Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verschillende soorten 240
#11
Verkoper is een handelaar (bekijk alle advert. van advert). Niet dat dat erg is maar die mensen hebben altijd meerdere motieven om een auto te verkopen. Is wel erg ijverig met bumperzwart in de weer geweest. Glimmende motorruimtes zeggen ook niet alles.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#12
Ik ben net bij deze wezen kijken:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=...allic.html

Volgens mij was de motor redelijk goed maar onder de rubbers in de achterklep en de deuren wel aardig wat roest gevonden.

Wanneer is roest echt een probleem?
Antwoord
#13
op zich lijkt dat geen apk-probleem, alleen als er bij deuren en achterklep al roest zit bij een 93-er dan wil ik niet weten waar nog meer roest zit..
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
#14
Een beetje roest kan natuurlijk geen kwaad, als je er zelf geen last van hebt. Onze 240 heeft ook wel van die plekjes her en der, beetje bijhouden. Onder de sierstrip op de achterbumper zit vaak een roestig gat (mijn 240 over de hele breedte), de achterklep sluit dan niet altijd, en je kan lelijk uitlaatgas naar binnen zuigen.

Een motor moet gewoon goed draaien. Regelmatig, zonder schudden, hikken of inhouden, koud of warm. Beetje ruisend gerikketik van kleppen mag, de fan blaast behoorlijk, verder moet het hele draaiende gedeelte stil blijven. Dit is een motorblok waar Volvo 40 jaar over nagedacht heeft.

Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
Marc1970 schreef:Een motor moet gewoon goed draaien. Regelmatig, zonder schudden, hikken of inhouden, koud of warm. Beetje ruisend gerikketik van kleppen mag, de fan blaast behoorlijk, verder moet het hele draaiende gedeelte stil blijven. Dit is een motorblok waar Volvo 40 jaar over nagedacht heeft.

De B21/23 (die dus ook in deze Polar zit) was toch in '74 de opvolger van de B16-20-familie ? Of is het een doorontwikkeling daarvan ?
Volgens schudt een 240-motor altijd wel een beetje. Ze blinken niet uit in verfijnd lopen en klinken wat rauw........ maar wel oerbetrouwbaar en een heerlijk geluid !
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#16
De B21/23 is een B18/20 met OHC. De hele filosofie en opbouw is hetzelfde. Zelfs de hulpas zit zo'n beetje waar voorheen de nokkenas zat. Ik heb nu een metrische B20, met 8 gats krukas, een soort overgang naar de B21.

Dus eigenlijk werkt Volvo van 1961 tot pakembeet 1994 aan dit blok, ik zat er 10 jaar naast.

Jammer van die roest zo nu en dan. Wat dat betreft kan je denk beter een 940 uit 1993 kopen. Die heeft een 96 kW B230FB.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#17
Ik wil ook een 240 kopen en kijk internet af naar een goed type.
kom uit omgeving amsterdam,iemand een tip?
wel de laatere types.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  soorten motorblok in welke volvo's volvofreak898 12 68.059 8 August 2013, 00:11
Laatste bericht: volvofreak898
  uitwisselbaarheid verschillende modellen volvo markfranken 6 4.032 5 October 2008, 20:36
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)