Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
krukas poelie moet los ! tips gevraagd
ik heb een n vraagje
ik ben bezig om de krukas poelie los te maken i v m onderhoud
nu heb ik de vraag als ik voor de auto staat net zoals op de foto
welke kant moet ik opdraaien om die bout los te krijgen ??
voordat ik hem straks nog vaster maak
moet ik zoals ik er voor staat met de klok mee draaien of tegen de klok in ?[Afbeelding: 561362_4360820984270_556874974_n.jpg]
check de foto
Antwoord
Linksom, tegen de klok in dus. Als je geen blokkeertool hebt is een luchtsleutel wel bijna vereist.
Antwoord
ik heb geen tool maar ik heb zelf een tool gemaakt
een 2e startmotor uit elkaar gesloopt en vast gelast
past er perfect op
dus zoals we nu naar de foto kijken moet die tegen de klok in ?
Antwoord
Klopt. Maar de starterkrans op je vliegwiel is niet echt geschikt om deze krachten op te vangen, et zou goed kunnen gaan maar ik zou er niet op gokken. Verder is een sleutel van een meter ook wel makkelijk, de moer gaat op een aardig moment vast en loopt dan nog een hele tijd vuil en roest te verzamelen, dus kan echt heel erg vast zitten. Wederom, luchtsleutel is het makkelijkst, kun je die nergens lenen?
Antwoord
we hebben een compressor tot 8 bar gehad maar toen zonder de vastgelaste startmotor
toen kregen we hem er niet af ook omdat de motor rond ging
ben benieuwd of het gaat met de vast gelaste startmotor
Antwoord
De krukasbout is aangespannen op 35 kg met borgmiddel op de schroefdraad. Met een luchtsleutel is de bout niet los te krijgen. Blokkeer de motor op de starterkrans (ik doe dit altijd met een grote schroevendraaier) en steek dan een lange buis over het haakse verlengstuk van je doppensleutel, en met veel kracht zal de bout loskomen. Bij het terug monteren van de bout, niet vergeten om borgmiddel op de schroefdraad te doen.
Antwoord
nou de krukasbout is los
inderdaad met een lange stevige buis en wat gereedschap van een ratelset
maar nu moeten de 4 kleine imbus boutjes ook los ???
ook op de zelfde manier los draaien als de krukasbout ?
Antwoord
De 4 inbusbouten moeten niet los voor het verwijderen van de krukaspoelie ,je moet de spanning op de getande riem lossen door de 3 bouten waarmee de waterpomp vast staat los te draaien zodat je de waterpomp kan verdraaien en de spanning op de riem wegvalt, dan kan je met een beetje wrikken en bewegen zo de poelie verwijderen.
Antwoord
Met een goede luchtsleutel...
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
ok ! mag ik julie bedanken voor de super info !!
bout van de poelie is los met de vast gelaste startermotor en een lange buis
nu deel 2 dus
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)