Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Die contramoer op de stuurstang ....
My god, hoe krijg ik die er af?

Ik wilde even snel voor de APK zo'n stofhoes vervangen, maar krijg dus met geen mogelijkheid die moer eraf.

Dat stuk met die kogel is er zonder problemen af, alleen die moer zit muur vast.

Verhitten met acytheleen?
Antwoord
Ergens halverwege de stuurstang zit een holletje waar een sleutel 10 oppast, om tegen af te zetten. Ik zou de stuurkogel weer vast zetten, zodat je goed gewicht op de hele zaak kan zetten. Desnoods met een krik, lange pijp oid
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Inderdaad, verhitten is over het algemeen niet nodig. Zoals Mark zegt steeksleutel 10 erop, en dan lukt het wel.
Antwoord
Klopt, dat had ik echter al geprobeerd maar nog altijd geen beweging in dat ding te krijgen. Sad

Erg raar, want 'n tijd geleden (3 jaar ofzo) hebben we dat allemaal nog los gehad en 100% zeker niet zo hard vastgedraaid.
Antwoord
beetje stofhoes trek je met genoeg vettigheid wel over die moer heen, heb het zelfs met bepaalde universele hoesjes gered om
ze over de hele stuurkogel heen te trekken.
Antwoord
Of de moer gewoon even inslijpen in 1 vlakje. Hoeft niet eens heel ver. Dan is de spanning eraf, ook door de ingevoerde warmte. Dan draai je hem er denk ik wel af. Daarna gewoon een nieuwe erop. Stang zelf heb ik wel eens tegengehouden met een bankschroef.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervangen kruiskoppeling(en) stuurstang goerloek 1 3.952 23 December 2011, 22:13
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: