Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
post hier je grootste sleutelblunder.
Jambon schreef:ja Dobbert, ff blijven oefenen, ik heb er een handje van gehad meer dan regelmatig de deur af te sluiten met de sleutels in het contact, vervolgens de achterklep open gelaten met standaard een stomerijkleerhangertje in model achterin, plus een doek en een platte schroevendraaier.. werd een standaard handeling.. en bij die 2 deurs heb je nóg meer speling op de deur. ..

Overkomt de beste.....keer voor joker gestaan bij ikea met een matras achterin ....en een volvo met dichte deur en de sleutels op de stoel....Anwb gebeld ;-)
Antwoord
volvosvenska schreef:Overkomt de beste.....keer voor joker gestaan bij ikea met een matras achterin ....en een volvo met dichte deur en de sleutels op de stoel....Anwb gebeld ;-)
een nieuwerwetse variant... gebeurde een kennis met een Audi TT. Stond in het oosten des lands, jas in de kofferbak gelegd, klep dicht, auto dicht, sleutels in jas... dan begint het feest pas, oh ja, xtra handicap, het was zondag... viavia een VAG dealert te pakken gekregen van nog verder weg, die kreeg um niet open.. en het speciale gereedschap had ie niet, dat moet de dealer zelf anschaffen. Meegereden naar de dealer, leenauto mee en vanuit bijna Groningen naar Zoetermeer om de reservesleutels op te halen, terug naar de auto met 2 personen, auto opgehaald en naar de dealer om de Beetle terug te brengen en weer naar Zoetermeer... en dat ter afsluiting van een relaxt weekendje weg..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:een nieuwerwetse variant... gebeurde een kennis met een Audi TT. Stond in het oosten des lands, jas in de kofferbak gelegd, klep dicht, auto dicht, sleutels in jas... dan begint het feest pas, oh ja, xtra handicap, het was zondag... viavia een VAG dealert te pakken gekregen van nog verder weg, die kreeg um niet open.. en het speciale gereedschap had ie niet, dat moet de dealer zelf anschaffen. Meegereden naar de dealer, leenauto mee en vanuit bijna Groningen naar Zoetermeer om de reservesleutels op te halen, terug naar de auto met 2 personen, auto opgehaald en naar de dealer om de Beetle terug te brengen en weer naar Zoetermeer... en dat ter afsluiting van een relaxt weekendje weg..

De anwb heeft een keurig blaas kruikje die ze tussen je achter deur zetten en dan met een draadje je deur openen. Hekel aan ikea dus dat krijg je dan he.............snel matras scoren......deur dicht klappen karretje terug...........sleutel in volvo............en dan voor joker zitten te wachten op ANWB ;-)
Antwoord
Ook nog een mooie klusblunder van alweer een tijdje terug:

De olie van de 850 moest vervangen worden. Nou is dat een klusje waaruit het halve toppic hier is opgesteld dus voorzichtigheid was geboden.
En een gewaarschuwd man telt voor twee. Alle hulpmiddelen waren klaargezet om een letterlijke smeerboel te voorkomen.
Het was even zoeken naar de aftapplug, deze zit niet aan de onderkant maar aan de zeikant van het blok.
Teiltje op zn plaats gezet, en de plug losgedraaid. Normaal gesproken valt de olie naar beneden omdat de plug aan de onderzijde zit,
doordat de plug hier aan de zijkant zit, zal de olie dus iets opzij "vallen". Daar rekening mee houdend het teiltje op zn plaats gezet.
Maar dat de olie als een dikke staal van een cm of 2 in diameter en met een vaart van mach 3 eruit zou spuiten, was niet in de calculatie meegenomen.
Met als resultaat dat de straal zo'n 50 cm uit dat gat spoot, ver voorbij het teiltje...

FFFFFFUUUUuuu :third:
Antwoord
Haha ja dat doe je een keer bij een vijfcilinder. Die loopt rap leeg en blijf er maar bij want na verloop van tijd begint ie langs het Carter te druppelen en loopt ie er alsnog naast.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Ow mijn grootste blunder:

Voor het eerst aan een fwd sleutelen. Zoeken naar olieplug. Kwam wel heeeeel schone olie uit (auto kwam voor eerste beurt in de garage). Nou ja, nieuwe olie erin dan maar. Meteen de voorgeschreven 5 liter erin. Nog even pijlen, veeeeel teveel. Had ik vakkundig de versnellingsbak afgetapt.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
frox schreef:Ook nog een mooie klusblunder van alweer een tijdje terug:

De olie van de 850 moest vervangen worden. Nou is dat een klusje waaruit het halve toppic hier is opgesteld dus voorzichtigheid was geboden.
En een gewaarschuwd man telt voor twee. Alle hulpmiddelen waren klaargezet om een letterlijke smeerboel te voorkomen.
Het was even zoeken naar de aftapplug, deze zit niet aan de onderkant maar aan de zijkant van het blok.
Teiltje op zn plaats gezet, en de plug losgedraaid. Normaal gesproken valt de olie naar beneden omdat de plug aan de onderzijde zit,
doordat de plug hier aan de zijkant zit, zal de olie dus iets opzij "vallen". Daar rekening mee houdend het teiltje op zn plaats gezet.
Maar dat de olie als een dikke staal van een cm of 2 in diameter en met een vaart van mach 3 eruit zou spuiten, was niet in de calculatie meegenomen.
Met als resultaat dat de straal zo'n 50 cm uit dat gat spoot, ver voorbij het teiltje...

FFFFFFUUUUuuu :third:
Ook balen dat ik door diezelfde straal schrik, de aftapplug lat vallen in die bak... En vervolgens wordt het nog spannend ook als de olie het randje van het teiltje nadert.

En dan lekker dreggen naar de plug op de bodem.
Was weer een goeie beun actie.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:En dan lekker dreggen naar de plug op de bodem...
..bekende, zo hadden we in de Defensie garage een 200L vat voor aftapolie staan, in de smeerput.. tijdens het uitlekken erboven de kleppen stellen, regelmatig verdween ring 17 in de diepte, "ploep" betekende "vissen".. (totdat je zo slim bent er een touwtje aan te maken..)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
850 en olie-aftapplug aan de zijkant ?????? Welke 850 dan ? Weet je zeker dat je niet de bak-aftapplug te pakken hebt gehad ? Bij elke 850 zit de aftapplug gewoon aan de onderkant hoor Smile
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
Bij m'n s70 (Zelfde blok) zit deze onderaan de de achterkant van het carter (uit m'n hoofd).
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vloeken in de kerk, post je auto die GEEN Volvo is. SanderGLT 96 97.052 3 August 2020, 20:59
Laatste bericht: Arjan.
  Gaat iemand hier naar toe? A_A 1 3.892 24 June 2014, 08:55
Laatste bericht: A_A
  Ik ben nieuw hier dus ik stel mezelf even voor CaptainIglo 2 3.735 19 July 2013, 10:08
Laatste bericht: frox
  Uitstapje naar s'werelds grootste autoshow jos245 2 3.119 18 September 2011, 11:00
Laatste bericht: Jambon
  Iemand zocht hier toch een 240 Koets ? pwassink 1 2.442 30 November 2008, 17:01
Laatste bericht: Jelmar
  Wegens groot succes ook hier het ONZIN topic Postma 245 GL 450 172.477 22 March 2008, 14:37
Laatste bericht: Postma 245 GL
  Wat klopt hier niet? LJ 21 12.963 29 October 2006, 10:00
Laatste bericht: MP
  wat ben ik hier nou weer aan het doen a.huis 60 37.393 29 August 2006, 21:22
Laatste bericht: Peter Timmer

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)