Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
leuk filmpje ontwerp 760GLE
http://www.youtube.com/watch?v=H2Njvne12...re=related
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Mooi filmpje.Pure nostalgie.......weet nog goed dat ze uitkwamen in 1982 voor een schamele 99.900 gulden. Jammer alleen van dat PRV en VW blok. 760 turbo en 740 zijn nog steeds hele mooie betrouwbare auto''s !!
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Absoluut niet mee eens... Heb zelf de diesel (VW blok dus) en is een heerlijk blok om mee te rijden en om aan te sleutelen. Simpele techniek en in principe onverwoestbaar. Misschien als een van de weinige vind ik de Douvrin een schitterende motor en indien, met liefde, goed behandeld onverwoestbaar. Heb er diverse van gehad, zowel in Peug als Renault alsmede Volvo's en nooit rare dingen zelf mee gehad. Wel met auto's van klanten, zoals kapot gelopen nokkenassen, etc.

Toch blijf ik erbij als je de blokken goed onderhoud, lees ook echt op tijd olie + filter vervangt, ze onverwoestbaar zijn. Dat de blokken soms kapotlopen komt merendeel door de eigenaren zelf. Lees: verkeerde zuinigheid.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
Dirk342 schreef:Absoluut niet mee eens... Heb zelf de diesel (VW blok dus) en is een heerlijk blok om mee te rijden en om aan te sleutelen. Simpele techniek en in principe onverwoestbaar. Misschien als een van de weinige vind ik de Douvrin een schitterende motor en indien, met liefde, goed behandeld onverwoestbaar. Heb er diverse van gehad, zowel in Peug als Renault alsmede Volvo's en nooit rare dingen zelf mee gehad. Wel met auto's van klanten, zoals kapot gelopen nokkenassen, etc.

Toch blijf ik erbij als je de blokken goed onderhoud, lees ook echt op tijd olie + filter vervangt, ze onverwoestbaar zijn. Dat de blokken soms kapotlopen komt merendeel door de eigenaren zelf. Lees: verkeerde zuinigheid.
M.a.w. niet zo goed als de fatsoenlijke redblocks. Die komen namelijk wel een heel end met verkeerde zuinigheid...
Antwoord
Drk schreef:M.a.w. niet zo goed als de fatsoenlijke redblocks. Die komen namelijk wel een heel end met verkeerde zuinigheid...

That's my point ;-)!
De VW diesels, ze hebben een goede trekkracht dat wel, maken een herrie, zijn sloom, vergen toch meer onderhoud dan een redblock, zijn ook niet zuinig ivm met een redblock op LPG. Persoonlijk zie ik er de voordelen niet van.
Maar sommigen zijn gek van dat knikkergeluid, ieder zijn ding natuurlijk.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
volvosvenska schreef:That's my point ;-)!
.....Maar sommigen zijn gek van dat knikkergeluid, ieder zijn ding natuurlijk.
Mee eens en het is gewoon waar; ze zijn niet snel (in verhouding met de tegenwoordige auto's), ze maken een bak (heerlijke) herrie, ze zijn absoluut niet zuing dus daar hoef je het allemaal niet voor te doen. Ook niet voor het zogenaamde goedkoop rijden want dat is het gewoon niet. Alles wat je eventueel uitspaart aan wegen- / houderschapsbelasting gaat wel op in het onderhoud, etc. Wil je het goed doen tenminste. Wat je er voor terug krijgt is een superbetrouwbare auto die je nooit zal laten staan.

In mijn situatie is het zo dat ik graag auto's heb met een 'verhaal', m.a.w. die dus wat meer bijzonder zijn als de 'gewone' 760. Dat ding van mij is er dus zo een; ex-Stasi (DDR) auto, uitgerust in 1982 met een TDIC motor (was toen helemaal niet voor een particulier te koop want zijn pas in 1987 geleverd), via grijze import naar België toe, daar door een Volvo dealer 'als nieuw zijnde' verkocht een een Belgische politie-ambtenaar. Hier heb ik 'm van overgenomen en is tie helemaal uit elkaar gegaan en opnieuw opgebouwd. Als je het chassisnummer ontleed kom je nog veel meer leukere dingen tegen (hij zo grijs van kleur zijn is tie echt niet en alleen plaatselijk door mij overgespoten), (het zou een handbak moeten zijn, is het niet want er ligt een ZF22HP4 automaatbak achter), (het zou een standaard kachel moeten zijn, is het niet want heeft ECC) En zo nog meer dingen. Volvo Zweden zegt ook dat alles klopt aan de auto, chassisnummer, de echte blauwe kleur, bak en motornummer, etc. Maar op speciaal verzoek van de Stasi werden de auto's ontraceerbaar gemaakt. Behalve in de fabriek natuurlijk.

Geweldig leuk en een waar genot om mee te rijden.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
Allemaal off-topic gepraat. Ge-wel-dig filmpje!! Smile
Antwoord
Dirk342 schreef:Mee eens en het is gewoon waar; ze zijn niet snel (in verhouding met de tegenwoordige auto's), ze maken een bak (heerlijke) herrie, ze zijn absoluut niet zuing dus daar hoef je het allemaal niet voor te doen. Ook niet voor het zogenaamde goedkoop rijden want dat is het gewoon niet. Alles wat je eventueel uitspaart aan wegen- / houderschapsbelasting gaat wel op in het onderhoud, etc. Wil je het goed doen tenminste. Wat je er voor terug krijgt is een superbetrouwbare auto die je nooit zal laten staan.

In mijn situatie is het zo dat ik graag auto's heb met een 'verhaal', m.a.w. die dus wat meer bijzonder zijn als de 'gewone' 760. Dat ding van mij is er dus zo een; ex-Stasi (DDR) auto, uitgerust in 1982 met een TDIC motor (was toen helemaal niet voor een particulier te koop want zijn pas in 1987 geleverd), via grijze import naar België toe, daar door een Volvo dealer 'als nieuw zijnde' verkocht een een Belgische politie-ambtenaar. Hier heb ik 'm van overgenomen en is tie helemaal uit elkaar gegaan en opnieuw opgebouwd. Als je het chassisnummer ontleed kom je nog veel meer leukere dingen tegen (hij zo grijs van kleur zijn is tie echt niet en alleen plaatselijk door mij overgespoten), (het zou een handbak moeten zijn, is het niet want er ligt een ZF22HP4 automaatbak achter), (het zou een standaard kachel moeten zijn, is het niet want heeft ECC) En zo nog meer dingen. Volvo Zweden zegt ook dat alles klopt aan de auto, chassisnummer, de echte blauwe kleur, bak en motornummer, etc. Maar op speciaal verzoek van de Stasi werden de auto's ontraceerbaar gemaakt. Behalve in de fabriek natuurlijk.

Geweldig leuk en een waar genot om mee te rijden.

Gaaf!!! Heb je foto's?
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Dirk342 schreef:Absoluut niet mee eens... Heb zelf de diesel (VW blok dus) en is een heerlijk blok om mee te rijden en om aan te sleutelen. Simpele techniek en in principe onverwoestbaar. Misschien als een van de weinige vind ik de Douvrin een schitterende motor en indien, met liefde, goed behandeld onverwoestbaar. Heb er diverse van gehad, zowel in Peug als Renault alsmede Volvo's en nooit rare dingen zelf mee gehad. Wel met auto's van klanten, zoals kapot gelopen nokkenassen, etc.

Mee eens, die diesel die ik had was veruit de fijnste en meest onderhoudsvriendelijke motor die ik had. Smile Heb nog steeds spijt ervan dat ik 'm toch weggedaan heb. Sad Het ding liep altijd en geen rare problemen wat je wel eens met oudere benzine/LPG-motoren wel hebt. Alleen sommige dingen zijn wel wat lastiger (zoals distributieriem of kleppen stellen).

Wat betreft de PRV-blokken: goed onderhoud is van levensbelang! Met name bij de B27 en B28. De B280 is echt stukken beter. Maar helaas zijn de onderdelen wel zeldzamer aan het worden: aan nieuwe nokkenassen (zwak punt, vaak veroorzaakt door slecht onderhoud) en riemspanners kun je via de Volvo-kanalen niet meer aan komen. Renault-dealers schijnen wel vaak nog spullen ervoor te hebben liggen. Smile Idem voor Peugeot, maar ook daar is het soms wat lastiger.
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Volledig on topic ;-) Ben ook wel benieuwd naar fotos. Is dat een verlengde of vol gebouwd met mobilifoons? In Tilburg rijdt een velengde 760 van Honnecker rond, ook leuk.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  leuk zweeds tafereeltje patrick2wd 0 2.475 6 April 2012, 20:29
Laatste bericht: patrick2wd
  Filmpje van Gert-Jan henqui 16 8.317 3 March 2007, 10:45
Laatste bericht: Claus
  leuk filmpje henqui 10 6.980 9 December 2006, 18:47
Laatste bericht: Rubicon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)