Berichten: 47
Topics: 27
Lid sinds: Apr 2012
Hallo,
Is een 760 2.8 V6 op gas betrouwbaar?
Maakt het uit qua verbruik (op gas)? Of een 2.3 op gas of een 2.8?
Vriendelijke groeten,
Boterbloem
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
2 May 2012, 22:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 May 2012, 22:31 door volvosvenska.)
Boterbloem schreef:Hallo,
Is een 760 2.8 V6 op gas betrouwbaar?
Maakt het uit qua verbruik (op gas)? Of een 2.3 op gas of een 2.8?
Vriendelijke groeten,
Boterbloem
Over de V6 zijn de meningen verdeeld, met goed/regelmatig onderhoud kan het betrouwbaar zijn. Voor mij geen V6 meer in ieder geval......
Verbruik 2.3 of 2.8 maakt wel wat uit.
Ga bij een V6 op LPG uit van 1 op 7, beetje doorijden is 1 op 5 a 1 op 6 geen uitzondering.
Berichten: 47
Topics: 27
Lid sinds: Apr 2012
Dank voor je reactie.
Het zou mijn eerste Volvo zijn, dus weet niet of ik dan direct voor een v6 moet gaan.
Welke motor adviseren jullie mij? Een Volvo leek die Saab gewend is en op lpg wil gaan rijden in een 760 of 240.
Berichten: 4.340
Topics: 257
Lid sinds: Mar 2005
B23(0)A of B230K
beiden met carburateur, simpel op lpg.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 47
Topics: 27
Lid sinds: Apr 2012
En dat is een 2.3 of 2.0?
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
B230 staat voor benzine, 2.3 liter. Voor 1985 was het nog zonder de 0, dus B23. Ga lekker voor een B23(0)A zou ik zeggen. Simpele Stromberg of Pierburg carburateur, voldoende power en op lpg doen ze ongeveer 1 op 9. B21 is ook ijzersterk maar mist wat vermogen.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Yellow240 schreef:B21 is ook ijzersterk maar mist wat vermogen.
Maar wel lekker cruisen.
Een drietraps automaat met b230 en carburateur op gas, 1 op 7.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Of mijn overheerlijke 240DL 2.0 (lekker zuinig) met een 3 jaar jonge LPG installatie.
Vanavond gaat ie van Marktplaats i.v.m. verlengingskosten. Ik wil 'm een keer weer 'vers' op MP en niet verlengen met meer dan 1.000 kijkers.
http://link.marktplaats.nl/547949687
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 845
Topics: 21
Lid sinds: May 2005
Ik rij ongeveer 1 op 8 met mijn 740 B230F automaat.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Berichten: 23
Topics: 8
Lid sinds: Mar 2012
na onze eerste eerst 740 ('85) hebben we ook maar een 2e gekocht ('84)..... beide een een handgeschakelde 5 bak zonder overdrive. allebei voorzien van een stromberg/ pierburg. ik heb in allebei gas in laten bouwen en qua gebruik (LPG) schelen ze niets van elkaar. woonwerk verkeer doen ze 1 op 8,5 op de snelweg heb ik er ook 1 op10 mee gehaald, maar goed verbruik ligt er ook aan hoe zwaar je rechter voet is....
bij aanschaf van mijn 2e 740 bewust gekeken en gewacht tot ik er een vond die ingevoerd was. dan heb je een bepaalde mate van zekerheid dat er niets rot isonder de auto, anders doet de rdw volgens ook niet aan mee, maar goed ik kan t mis hebben. onze eerste 740 (ook zweeds import) kwam fluitend door zn apk heen.
mn oom heeft een 262 bertone, een 6 cilinder op gas, hij heeft overwogen om er een 4 cilinder in te doen wegens de problemen die hij er mee had, hij wil m echter origineel houden......het is dus een keuze.
succes ermee