27 June 2012, 16:44
Gelukkig nog een dag vrij, post kwam al vrij snel met het beloofde pakje: Nieuwe HRC met dito reservoir.
Snel gemonteerd, alles goed afgedekt ivm eerder opgedane ervaringen, veiligheidsbril op, rubber hanschoenen, druk erop en......
Pssssssssssst!
Wel g#$%$#dverdeG#$@dver!:mad2: alweer lek!
Kudt Chinese troep!
Had me ooit al eens voorgenomen alleen nog maar OEM te kopen, maar ja, de prijs was wel aantrekkelijk vergeleken met origineel.
Ff een belletje naar de leverancier gedaan over de kwaliteit van hun spul, en er bij verteld dat het mij lakschade, (veel) extra werk, en 1L remvloeistof heeft gekost.
Geloof wel dat ze mij iets tegemoetkomen; zal de spullen morgen meteen terugsturen.
Reservoir van mijn oudere HRC gehaald, goed schoongemaakt (zwarte drap eruit enzo), en die dan maar gemonteerd.
Poging nr -tig. en zowaar, geen lekkage en hij bleef mooi op druk!
Rondje ontluchten, bleek rechtsvoor 1 nippel niet mee te doen.
Klauw er af, zuigers eruit doorblazen en doorprikken en op de werkbank de werking van alle 3 de nippels getest.
Dat werkt.
Klauw terug en opnieuw een rondje ontluchten, en zowaar een hard pedaal!.
Voor de zekerheid nog maar een rondje ontluchten.
Maf trouwens, ik heb 4 handleidingen voor de 240, en alle 4 geven ze een andere manier van ontluchten aan.
Heb de volgorde en manier van het werkplaatshandboek (TP-nogwat, van kjet.org) aangehouden, en dat blijkt te werken.
Nu maar weer eens voor de her-her-her-keuring.
Zoals het nu dus lijkt, zat het euvel dus in de HRC. Met opgekrikte achterkant en rem ingedrukt kan ik nou iig niet linksachter meer ronddraaien met de hand, wat eerst wel zo was.
Nog een andere vraag: bij de apk zaten ze ook te mekkeren over het feit dat de remslangen voor tegen de poot aankomen.
In de rechtuit-stand niet, maar zodra je gaat draaien, komen ze er idd tegenaan, en dat magnie van meneer de APK.
Is daar een slimme truc voor?
Snel gemonteerd, alles goed afgedekt ivm eerder opgedane ervaringen, veiligheidsbril op, rubber hanschoenen, druk erop en......
Pssssssssssst!
Wel g#$%$#dverdeG#$@dver!:mad2: alweer lek!
Kudt Chinese troep!
Had me ooit al eens voorgenomen alleen nog maar OEM te kopen, maar ja, de prijs was wel aantrekkelijk vergeleken met origineel.
Ff een belletje naar de leverancier gedaan over de kwaliteit van hun spul, en er bij verteld dat het mij lakschade, (veel) extra werk, en 1L remvloeistof heeft gekost.
Geloof wel dat ze mij iets tegemoetkomen; zal de spullen morgen meteen terugsturen.
Reservoir van mijn oudere HRC gehaald, goed schoongemaakt (zwarte drap eruit enzo), en die dan maar gemonteerd.
Poging nr -tig. en zowaar, geen lekkage en hij bleef mooi op druk!
Rondje ontluchten, bleek rechtsvoor 1 nippel niet mee te doen.
Klauw er af, zuigers eruit doorblazen en doorprikken en op de werkbank de werking van alle 3 de nippels getest.
Dat werkt.
Klauw terug en opnieuw een rondje ontluchten, en zowaar een hard pedaal!.
Voor de zekerheid nog maar een rondje ontluchten.
Maf trouwens, ik heb 4 handleidingen voor de 240, en alle 4 geven ze een andere manier van ontluchten aan.
Heb de volgorde en manier van het werkplaatshandboek (TP-nogwat, van kjet.org) aangehouden, en dat blijkt te werken.
Nu maar weer eens voor de her-her-her-keuring.
Zoals het nu dus lijkt, zat het euvel dus in de HRC. Met opgekrikte achterkant en rem ingedrukt kan ik nou iig niet linksachter meer ronddraaien met de hand, wat eerst wel zo was.
Nog een andere vraag: bij de apk zaten ze ook te mekkeren over het feit dat de remslangen voor tegen de poot aankomen.
In de rechtuit-stand niet, maar zodra je gaat draaien, komen ze er idd tegenaan, en dat magnie van meneer de APK.
Is daar een slimme truc voor?
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)