Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
inspuitdruk?
#1
ik ben sinds kort in het bezit van een 245 diesel (de 240 sedan lpg is weg), van de diesel loopt de motor niet super mooi "rond" ( schut iets).
Graag wil ik de verstuivers testen en zou ik graag willen weten wat de inspuit druk zou moeten zijn.
Aangezien een vriend van mij nog een turbodiesel blok heeft liggen met verstuivers is het voor mij handig om te weten of deze uitwisselbaar zijn,
dan zou ik die kunnen testen/reviseren en dan die in mijn motor plaatsen zodat ik kan blijven rijden.
Ik heb hier op het forum geen gegevens gevonden?
Antwoord
#2
Alleen je duits nog even ophalen....

http://www.energieportal24.de/forum/topi...umbau.html
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
#3
Op dat Duitse forum hebben ze het over 155 bar voor een turbodiesel intercooler , zelf ben ik ook op het vw lt forum wezen neuzen daar hebben ze het over 130 bar en dat ze zelfs uitwisselbaar zouden zijn met de vw 1.6 diesel ? Ik ben er nog niet uit. Zal eens een revisie bedrijf bellen
Antwoord
#4
Het zullen wel Bosch verstuivers zijn. Met een nummertje (op de verstuivers?) kom je denk ik een end op de website van Bosch.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#5
verstuiver nr Bosch DNO SD 193
nr Volvo 0/N 1542 303-1
injector compleet Bosch KCA 30SD 27/4
Volvo 0/N 1257 144-4
openingsdruk controlewaarde is (120-130) bar
afstelwaarde is (125-135) bar
Antwoord
#6
Dit zijn de inspuitwaardes van een TD, van een TDIC liggen ze idd op 155 bar.
Volvo 854 T-5 1995, 854 2.5-20V 1992 & Volvo 760 TDIC 1983
Antwoord
#7
Vandaag met revisiebedrijf gebeld, inderdaad de afstelwaarde voor een gewone diesel is 135 bar bij 113bar reviseren, voor een td 145 voor een tdic zonder EGR 165 bar bouwjaar 88-90 . Er blijken toch behoorlijk verschillende waardes in omloop te zijn bouwjaar en type afhankelijk. Zal eerst de code/ nummers opzoeken alvorens ik de boel los trek. Dank jullie voor het meedenken.
Antwoord
#8
Het 1.6 Dieselblok (4x400cc / 6x400cc) is hetzelfde blok met twee cilinders minder. Er was ook een 5 cilinder die op het klepdeksel na, ook in oude Audi 100's ligt). Gloeistiften passen ook.
[Afbeelding: Volvo-240-D6-D24-1985-SS.png]
Antwoord
#9
Kan het niet terug vinden, maar er blijken d5 2 liter diesels te bestaan. Volgens die site geleverd in de eerste jaren in oa. Finland, weet niet of het een broodje aap verhaal is. Zal toch nog eens op zoek naar het artikel.
Antwoord
#10
In bepaalde landen heeft volvo de 5 cilinder diesel 2 liter op de markt gebracht, dit was dezelfde motor die in de audi 100 verkrijgbaar was. Mijn zus die in Frankrijk woont heeft jaren met een 240 diesel 5 cilinder gereden.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)