Topics: 5
20 May 2012, 23:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20 May 2012, 23:24 door zweedse schone.)
Vandaag weer carb eraf gehad en het membraam verwisseld - dus losgehaald van sproeiercilinder. Deze weer op mijn originele sproeiercilinder geplaatst en ook mijn originele vlotter er wel weer ingedaan. Dat had ik mss niet motte doen.
Auto loopt weer perfect, heb ca 30 km gereden, geen blauwe walm en trekt als een lier en ook stationair loopt hij prima maar helaas
er staat weer wat brandstof in mijn luchtfilterslang, weliswaar niet heel veel maar neem toch aan dat het niet zo zou moeten zijn. Deze week maar ff weer demonteren en vlotter omwisselen, kijken of het helpt.. meld me wel weer zodra vlotter is gewisseld..
Topics: 82
Da's in elk geval leuk om te horen dat de 175CDUS met Stromberg erop dezelfde is als die met Pierburg erop.
De sproeiercilinder, dat is het wit plastic gevalletje met de sproeier erin? Als de ÃÃn of de andere te rijk loopt (= blauwe walm), kan je die eenvoudig van onderaf bijstellen.
Ook de vlotterhoogte kan je afstellen, staat in de TP11740 hoe. Is 1 van de 2 vlotters niet lek?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Hoi Marc, ja is ook mijn gedachte, zal mijn originele flotter dan toch lek zijn - was niets aan te zien, wel wat schaafplekjes aan onderkant maar lijkt me niet dat hij "door" is. We gaan het zien, deze week toch maar weer de flotter wisselen.
Het afstellen onder, weet dat daar de co stelschroef zit. Hoe werkt dat, je draait schroef omhoog en deze vernauwd ruimte van bodem tot sproeier naald waardoor er minder brandstof in carb komt? Of heeft het ook invloed op vlotter? Vraag dit ivm welke vlotterbodemplaat ik dan het best kan plaatsen.
groet
Mark
De benzinedoorvoer wordt bepaald door de ruimte tussen de naald en de sproeier. Meer motorvacuum, trekt de naald omhoog, er komt een dunner stuk vd naald tevoorschijn, en voila, meer ruimte voor benzine.
Met de CO schroef draai je de sproeier omhoog, er kan bij elke naaldhoogte minder benzine langs en dat is het. De vlotter houdt de benzine op gelijke hoogte, daar verandert niks aan.
oke Marc, helder verhaal.
Dan werk ik met het originele bodemplaatje voor vlotterkamer. Heb ook even TP11740 gelezen en inderdaad is vlotter nog te stellen (pag.71) nou ja stellen, beetje bijbuigen zie ik maar ga het wel gelijk ff checken of hij op 10graden geplaatst tussen 0.7 en 0.9 mm ligt.
Dank!
Helaas, luchtfilterslang nog steeds niet brandstofvrij. Haal na rit luchtfilterslang eraf en dan is hij droog,
druk hem er weer op en kijk na ca 5 a 10 min weer dan staat er toch weer benzine in luchtfilterslang.
Membraam dus al vervangen, daar kan het niet aan liggen. Vlotter lijkt niet lek maar deze zou ik nog kunnen wisselen.
Iemand anders een idee.... zou er een overloop/terugloop ergens verstopt kunnen zitten dat carb het daarom maar in luchtfilterslang deponeerd. Weet wel als je carb er af haalt dat de benzine uit gatje loopt dat zich bevind daar waar je luchtfilterslang op aansluit, maar dat lijkt me ook de plek waar het de carb in moet gaan als motor loopt....
Wie o wie of zal ik eind van de week toch maar gewoon vlotter vervangen?
Mark
Dus blijft de benzine overlopen als de motor al stil staat? Dan zal er waarschijnlijk iets mis zijn met de vlotternaald, is een los onderdeel (wat de benzinetoevoer moet afsluiten als de vlotterkamer vol staat).
Lijkt op zoiets:
http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/vl...5jn6g4bjh6
23 May 2012, 20:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 23 May 2012, 20:47 door zweedse schone.)
ja, motor draaiende geen probleem. zet hem uit en dan lijkt er niks te gebeuren maar later (ca 5 min)
staat er dus wel weer brandstof in luchtslang..
kan nog een keer bij blijven staan maar weet niet of ik daar echt de oorzaak door zal zien. mss wel of het
druppelgewijs gaat of plots een stroom die erin loopt..
weet je zo waar die vlotternaald of vlotterventiel zit Marc?
zit hij als je onder in vlotterkamer kijkt en inlaatkant voor hebt in de linker bovenhoek?
daar waar dus eigenlijk ook je vlotter onder haakt.
kan ik weer een onderdeel testen of die 1 op 1 kan van Pierburg op Stromberg

mile:
Pfff, linksonderbovenin is wat lastig maar het inderdaad een palletje, of een stiftje, waar de vlotter tegenaan duwt.
:-) bedoel als je carb met vlotterdeksel boven hebt en dan als deksel er af is en je het inlaatgedeelte van je afhoud
dan in linker bovenhoek.
Nou zit maar 1 koperen gevalletje in vlotterkamer dus zal eens kijken of ik hem er zo uit kan draaien en wisselen.
Zal binnenkort ff kijken heb de 2 Strobergers nog open liggen dus kijk daar eerst of makkelijk te demonteren is.
Meld me wel weer met resultaat..