Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[INFO] voorruitsierlijsten
VOMD kan ze ook leveren, kost niet veel.

Is er geen gat bij die roestplekken? Bij mij wel en daardoor lekte het lekker naar binnen.

De afwateringsgaatjes zitten op een plek waar het net niet naar binnen lekt. Zit er een gaatje meer naar het de buitenkant van de auto, dan wel!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Citaat:De afwateringsgaatjes zitten op een plek waar het net niet naar binnen lekt.

waar zitten die afwateringsgaatjes dan?

Typisch is dat er na elke hoosbui een plens water in de auto lag,
Nu heb ik de lijst eraf en heb alles rondom de raamsponning schoongekrabt (vuil/mos/troep van 30 jaar) met een mesje, tandenborstel en schoon/drooggeblazen met een compressor (zie je dat je op sommige plekken het water tussen de ruit en het rubber naar binnen blaast), en nu is de auto kurkdroog zelfs na een hoosbui van heel de nacht.

Wellicht zaten die gaatjes verstopt oid?
Heb ze alleen nog niet kunnen vinden.

Hieronder een foto van de ruit zonder lijst en 1 van de linkeronderhoek.

[TABLE="class: grid"]
<tbody>[TR]
[TD][Afbeelding: zonderlijst.jpg][/TD]
[TD][Afbeelding: linksonder.jpg][/TD]
[/TR]
</tbody>[/TABLE]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
als je het water naar binnen kunt blazen is dat de boosdoener. Het wat zal sowiezo om de rand van de ruit lopen en dmv adhesie z'n weg naar binnen vinden, dus de ruit heeft daar niet goed kunnen hechten. Zou het zo kunnen zijn dat een plakruit geen afvoer heeft tov de veel oudere ruitrubbers, dus niet des 240's zeg maar... anders zit daar ook gewoon kit in...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
OK, thx,

Nou heb ik weinig zin om de ruit eruit te halen (wat natuurlijk wel de beste manier is) dus is denk dat ik eerst de hele rand rondom schoon/droog/roestvrij maak en dan compleet volpomp met Sika

Blijft gek dat er nu geen water meer in de auto komt
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
de lijst is er nu af en kan niet meer helpen het water lokaal "vast te houden" middels die zelfde adhesie..
Antwoord
Ik denk dat Jambon gelijk heeft! En de afwateringsgaatjes (ÃÃn aan iedere kant) zitten waarschijnlijk dichtgekit inderdaad. Ergens onder het buitenste clipje aan de onderkant moeten ze zitten. Maar dichtkitten is de beste optie, ben ik met je eens!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Ik zag dat de typenummers nog ontbraken, ik heb ze zover ik ze kon vinden in een tabelletje in de eerste post gezet. Er zijn nogal wat clips gebruikt bij de 78-85 versie. Maar ook de 270147 set die ook voor de latere 86-90 versie werd gebruikt, dus dat zal wel de laatste revisie zijn die ook backwards-compatible is (voor de 78- dan.)... Is ook nog steeds te koop.
Antwoord
jero schreef:betrfet 245, bwjr 1976, voorzien van; chromen strip in 4 delen met 4 hoekstukjes.. Kan ik met behoud van mijn voorruit dit orginele chroom vervangen voor de chromen lijst uit de periode 1986-1990 ?
Zoja, waar is het te verkrijgen, is het zelf te doen (wel handig, maar geen ervaring in ruiten) en wat kost zo'n rubber + lijst of / wat zou het kosten bij laten doen ?
Marc1970 schreef:Vast wel. Je haalt de lijst eraf, verwijdert zo nodig de stalen klemmetjes uit de raamsponning, koopt een plastic klemmenset voor de nieuwe lijst, knutselt die om de voorruit en kit ze lekker vast, en klikt de 86-90 lijst erop.
Zijn er al mensen die de stalen klemmetjes hebben vervangen door die van kunststof? Ik dacht dat er soort beugeltjes op de raamsponingzitten waar je die stalen klemmetjes aan bevestigd. Klopt dat e moet die je die dan verwijderen als je overstapt op kunststof klemmetjes (en bijbehorende lijst)?
Antwoord
de stalen zitten in de klemmetjes geschoven, die gaan dus roesten en de drama's kennen we. De plastic versie schuif je op het glas..
Antwoord
Precies. De klemmetjes gebruik je zowieso niet meer. Maar die klemmetjes zelf zitten ook op een of andere manier vast aan de sponning (hoe weet ik niet).

Kan/moet je die voorzienkjes die op je sponning zitten dan ook weghalen als je overstapt op plastic?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Info deur intalatie martin t 0 1.867 30 March 2013, 23:01
Laatste bericht: martin t
  stoelen 240 graag info voor herstel bluefoxamazone 0 2.161 31 May 2006, 23:39
Laatste bericht: bluefoxamazone

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)