Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
360 r-t.....
#41
Die slang is van het EGR verhaal en zou in pricipe hgeen probleem op moeten leveren.

Of dat hitteschild nou echt nodig is.......geen idee maar schaden doet t in ieder geval niet.
Ik moet nog wel even dat gat dichtmaken waar die voorverwarmingslang heeft gezeten.


Morgen staat het thema uitlaat op het programma......leuk................
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#42
Als eerste was vandaag de oliekoeler aan de beurt.Die had nog geen definitieve plaats toegewezen gekregen.

Eerst maar eens de oude roestige beugels dr vanaf geslepen en nieuwe gemaakt Ziet er wel een beetje uit als meccano voor volwassene maar het werkt en dat is (nu)het belangrijkste .

[Afbeelding: 06042012230.jpg]


[Afbeelding: 06042012233.jpg]

Toen ik net de radiateur op zijn plaats gezet had en alle olie- en koelwaterslangen had aangesloten kwam de "nieuwe intercooler binnen.

[Afbeelding: 06042012235.jpg]

Aangezien deze rechte ipv schuine aansluitingen heeft moest er weer het een en ander aangepast worden.Allereerst de steunen van het motorkap scharnier.

[Afbeelding: 06042012236.jpg]

Ook de doorvoer door het front moest weer anders.Nog even en dan zit er helemaal geen front meer in! Goh dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.hmmmm maar nu even niet.

Zo past ie precies........

[Afbeelding: 06042012237.jpg]

[Afbeelding: 06042012238.jpg]

Deze opstelling brengt wel een ander probleem met zich mee...maar daarover later meer.
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#43
Zoals gezegd........deze opstelling met de intercooler heeft 1,best wel vervelend,probleem..........de koplampen passen nu namelijk niet meer!

Nog meer materiaal van de intercooler verwijderen gaat niet dus blijft er maar 1 optie over.......de koplamphuizen aanpassen .

[Afbeelding: 07042012239.jpg]

[Afbeelding: 07042012240.jpg]

[Afbeelding: 07042012241.jpg]

Dat kan zo natuurlijk niet blijven!

Creatief met glasvezel en polyester.......

[Afbeelding: 07042012243.jpg]

[Afbeelding: 07042012247.jpg]

Ik heb eerste de mat aan de buitenkant op het huis gezet en laten uitharden.Daarna aan de binnenkant de naden volgesmeerd met de hars.En nou maar hopen dat ze dicht zijn!
Morgen ffff netjes schuren en spuiten...niemand die t merkt.De spiegels blijven gewoon op de originele plaats dus voor het lichtbeeld veranderd er helemaal nix.
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#44
Mooi opgelost met je koplampen. Wat is de winst van deze ic?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#45
Nou in ieder geval dat de motorkap sluit hahaha

Verder is ie breder en dikker dan de volvo ic
De kanalen zijn ook groter waardoor de lucht er makkelijker door kan.Moet ook wel,Komt zoals gezegd van een 2.8 diesel en die hebben een behoorlijke hap lucht nodig!
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#46
Het is altijd moeilijk om te zeggen wat de winst van een grotere IC is:
- de inlaattemperatuur wordt lager
- minder tegendruk dus een hogere volumetrische efficientie

Aangezien de inlaattemperatuur lager wordt komt er dus meer zuurstof binnen in de motor. Aan de hand daarvan kan er weer meer brandstof worden ingespoten, dus weer vermogen. Dat is nog te berekenen.
Dat een grotere IC minder tegendruk levert en dat daardoor minder drukverlies optreed, zorgt ervoor dat je gasreactie beter wordt en dat de turbo dus minder moeite hoeft te doen om meer lucht in de cilinders te persen. Hierdoor verbetert de spoeling van de turbo en dus weer meer vermogen. Het is echter zeer moeilijk te berekenen hoeveel het scheelt. Op een testbank zul je het pas echt gaan merken. In de praktijk zul je merken dat je gasreactie misschien iets beter wordt.
Maar over het algemeen geldt: the bigger, the better!
Antwoord
#47
Dat zou ik bijna vergeten...

Dit....

[Afbeelding: 07042012248.jpg]
....werd gisteren ook eindelijk thuisbezorgd.

De Piggyback.....nou wordt het echt tyd dat ie de weg op kan.
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#48
De intercooler zit op zn plaats.

Ik heb van originele bovenste radiateursteuntjes 4 steunen gemaakt waar de ic in hangt.

[Afbeelding: 08042012249.jpg]

[Afbeelding: 08042012252.jpg]

Ik heb inmiddels ook n oplossing gevonden voor de montage van de koplamp wissers(foto,s volgen).

Verder heb ik de kabelboom die langs de rechter chassisbalk loopt verlegd om oververhitting door de turbo tegen te gaan.Ik heb die nu tussen het ruitensproeierreservoir en binnenscherm gelegd.Morgen de uitlaat plaatsen,startmotor en nog wat kleine dingen en dan moet het toch eindelijk gaan gebeuren......de eerste keer starten.............
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord
#49
Netjes,
Ik ben benieuwd naar een filmpke als ie loopt!
245L VAN
Antwoord
#50
Komt goed!
Impossible.........is a challenge!

[Afbeelding: GeboreninBorn.jpg]

https://www.facebook.com/Volvo360TURBO
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)