Topics: 125
Om de gastank onder te bouwen in mijn 245, 1976, lijkt het er op dat ik vanwege de trekhaak te weinig ruimte heb voor de laatste demper..
Ik hÃb gehoord dat er zowiezo met onderbouw een andere trekhaak onder moet.
Is dit alleen vanwege de laatste demper ?
Kan het kwaad als ik de laatste demper weg laat ? Meer herrie, maar zal de motor niet te warm worden vanwege te weinig tegendruk ?
Kan het ook op een andere wijze opgelost ?
Is de trekhaak van een 240, 1985, met trekhaak-typeplaatje: 320014/1 Ausia, Bj 23/92 (met demontabele knop) Hiervoor geschikt ?
Zo niet, wat heb ik dan wÃl nodig en hoe herken ik dat ? En.. In welke bouwjaren is dat toegepast ?
Ben benieuwd !
Topics: 39
Met lpg onderbouw moet je uitlaat normaal worden aangepast en gaat hij recht naar achter aan de rechterkant en niet nog eens overdwars naar links.
Een trekhaak voor een auto uit dat bouwjaar is al moeilijk te vinden en met lpg onderbouw van dat bouwjaar bestaan ze volgens mij niet eens helaas.
Topics: 33
LPG trekhaak met achterdemper ophangset heb ik allemaal liggen, inclusief verlengstuk achterdemper. Kom maar eens kijken en neem je eigen spullen mee, weet zeker dat er wel iets van te maken valt.
Topics: 39
ook voor een 76'er met die dikke bumpers, ik dacht dat die niet bestonden, wel voor types met smalle bumpers.
Topics: 107
Sommige types lpg trekhaak passen op de 2 serie met alu bumpers. De meeste echter niet ,met name de trekhaken met ronde balk.
Je eigen trekhaak behouden is mogelijk als je vooraan (waar later de katalysator zit) een vrij platte brede uitlaatpot tussen de voorpijp zet i.c.m. achteraan een kleine cherrybomb.
Topics: 42
ik heb ook alu bumpers en zoals het er naar uit ziet, past mijn trekhaak (met ronde balk) net. De afstand van het hard van de trekhaak tot de buitenkant van de bumper bedraagt 6,5cm. Houdt niet veel over...Ik denk dat ik de bumpersteunen maar ga inkorten...
Uitlaat zit er niet onder, dat scheelt natuurlijk een bult (wordt toch custum made, dus niet echt een probleem)
Topics: 107
Het probleem met de ronde lpg trekhaak zit hem niet alleen in de lengte maar ook in het feit dat de trekhaak schuin naar beneden komt te staan omdat de ronde balk onder de bumper steekt en niet erbuiten.
Topics: 17
Kan je niet een ringtank plaatsen op de plaats waar nu je reservewiel ligt. En aan de andere zijde heb je net zo'n soort ruimte. Aan beide zijden een ringtank van 56 liter, sta je ook niet zo vaak bij de pomp en kan je alles verder laten zoals het is. Dit hebben ze bij mij ook gedaan, hoewel de meine van 86 is. Ik weet niet of dat dan net zo bij een 76 er kan.
Topics: 125
Ik heb gekozen voor onderbouw omdat ik anders weer iets ánders moet verplaatsen; aan de ene kant het reservewiel, aan de andere kant het achterwisser reservoir...
Spullen binnen, het systeem op zich is niet zo ingewikkeld. Na montage breng ik 'm weg voor keuring en afstelling.