiets altijd met een versleten lamellenschijfje op de haakse slijper. Rustig aan doen.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Antwoord
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan je kan in automaterialen zaken speciale pakking schrapers kopen.
Hiermee is het vrij simpel deze te verwijderen zeker i.c.m. een reiniger.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kleppendeksel pakking B21A jos245 5 5.803 27 November 2010, 11:42
Laatste bericht: shineslikesun

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)