Topics: 55
My god, hoe krijg ik die er af?
Ik wilde even snel voor de APK zo'n stofhoes vervangen, maar krijg dus met geen mogelijkheid die moer eraf.
Dat stuk met die kogel is er zonder problemen af, alleen die moer zit muur vast.
Verhitten met acytheleen?
Topics: 82
Ergens halverwege de stuurstang zit een holletje waar een sleutel 10 oppast, om tegen af te zetten. Ik zou de stuurkogel weer vast zetten, zodat je goed gewicht op de hele zaak kan zetten. Desnoods met een krik, lange pijp oid
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 9
Inderdaad, verhitten is over het algemeen niet nodig. Zoals Mark zegt steeksleutel 10 erop, en dan lukt het wel.
Topics: 55
Klopt, dat had ik echter al geprobeerd maar nog altijd geen beweging in dat ding te krijgen.
Erg raar, want 'n tijd geleden (3 jaar ofzo) hebben we dat allemaal nog los gehad en 100% zeker niet zo hard vastgedraaid.
Topics: 16
beetje stofhoes trek je met genoeg vettigheid wel over die moer heen, heb het zelfs met bepaalde universele hoesjes gered om
ze over de hele stuurkogel heen te trekken.
Topics: 69
Of de moer gewoon even inslijpen in 1 vlakje. Hoeft niet eens heel ver. Dan is de spanning eraf, ook door de ingevoerde warmte. Dan draai je hem er denk ik wel af. Daarna gewoon een nieuwe erop. Stang zelf heb ik wel eens tegengehouden met een bankschroef.