Berichten: 4
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2012
Beste dames en heren Volvo liefhebbers,
Voor mijn prachtgezin (mannetje, vrouwtje en 3 kids) ben ik op zoek naar een Volvo waarbij veiligheid, ruimte en betrouwbaarheid voorop staan. Lijkt mij niet zo lastig bij Volvo.
Maar welke springt/springen er nu echt uit als ideale familie-auto?
Helaas dien ik vooralsnog wel op de centen te letten. Daarbij geef ik niks om luxe maar des te meer om veiligheid. Liefst alle drie de kids in kinderstoel achterop de bank.
Graag verneem ik van jullie jullie meningen, ervaringen tips etc.
Hopelijk tot gauw op de weg met ons eigen pracht Volvo!!
Groet,
Kaj
Berichten: 118
Topics: 19
Lid sinds: Dec 2006
Er is maar 1 (budget) Volvo die perfect aan jouw verwachting kan voldoen en dat is een 940 Estate. Spreek uit ervaring. Inmiddels al weer een tijdje geleden maar met vrouw, 2 kinderen en een Bulldog de meest ideale auto. Van 940 Estate overgestapt naar V90. Deze bood dezelfde ruimte maar ook nog eens een surplus aan luxe en comfort. Inmiddels heb ik de Volvo aangepast aan m'n huidige situatie.
Nog meer 'budget' is natuurlijk een wegenbelastingvrije 740 Estate maar hetgeen je uitspaart aan belasting ben je zeker kwijt aan extra onderhoud.
Bertone (262C (L6) '91 & 940 Estate '96
Berichten: 2.422
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Bertone schreef:Nog meer 'budget' is natuurlijk een wegenbelastingvrije 740 Estate maar hetgeen je uitspaart aan belasting ben je zeker kwijt aan extra onderhoud.
Dat verhaal van uitsparen ben ik niet van overtuigd. Maar een 740 biedt heel veel auto en met een belastingvrije op gas lijkt me dat een van de betere opties. Voor de Cult moet je wel naar een 240 kijken natuurlijk.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.840
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De 7/940 sedan, nog goedkoper. De 240 achterbank is serieus smal dankzij de wielkasten. Met 2 kinderzitjes li en re paste er nog net 1 rustig schoonmoedertje tussen, echt geen derde kind(erstoel).
Grote oude Volvo's zijn alleen maar goedkoop als je gebruik maakt van de mogelijkheid ze zelf te onderhouden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
In een 240/740/940 sedan passen genoeg spullen, maar een station is wellicht wat praktischer. De oudere Volvo's staan erom bekend dat ze relatief probleemloos zijn. Ik heb nu bijna 25.000 kilometer gereden zonder serieuze problemen. En ik heb dan een 240 die de 26 jaar al gepasseerd is. En tenzij je een kale 240 hebt, zit er al genoeg luxe op.
Berichten: 940
Topics: 24
Lid sinds: Feb 2010
Ja met een gezin is het toch allemaal net iets anders. Qua veiligheid ga je toch naar de moderne volvos, V70 bevoorbeeld. rijd je natuurlijk geen echte volvo ;-),
Voorwiel aandrijving..........modern enzo ;-)!
Qua betrouwbaarheid zit het met een v70 ook wel goed, 940 etc ook wel.
Qua ruimte...ja dan kom je toch bij de 240 uit. Heeft ook qua liter inhoud ook meer liter inhoud dan een 940, zou je in eerste instantie niet zeggen. Maar viel me een keer op in een folder.
Resume, voor 1500 euro heb je een redelijke goede 940 estate low pressure turbo op G3. Voor iets meer heb je een V 70, nog een stuk veiliger.
Zou mijn advies zijn.
Berichten: 6.709
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
13 April 2012, 10:55
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 April 2012, 11:01 door Dopski.)
Gezien 3 kids op de achterbank zou ik op basis van mijn "25 jaar zit ervaring op de achterbank" gaan voor een 740/940 of 850. Voor m'n gevoel had de 740 meer beenruimte, maar toen was ik zelf ook een stuk kleiner
.
Kostprijs zo ongeveer respectievelijk opgeschreven.
Vooral een 940 kan je volgens mij goedkoop rijden; gewoon oprijden niet willen upgraden... en als je iets gerepareerd moet worden, is het vaak goed zelf te doen. Ga je onderhoud uitbesteden wordt het een stuk lastiger om goedkoop rond te rijden. De laatste tijd zie je dat veel 940's en 850's weggedaan worden; veel 2e handsonderdelen of goedkope "oprij-auto's".
Qua benzine verbruik ontlopen ze elkaar niet zoveel (uitgaande van niet turboblokken). De keuze tussen LPG of Benzine hangt af van het aantal km's per jaar. De 850 heeft ook goede dieselblokken.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
DopdeDouwer schreef:Gezien 3 kids op de achterbank zou ik op basis van mijn "25 jaar zit ervaring op de achterbank" gaan voor een 740/940 of 850. Voor m'n gevoel had de 740 meer beenruimte, maar toen was ik zelf ook een stuk kleiner .
Kostprijs zo ongeveer respectievelijk opgeschreven.
Vooral een 940 kan je volgens mij goedkoop rijden; gewoon oprijden niet willen upgraden... en als je iets gerepareerd moet worden, is het vaak goed zelf te doen. Ga je onderhoud uitbesteden wordt het een stuk lastiger om goedkoop rond te rijden. De laatste tijd zie je dat veel 940's en 850's weggedaan worden; veel 2e handsonderdelen of goedkope "oprij-auto's".
Qua benzine verbruik ontlopen ze elkaar niet zoveel (uitgaande van niet turboblokken). De keuze tussen LPG of Benzine hangt af van het aantal km's per jaar. De 850 heeft ook goede dieselblokken.
850's zijn weer volgebouwd met elektronica. Ik prop bewust zo min mogelijk elektronica in m'n auto, bespaart me een hoop gedonder, met name omdat ik daar ook niks van snap.
Berichten: 9.840
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Dit soort auto's:
http://link.marktplaats.nl/548518482
Met probleempjes als: "Kleine olielek (Veel voorkomend probleem bij 850) onder de motor. Is op te lossen door 1 keer in de 2 maanden even een litertje olie bij te gooien."
En niet tevaak op dezelfde plek te parkeren...
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 6.709
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
13 April 2012, 11:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 April 2012, 11:16 door Dopski.)
Yellow240 schreef:850's zijn weer volgebouwd met elektronica. Ik prop bewust zo min mogelijk elektronica in m'n auto, bespaart me een hoop gedonder, met name omdat ik daar ook niks van snap.
Tenzij je een 740 met carburateur hebt is dat misschien een argument ja.
In mijn 740 uit '86 zit meer electronica dan in de 850 van mn ouders uit '92.
Qua hoeveelheid elextronica is er geen wezenlijk verschil, dat is met name afhankelijk van de opties.
(late 740's en 940's hebben namelijk ook allemaal motormanagementcomputers etc).
De 850 van mn ouders heeft inmiddels zo'n 5jaar de "rij maar op" status enige onderhoud is het bijvullen van olie en ruitenwisservloeistof (knoertharde michelen energies gaan ook lang mee).