Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remvraag
Driehoeks gescheiden systeem: beide voorwielen (elke kant gescheiden dubbel uitgevoerd met 2 sets zuigers in de klauw en slangen/leidingen) steeds met 1 achterwiel. Bij dit systeem ook bij het uitvallen van een systeemhelft steeds links en rechts voren dezelfde remkracht (en dus geen verschil), achter dan een wiel niet en andere wel (totale resterende remkracht ongeveer 80% dus niet meteen een probleem bij het remmen). De oplossing van het probleem zal vrijwel zeker in de hoofdremcylinder te vinden zijn want een systeemhelft doet blijkbaar niet mee, reviseren of beter vernieuwen.
Succes, Ruud
Antwoord
idem...

hoe check je dat.. en nu ga ik er van uit dat dit ook bij een 200 ook zo zit.. na de hrc zit een blokje waar de diverse remleidingen naartoe gaan en vertrekken. Er op zit een contactje. Stekkertje los, contactje er uit, iemand anders trapt op de rem, hierdoor moet de plunjer zich centreren, of iig beter centreren. Contactje kan er weer in en de stekker weer terug.

Vraag je je af waarom dan het waarschuwingslampje niet gaat branden..? stuk..? contactje stuk?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Citaat:Vraag je je af waarom dan het waarschuwingslampje niet gaat branden..

nu opeens wel ja....

Als ik de auto met de achterwielen van de grond haal, dan de rem indruk, dan kan ik met de hand linksachter ronddraaien en rechts dus niet.
Morgen even proberen de remslangen achter die naar de remkrachtbegrenzer lopen even omwisselen, kijken of ie dan opgekrikt links blokkeert en rechts dan doordraait met rem erop.
Dan zou het in de remkrachtbegrenzer moeten zitten toch?

Voor de zekerheid ook maar een nieuwe HRC halen, plaatsen is het werk niet, en zo schrikbarend duur zijn die dingen nou ook weer niet.
Toen ik -tig tijd geleden begon aan de remrevisie wellicht de HRC stukgetrapt, met ontluchten.
(Nu een easybleed: onmisbaar, zijn geld dubbel en dwars waard (alhoewel hij voor 1/10 van de prijs zelf te maken is, dat dan wel weer).
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
check nou eerst dat klepje even voordat je de boel weer open gooit..
Antwoord
Haal eens een voorwiel eraf en duw alle 4 remcylindertjes in de klauw eens terug, als een circuit helemaal niet mee doet zullen de 2 boven of de 2 onder niets doen. Als ze wel een beetje remvloeistof krijgen zullen ze wel bewegen maar niet echt op druk komen en de remblokjes niet vast genoeg tegen de remschijf drukken. In beide gevallen zul je dan in de HRC moeten zoeken omdat daar de druk voor beide circuits opgebouwd moet worden, het genoemde regelblokje uiteen halen en schoonmaken zodat alles weer gangbaar is zou ik zeker ook doen maar kan geen reden voor het niet werken van een circuit zijn (heeft een vertakking en waarschuwings functie maar geen afsluit functie, afsluiten vindt in de HRC plaats). Pas als alle 4 remcylinders in een voorklauw hetzelfde op volledige druk komen is de oorzaak achteren te zoeken.
Antwoord
nou... dat klepje kan bij ontluchten verschuiven omdat ie detecteert dat er een "lek" in dat deel van het systeem is, en dan de boel afsluit.. daarom moet dat ding na ontluchten op "0" gezet worden..
Antwoord
Ja dat is zeker zo bij de 140, maar de 240 heeft een zelfterugkerende warning valve. Bovendien, als de valve vast zou zitten zou het remlampje continu branden. Tenzij het draadje of het lampje stuk is natuurlijk. Dat is ws. wel te controleren door de stekker los te trekken bij de valve en tegen massa te houden.

Voor de rest heb ik niet zo'n idee over deze remvraag. Ook onder mijn miljoen jaar oude 144's heb ik nog geen problemen met de remdrukbegrenzers gehad behalve dat ze er vreselijk uitzien, zal het euvel niet zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:daarom moet dat ding na ontluchten op "0" gezet worden..

Waarom staat dat dan in geen enkele haynes/bentley's/greenbook etc, ect ?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:Waarom staat dat dan in geen enkele haynes/bentley's/greenbook etc, ect ?
"hoor net" van Marc dat eea zelfstellend is bij een 240, mijn vergelijk is dus niet correct.. zal het in de Vraagbaak ws ook niet staan..
Antwoord
Marc1970 schreef:Ja dat is zeker zo bij de 140, maar de 240 heeft een zelfterugkerende warning valve. Bovendien, als de valve vast zou zitten zou het remlampje continu branden. Tenzij het draadje of het lampje stuk is natuurlijk. Dat is ws. wel te controleren door de stekker los te trekken bij de valve en tegen massa te houden.

Voor de rest heb ik niet zo'n idee over deze remvraag. Ook onder mijn miljoen jaar oude 144's heb ik nog geen problemen met de remdrukbegrenzers gehad behalve dat ze er vreselijk uitzien, zal het euvel niet zijn.

Kan iemand mij dan uitleggen hoe zo'n zelfterugstellende veiligheidsklep werkt?
Hoe weet zo'n klep dat hij weer terug kan? Die Zweedse auto's kunnen echt alles.
Wat een onzin. Draai dat ding er maar even uit en je probleem is opgelost.
20 Jaar ervaring zegt niks, je kunt het ook 20 jaar verkeerd gedaan hebben.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)